Ring deurbel via WiFi perfect via mobiel drama

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Mijn vraag
Sinds ongeveer een maand of 10 nou connect mijn ring extreem langzaam wanneer er aangebeld wordt. Dat wil zeggen, hij doet dat alleen op mijn mobile netwerk (bij mijn vrouw hetzelfde) dus niet thuis op de WiFi. Wanneer ik wel op mijn eigen WiFi zit werkt het feilloos. Maar ja thuis heb ik weinig behoeften aan een streaming deurbel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Unify control software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb speciaal voor de Ring een IoT netwerk aangemaakt enkel op 2,4 Ghz en ik heb de ring handmatig toegewezen aan het beste AP in de buurt. Dat werkt lokaal allemaal prima. Ondanks dat ik wel de melding heb in de unify software dat 'AP/Client Signal balance Poor' is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NffOGdFi9UyvGIw_Lk6eS_Xkfg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ziOlMNZYiT9msBMFTkbwHonr.png?f=fotoalbum_large

Maar unify ervaart het signaal als Excellent
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_ZDzOMnqxmXbKrBhEmDphCtmZY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xcGPXC6AhZUjmuU5zGJO9WGK.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het gevoel dat het slechte contacten via mobiel netwerk dus aan hun kant ligt en niet aan mijn kant. Maar na 3 keer contact gehad te hebben met de Ring helpdesk blijven ze volhouden dat het bij mijn mobile provider ligt. Maar dat zou impliceren dat andere dingen zoals beeldbellen of downloaden ook slecht zouden werken en dat is totaal niet (mobiel heb ik veelal sneller internet dan via WiFi). Ik denk dat de handshake te lang duurt want uiteindelijk na een seconde of 15 begint alles wel te werken maar dan is het al wel te laat. Een pakketbezorger is dan al gevlogen.

Het is zowel op mijn telefoon als die van mijn vrouw. (Beide Odido, beide iPhone).

Het is overigens een Ring wired doorbell Pro (2)

Ik weet echt effe niet meer wat ik nog kan doen, behalve een andere deurbel kopen van BV Unify.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:27
Aangezien het wel goed werkt op je eigen wifi heeft het imho weinig zin om naar je wifi te kijken.

Wat voor internet aansluiting heb je thuis?
Gebruik je VPN's op je thuis netwerk of mobiel die altijd aanstaan?
Staat je bel ingesteld voor gebruik in Nederland? Als de bel bijvoorbeeld steeds met een Amerikaanse server moet communiceren kan het inderdaad onder bepaalde omstandigheden lang duren voor je (goed) contact hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door FredvZ op 23-09-2025 20:59 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
FredvZ schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:57:
Aangezien het wel goed werkt op je eigen wifi heeft het imho weinig zin om naar je wifi te kijken.
Mee eens. Maar het was meer om aan te tonen dat er aan mijn kant volgens mij niets mis is.
Wat voor internet aansluiting heb je thuis?
Glasvezel van Odido 1Gig
Gebruik je VPN's op je thuis netwerk of mobiel die altijd aanstaan?
Nee niets van dat
Staat je bel ingesteld voor gebruik in Nederland? Als de bel bijvoorbeeld steeds met een Amerikaanse server moet communiceren kan het inderdaad onder bepaalde omstandigheden lang duren voor je (goed) contact hebt.
Alles staat gewoon in Nederland ingesteld.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:39
Ik heb een soort gelijk probleem en eigenlijk alleen op de iphone, wellicht dat iemand mij hier kan helpen.

Als er aangebeld word en ik wil live/antwoorden gaat het op android toestellen (samsung/pixel) wel goed op de 5G verbinding. Echter op alle iphones verbind hij heel laat/traag als ik op 5G zit. Zit ik op een wifi netwerk (hoe slecht het bereik/verbinding dan ook) reageert en verbind hij wel snel zoals het zou horen.

Ik heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen helaas…..