Game and werk pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murcatto
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:51
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem waarmee ik op 1440p 75Hz kan gamen. Games zoals Counter-strike 2, EA FC 26 en vooral indiegames. Ik hoef ook niet zo nodig op de hoogste kwaliteit te spelen. Het hoeft dus geen game monster te zijn. Verder doe ik aardig wat fotobewerking en een beperkte hoeveelheid videobewerking. Ik koop elke 7 jaar een nieuwe computer en ik upgrade tussentijds niks aan mijn computer, behalve zo nodig het bijplaatsen van extra geheugen. Wat ik wel belangrijk vind is dat het systeem stil is als ik er op werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1250 euro een mooi streven, maar iets meer als daarmee het systeem stiller is, is geen probleem. Ik ga hem bij Azerty in elkaar laten zetten, maar de assemblage kosten hoeven hier niet bij geteld te worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zet ook mijn oude sata hdd over en hou mijn AOC Q3279VWFD8 monitor (1440p). Toetsenbord en muis heb ik. En ik zal zelf Windows installeren, dus dat hoeft er niet bij.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het dus van belang dat het systeem stil is. Dit hoeft niet heel stil te zijn bij het spelen van games, maar bij het dagelijkse werken op de PC hoor ik hem liever niet. Ik wil geen rgb en hij mag ook zo lomp groot zijn als nodig is.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel tussen een aantal componenten en misschien weten jullie ook nog wel betere opties voor mij.

Ik twijfel tussen de Kingston Fury Beast 32gb met 5.600MT/s en 36 CAS Latency en de versie met 6.000MT/s en 30 CAS latency. De 6.000MT is wel 23 euro duurder. Is dat het waard?

Daarnaast twijfel ik vooral welke case ik zal nemen. Ik heb zitten kijken naar de Fractal Design Define 7 Zwart (174 euro), maar ja die is wel 74 euro duurder dan de Fractal Design Pop Air (Black Solid) of de Fractal Design Pop Silent (Black Solid). (Deze zijn 100 euro, tenminste met de kabel om de USB-C aan te sluiten erbij). IS die extra 74 euro het waard voor mijn systeem qua stilte en airflow? Of misschien is er nog een andere case die mooi stil is die bij mijn systeem past?
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Tray€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenGigabyte B650M D3HP€ 114,90€ 114,90
1VideokaartenSapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB€ 376,30€ 376,30
1BehuizingenFractal Design Pop Air Black Solid€ 84,90€ 84,90
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36€ 29,32€ 29,32
1Geheugen internKingston Fury Beast KF556C36BBEK2-32€ 102,58€ 102,58
1VoedingenCooler Master MWE GOLD 550 V3 ATX 3.1 Non-Modular€ 64,90€ 64,90
2Interne SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 118,60€ 237,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.175,10

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:48
Keurig systeem. Ik denk dat qua geluid en prestaties de kasten elkaar niet zullen ontlopen. De gekozen componenten worden niet zo heet.

Je zou kunnen kijken naar een alternatief als de uitvoering: Chieftec Pro mini AZ-01B-OP . Die heeft geluidsdempend materiaal op de zijpanelen en is daarmee ook stil en zeer betaalbaar.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's