Gisteren een nieuw modem van Ziggo ontvangen (niet om gevraagd, maar blijkbaar was het nodig), gisteren ook meteen de modems vervangen en dat ging prima, vrij snel daarna gewoon weer internet.
Nu kreeg ik halverwege de ochtend een melding dat m'n deurbel offline is, en is inderdaad de internetverbinding weggevallen. Inmiddels heb ik ontdekt dat een kabel rechtstreeks in het nieuwe modem wel werkt, ik krijg dan echter een IPv6 adres en geen IPv4.
Even op een rij wat de situatie is:
- Beginsituatie: oude (witte) Ziggo modem in bridge modus, thuisnetwerk + wifi via Fritz! 4060 router
- modem vervangen (zwart model)
- via ziggo.nl op een webinterface van het modem de wifi uitgezet (en ik denk ook DHCP maar dat weet ik niet zeker)
- tot vanmorgen geen probleem
- router rapporteert nu zelf dat er geen internetverbding is
- router en modem van stroom af gehad, geen oplossing
- ik kom niet in het Ziggo modem, het adres moet 192.166.178.1 zijn, maar dit was ook al het adres van de Fritz router, dit heb ik aangepast naar 192.168.1.1, maar dat heeft niet mogen baten.
- via ziggo.nl kom ik ook niet meer in de web interface
- via een kabel krijg ik een IPv6 adres en kan ik wel internet op
Ik vermoed dat het niet kunnen benaderen van het modem te maken heeft met dat ik geen IPv4 adres heb, kan dat kloppen? En wat zou ik kunnen om de boel weer werkend te krijgen?
Nu kreeg ik halverwege de ochtend een melding dat m'n deurbel offline is, en is inderdaad de internetverbinding weggevallen. Inmiddels heb ik ontdekt dat een kabel rechtstreeks in het nieuwe modem wel werkt, ik krijg dan echter een IPv6 adres en geen IPv4.
Even op een rij wat de situatie is:
- Beginsituatie: oude (witte) Ziggo modem in bridge modus, thuisnetwerk + wifi via Fritz! 4060 router
- modem vervangen (zwart model)
- via ziggo.nl op een webinterface van het modem de wifi uitgezet (en ik denk ook DHCP maar dat weet ik niet zeker)
- tot vanmorgen geen probleem
- router rapporteert nu zelf dat er geen internetverbding is
- router en modem van stroom af gehad, geen oplossing
- ik kom niet in het Ziggo modem, het adres moet 192.166.178.1 zijn, maar dit was ook al het adres van de Fritz router, dit heb ik aangepast naar 192.168.1.1, maar dat heeft niet mogen baten.
- via ziggo.nl kom ik ook niet meer in de web interface
- via een kabel krijg ik een IPv6 adres en kan ik wel internet op
Ik vermoed dat het niet kunnen benaderen van het modem te maken heeft met dat ik geen IPv4 adres heb, kan dat kloppen? En wat zou ik kunnen om de boel weer werkend te krijgen?
Kater? Eerst water, de rest komt later