Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:19

Odieus

Onuitstaanbaar

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn LG C8 vervangen met een LG G5. Ik heb in huis een Plex server draaien op mijn Synology NAS. De 4k videos die hierop staan kon ik zonder issues bekijken via de Plex app op mijn C8. Op mij G5 stottert het beeld continu en slaat hij zelfs secondes over en af en toe loopt de hele Plex app vast. Mijn setup in huis is verder gelijk gebleven.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Ethernet kabel eruit gehaald en via WiFi verbonden, omdat ik zag dat de netwerk kaart best traag is.
- IPv6 uitgezet
- Emby server geconfigureerd en de Emby app geïnstalleerd, dit geeft dezelfde issues
- Plex app geïnstalleerd op mijn PS5 die via ethernet kabel is verbonden. Die heeft dezelfde issues.
- Verschillende content geprobeerd. Niet 4k HDR content speelt hij zonder issues af
- Verschillende settings aangepast, maar dit heeft nog niet geleid tot een oplossing. In de basis gebruik ik deze settings: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g5-oled/settings
- TV geüpdatet naar de laatste firmware

Ik heb hierbij volgens mij uitgesloten dat het aan mijn netwerk of Plex server ligt.

Als er iemand is die met dezelfde issues kampt en een mogelijke oplossing of tips heeft zou ik dat zeer op prijs stellen!

PSN: LinQ-NL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:00

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Je geeft te weinig informatie over je plex server, 4K HDR content moet je of een redelijk goede gpu hebben of een flinke CPU. Ik zie nergens waar je plex media server uitsluit btw. Dat doe je door op een ander apparaat te kijken of het daar wel zonder stotteren gaat op 4K HDR.

Maar gezien het voorheen wel zonder problemen afspeelde kan het nog aan het aantal fps/hz liggen.

[ Voor 60% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-09-2025 19:05 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:03:
Je geeft te weinig informatie over je plex server, 4K HDR content moet je of een redelijk goede gpu hebben of een flinke CPU. Ik zie nergens waar je plex media server uitsluit btw. Dat doe je door op een ander apparaat te kijken of het daar wel zonder stotteren gaat op 4K HDR.

Maar gezien het voorheen wel zonder problemen afspeelde kan het nog aan het aantal fps/hz liggen.
Het feit dat mijn C8 dezelfde content zonder juddering afspeelt via de Plex app geïnstalleerd op de tv zelf en op exact dezelfde manier aangesloten sluit dit toch al uit?

Voor de volledigheid, de Plex server draait op mijn Synology DiskStation DS920+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:00

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Odieus schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:11:
[...]

Het feit dat mijn C8 dezelfde content zonder juddering afspeelt via de Plex app geïnstalleerd op de tv zelf en op exact dezelfde manier aangesloten sluit dit toch al uit?

Voor de volledigheid, de Plex server draait op mijn Synology DiskStation DS920+.
Nee dat sluit dat niet uit. Er kan toch opeens iets veranderd zijn in je plex server? Wellicht heb je nu transcoding wel aan staan en voorheen, en vice versa? Wellicht is er een update geweest? Zoveel variabelen.
Maar kijk naar je instellingen op de TV hoeveel fps/hz deze staat, dat kan zeker ook stotteren veroorzaken.

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-09-2025 19:29 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:32

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Wat @CrankyGamerOG bedoelt is dat je even naar je stream informatie moet kijken om uit te sluiten of je NAS transcoded. Als het een direct stream is dan kan je Plex uitsluiten.
Probeer anders een testbestand 4K HDR via Plex en USB, dan kan je misschien ook wat uitsluiten.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:31
Heb je gecertificeerde 2.1 Hdmi kabel als aansluiting, bij mij gaf een 2.0 kabel problemen

[ Voor 3% gewijzigd door ramrodwillem op 22-09-2025 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Topicstarter
Bedankt voor alle input! Ik ga nog even verder op avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Waarschijnlijk gaat Plex transcoden met je nieuwe tv en je console waar bij je oude tv de stream rechtstreeks werd doorgegeven. Ik heb geen ervaring met Plex, maar mogelijk kun je dit ergens uitschakelen.
Pagina: 1