Ik vroeg mij af of er nog behoefte is aan een public keyserver + stats, zo ja dan zal ik mijn server die al weer veel te lang niets staat te doen weer aanzwengelen
Misschien als totaalserver? Dat alle keyservers naar 1 centrale proxy flushen, voor totaal stats ala Anandtech ?
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Als je dat wil doen moet je er wel 100% zeker van zijn dat je server altijd up is, altijd bereikbaar is, voldoende bandwidth heeft enz enz.Op dinsdag 18 september 2001 16:39 schreef NightBird het volgende:
Misschien als totaalserver? Dat alle keyservers naar 1 centrale proxy flushen, voor totaal stats ala Anandtech ?
Als je namelijk niet aan deze voorwaarden voldoet krijg je waarschijnlijk zo'n beetje heel DPC over je heen als er een dag niet geflushed of niet volledig geflushed wordt.
Maw je neemt best veel hooi op je
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Zoiets is er al een klein beetje, de proxy van Chaos, United Subteams en mij flushen door 1 proxy om zo realtime stats @ IRC te krijgen...Op dinsdag 18 september 2001 16:39 schreef NightBird het volgende:
ik heb het ook nooit over een totaal proxy gehad, ik heb maar een fast adsl verbinding, dat is goed genoeg voor veel gebruikers maar voor totaal proxy ??? Mijn server is wel altijd online, tenminste als adsl niet plat gaat, wat bijna nooit gebeurd.
Ah cool ..Op dinsdag 18 september 2001 16:45 schreef [eNeRGy] het volgende:
[..]
Zoiets is er al een klein beetje, de proxy van Chaos, United Subteams en mij flushen door 1 proxy om zo realtime stats @ IRC te krijgen...
* NightBird gaat effe op irc rondkijken of wij ons daar ook bij kunnen/willen/zullen aansluiten
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Als je een proxy maakt, blijven je stats dan altijd staan of worden ze na ongeveer een maand weer gereset?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
ADSL is niet betrouwbaar en/of snel genoeg voor een totaalserver, dan moet je toch echt een breedbandverbinding alla 1024up/1024down of hoger hebben. Verder zit je met de betrouwbaarheid van de hardware (zware eisen) en de beheerder
Oh en over de behoefte aan een keyserver: bij de huidige publics is er momenteel een overcapaciteit.
We spend our years as a tale that is told
Er zijn al lang en nog steeds ideeen voor een DPC server, alleen is er nog steeds geen hardware/hoster gevonden...
Eventuele aanbiedingen zijn altijd welkom in #keyserver
Eventuele aanbiedingen zijn altijd welkom in #keyserver
Het was ook niet mijn bedoeling om een totaal proxy te maken want ik snap zelf ook wel dat ik daar een beter machine en verbinding voor nodig heb.
Ik heb altijd een gf proxy gehad, en voel me weer zo nutteloos nu gf er niet meer is.
Maar als er een groep mensen is die zeggen van ja ik wil er van gebruik maken start ik hem op, en over de levensduur van de stats kan natuurlijk gepraat worden.
Ik heb altijd een gf proxy gehad, en voel me weer zo nutteloos nu gf er niet meer is.
Maar als er een groep mensen is die zeggen van ja ik wil er van gebruik maken start ik hem op, en over de levensduur van de stats kan natuurlijk gepraat worden.
seti-proxy? is ook wel koel opzich!
Zoiet heb ik ook.. draai wel een proxy, maar wordt eigenlijk niet meer gebruikt. (ben van rc5 naar eccp gegaan)
De enige seti proxy achtige software is Windows only helaas...Op dinsdag 18 september 2001 18:00 schreef Sequence het volgende:
seti-proxy? is ook wel koel opzich!
We spend our years as a tale that is told
windows is toch op zich niet zo'n probleem ofwel? w2k kan toch redelijk lang up blijven
* Jive flushed via zijn eigen proxy naar de upstream proxy van dutchman.
Zo kan ik mijn eigen stats mooi bijhouden en zorg ik voor een dubbele buffer voor het geval de upstream van dutchman weer eens een flatline laat zien.
Werkt prima & toch mijn stats zonder moeilijk met een eigen stat-generator te moeten rotzooien.
Tis mischien een ideetje.
Mochten er toch nog casema grazers zijn in de regio haaglanden. Flushen staat vrij op nighttown.servebeer.com , en je stats kun je bekijken bij http://dutchman.keyserver.org/stats
Voor de nieuwsgierigen onder jullie, op mijn doosje is niets interessants te vinden via web. Tenzij je van een redirect naar whithouse.com houdt
Zo kan ik mijn eigen stats mooi bijhouden en zorg ik voor een dubbele buffer voor het geval de upstream van dutchman weer eens een flatline laat zien.
Werkt prima & toch mijn stats zonder moeilijk met een eigen stat-generator te moeten rotzooien.
