Gaming Monitor PS5

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedazzler18
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:11
Hoi,

Ik ben nu enkele weken aan het zoeken naar een goede monitor voor de PS5 (regulier). Ik wil mezelf graag een mooi scherm tegoed doen voor de lancering van Battlefield 6 in de 2e week van oktober. Idealiter een 27 inch scherm omdat de main focus fps zijn en verder speel ik regelmatig single players.

Ik probeer elke week te checken op goede aanbiedingen en die te matchen met reviews. Ik zie alleen inmiddels door de bomen het bos niet meer:
- 4k of 2k
- 120/144hz of hoger
- LCD / OLED / QD-LED

De keuze is gigantisch. Ik neig naar OLED of QLED voor de helderheid, responsetijd en het contrast. Het is nice om 4k te hebben gezien BF6 ook met 4k mogelijk was volgens mij. Maar is het echt nodig?

Eentje die interessant eruit ziet, maar helaas weer niet in de best-buy-guide is meegenomen:
uitvoering: Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" (G600SU) Zilver

Iemand nuttige tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wil je echt een monitor? Dan verwijs ik je door naar Componenten koopadvies

Mag het ook een tv zijn? Dan kan je topic in het huidige subforum blijven staan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedazzler18
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:11
Excuus, ik zal hem even verplaatsen. Hij was niet bedoeld als TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 14:41
De PS5 kan 1440p output leveren, dus een 1440p scherm is dan prima. Er zijn maar weinig games die op een veel hogere resolutie gerenderd worden dan 1440p, dus 4K is niet nodig. Kan me overigens niet voorstellen dat BF6 op 4K draait op de consoles. Een snelle check leert dat BF6 'up to' 1440p/60fps draait in fidelity mode op de PS5.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

thedazzler18 schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:17:
Excuus, ik zal hem even verplaatsen. Hij was niet bedoeld als TV.
Ik zie dat je je nieuwe topic reeds gepost hebt in het juiste forum. Prima. :)
Dan sluit ik deze.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.