Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
Ik heb van alles proberen te vinden maar ik kan geen gelijksoortig probleem vinden.

Om mijn telefoon te ontgrendelen weigert deze zeer vaak mijn vinger / duim. Maar open ik een app die ontgrendeld moet worden dan weigert deze bijna nooit.

Soms kan ik de telefoon niet ontgrendelen met mijn vinger en moet ik de pincode opgeven en daarna open ik direct de bank app en die kan ik zonder problemen wel ontgrendelen met de vinger.

Mijn conclusie is dus dat de scanner wel goed moet zijn maar blijkbaar bij het ontgrendelen misschien wel selectiever is.

Ik heb mijn vinger al meerdere keren opnieuw toegevoegd en ook dubbel gedaan voor sneller ontgrendelen. Dit werkte tot ongeveer een jaar geleden zonder problemen. Andere vingers geven hetzelfde probleem.

Is er iemand die dit probleem ook op deze manier erkend en of iemand die hier de oplossing voor heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:02
Ik heb dit eerder gelezen, maar nooit een eenduidig antwoord erbij.

Het verschilt van hoe mensen de telefoon vasthouden bij plaatsen van de vinger (bij openen telefoon versus als je erop bezig bent zijn vaak onbewust verschillende plaatsing van de handen en vingers), tot mensen die een complete reset doen en schoon opnieuw de telefoon opbouwen, tot software updates die de boel lijken te fixen.

Ik zou bij de software updates beginnen, en kijken buiten de telefoon updates ook naar de Play Systeem Updates en alles via de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
Alles is up-to-date en ook de play system updates.

Maar soms weigert de sensor zo vaak dat je de pincode moet ingeven en als ik daarna direct de bank app open gaat het in 1 keer goed.

Een compleet toestel reset heb ik ook al eens uitgevoerd maar dat is ook niet de oplossing geweest.
Mijn vrouw heeft de vingerafdruk ook een keer toegevoegd maar heeft ook hetzelfde probleem met ontgrendelen terwijl ze heel andere vingers heeft dan mij.

Ik heb ook even gekeken of ik hem anders vasthoud tijdens het openen van de bank app of het ontgrendelen maar daar zie ik geen verschil in. Alles wordt gewoon nog met 1 hand bediend.

Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken dat dit net zo iets is als de accu degradatie waarmee je een langzamer toestel krijgt en uiteindelijk een nieuw toestel koopt.
Maar dan zouden er meer mensen last van moeten hebben.