Tis mischien een ideetje.
Mochten er toch nog casema grazers zijn in de regio haaglanden. Flushen staat vrij op nighttown.servebeer.com , en je stats kun je bekijken bij http://dutchman.keyserver.org/stats
Voor de nieuwsgierigen onder jullie, op mijn doosje is niets interessants te vinden via web. Tenzij je van een redirect naar whithouse.com houdt
Kijk hier even: http://www.sysopt.com/forum/showthread.php?s=&threadid=84077Op dinsdag 18 september 2001 18:11 schreef kia het volgende:
Ik zou graag voor eccp een proxy zien want daar doe ik ook aan mee, zou zoiets niet te maken zijn
Cureseekers | There's something wrong with this yogurt
Hier is nog meer nieuws van VirusOp zaterdag 22 september 2001 11:14 schreef bram538 het volgende:
[..]
Kijk hier even: http://www.sysopt.com/forum/showthread.php?s=&threadid=84077
Ben jij een ster in het PHP, Perl, Python or C++?For the last two years I have been working on some software called
StatsAholic. It was based on the same interface as ppstats (written by
Kevin Pesce). It is written in PHP and was designed to be only used with
a database.
If you are not familar with my StatsAholic software you may want to
checkout these pages.
http://statsaholic.sf.net/ http://www.sf.net/projects/statsaholic/
I have built a DP gateway page to collect information about each DP
submitted by the clients. This is different then a proxy because it
doesn't cache any DPs and it runs off of a web server. I am planning to
build a DP socket proxy in C++, but that won't be for a while. I have
been asking for someone else to start building a DP socket proxy. I
haven't gotten any responce. I guess their isn't that many programmers
in the DC world. Olg22-25 of TA built a buggy windows DP proxy, but he
has since stopped all development of it and hasn't released the source.
My present version of the gateway had to be written in Perl because of a
lack of information given back from PHP's STDIN. I may have to build my
own PHP extension library to get around this flaw. Presently it creates
dnet style log files. Because of the multi-threaded nature of a web
server. There is a chance of log file corruption. This is why I haven't
released the code for it yet. I want to add in database support to
prevent any chance of corruption.
All of my StatsAholic code is GPL, but I don't have a working CVS and I
usually don't release alpha and beta work to the public. Sometimes I
will let out a beta or a pre-release to a few of my ICQ beta testers. I
am interested in bringing in any PHP, Perl, Python, or C++ developers to
the project. That will force me to work in a CVS environment.
Jim 'Virus' MacGowan
Meld je dan nu aan bij Virus en help bij het realizeren van onder meer een Eccp proxy!!
You can do it
Versie 1.0 van Genome@home zou toch gezamelijk met proxy uitkomen?
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Precies, help Virus, iedereen! Zodat wij die proxy ook kunnen krijgenOp zaterdag 22 september 2001 11:50 schreef Heinrich_Harrer het volgende:
[..]
Hier is nog meer nieuws van Virus:
[..]
Ben jij een ster in het PHP, Perl, Python or C++?
Meld je dan nu aan bij Virus en help bij het realizeren van onder meer een Eccp proxy!!
You can do it
Cureseekers | There's something wrong with this yogurt
Hopen dat er een beetje leuke logfiles uit die software komen.Op zaterdag 22 september 2001 12:05 schreef Mr_Atheist het volgende:
Versie 1.0 van Genome@home zou toch gezamelijk met proxy uitkomen?
Ook support voor S@H zou virus mee bezig zijn, hopen dattie doorwerkt
Leuke software btw, alleen mijn p60 is er niet blij mee
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Zou die software dan ook gebruikt kunnnen worden in combinatie met de oude proxyper logfiles??Op zaterdag 22 september 2001 13:29 schreef Sir Abarth het volgende:
[..]
Hopen dat er een beetje leuke logfiles uit die software komen.
Ook support voor S@H zou virus mee bezig zijn, hopen dattie doorwerkt
Leuke software btw, alleen mijn p60 is er niet blij mee
En is het zware software? Ik hoop dat mijn Celly333 dat kan trekken...
Ja, ik heb gewoon de oude logfiles die voor ppstats (die ook nog draait) gebruikt worden geparsed, nothing special.Op zaterdag 22 september 2001 13:54 schreef stokkie het volgende:
[..]
Zou die software dan ook gebruikt kunnnen worden in combinatie met de oude proxyper logfiles??
En is het zware software? Ik hoop dat mijn Celly333 dat kan trekken...
En het is minder zwaar dan ppstats met de statsrun, omdat alleen de nieuwe entries geparsed worden, en niet alles vanaf punt 0.
En je c333 kan dat best, mijn p60 doet het ook
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Klopt, de stats-aholic versie loopt heel lekker. alleen moet je kijken dat je de dupe-check uitzet. anders stop hij alle entries ook in de mysql database. (ja het loopt op een mysql database, en het loopt lekker snel). ik zal kijken of ik mijn proxy op het werk niet open kan zetten maandag. daar draai ik al weken proef versies van Virus op. kunnen jullie ook naar flushen en kijken dan.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Daar hou ik je aanOp zondag 23 september 2001 13:27 schreef stappel_ het volgende:
Klopt, de stats-aholic versie loopt heel lekker. alleen moet je kijken dat je de dupe-check uitzet. anders stop hij alle entries ook in de mysql database. (ja het loopt op een mysql database, en het loopt lekker snel). ik zal kijken of ik mijn proxy op het werk niet open kan zetten maandag. daar draai ik al weken proef versies van Virus op. kunnen jullie ook naar flushen en kijken dan.
Ik heb trouwens 0,0 ervaring met MySQL enzo. (net zoals perl voordat ik aan die ppstats begon)
Is het erg moeilijk dan??? Of is het wel te doen? Ook al hebbik geen ervaring daarmee...
Ik heb het nu ook geinstalleerd, maar van de data maakt ie echt een puinhoop. Hij denkt dat het vandaag vrijdag is, maar als je je profile bekijkt klopt het weer wel en bij details staat zelfs al het aantal dat ik morgen ga flushen.
Dat komt omdat er nog enkele fouten in zitten met de automatische berekening van de tijdzone. Hij ziet netjes dat er een tijdverschil van -7200 is. Alleen heeft James deze op verschillende plaatsen fout gebruikt. Er staat soms --7200 enzo. Bij James gaat alles goed omdat hij in + 14400 zit. We werken er hard aan.Op zondag 23 september 2001 16:46 schreef Chaos het volgende:
Ik heb het nu ook geinstalleerd, maar van de data maakt ie echt een puinhoop. Hij denkt dat het vandaag vrijdag is, maar als je je profile bekijkt klopt het weer wel en bij details staat zelfs al het aantal dat ik morgen ga flushen.
Er zitten nog meer fouten in. Kijk maar eens naar de aantallen als ze heel groot worden. En OGR klopt nog niet helemaal, maar dat komt omdat James geen OGR doet.
En deze bug is ook leuk. (we weten meteen waar je webserver draait
hee, je hebt het weergeven van proxy informatie uitgezet.parse error in /www/keyproxy/statsaholic/config.php on line 10
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
Die doet niets omdat hij proxyper.ini niet kan vinden geloof ik.hee, je hebt het weergeven van proxy informatie uitgezet.
Even wat sourcecode bijgetweaked (waarom is path naar proxyper.ini relatief t.o.v. logfiles
Magoed.. ben erg benieuwd naar versie 1.4.
code:
1
2
3
| This contest is closed. Data shown reflects all work units received as of Sep 21, 2001 RC5 Statistics By Member (active) Rank Flag Member Tuesday Wednesday Yesterday Today Total Last Seen Percent |
dit vind ik ook nog een bug. de laatste data die hij kan vinden is van de 21ste sept. Hij denkt dan dat het gestopt is. (is een keuze), maar de dagen er onder stoppen dan ook. in jou geval is today == vrijdag.
Inderdaad, 0=closed, 1=auto en 2=open zou een betere optie zijn voor keyservers die niet elke dag blocks krijgen.
Nog wat hints voor opties :
Hij zoekt trouwens de proxyper.ini in de volgende locatie:
log_location + proxy_config
In mijn geval moest ik zeggen:
code:
1
2
3
4
| Team_Only = 0 Block_History = 0 Show_Duplicate_Stats = 0 Show_Proxy_Stats = 1 |
Hij zoekt trouwens de proxyper.ini in de volgende locatie:
log_location + proxy_config
In mijn geval moest ik zeggen:
code:
1
| Proxy_Config = ../proxyper.ini |
En in mijn geval zou dat dus worden:In mijn geval moest ik zeggen:
code:
1 Proxy_Config = ../proxyper.ini
code:
1
| ../../../usr/local/proxyper/proxyper.ini |
Het lijkt mij toch een stuk handiger om daar een absoluut path voor te gebruiken.
Ik heb het vage dataprobleem opgelost. StatsAholic gaat er vanuit dat de bestandsnamen die het met php leest ook direct in chronologische volgorde staan. Bij mij was 21 september toevallig de laatste terwijl er al nieuwere logs waren. Doordat hij dan denkt dat het laatst gelezen blokje van 21 september is roept ie dat het project gesloten is.
De oplossing is om in create.php (regel 918) en update.php (regel 713) onder de closedir($handle) een sort($logFiles) toe te voegen, zo:
De oplossing is om in create.php (regel 918) en update.php (regel 713) onder de closedir($handle) een sort($logFiles) toe te voegen, zo:
code:
1
2
| closedir($handle); sort($logFiles); |
Pagina: 1