Gat in spouw dichten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroesek93
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-09 09:31
Goedendag,

Onlangs heb ik ontdekt dat er op zolder achter de verwarmingsbuizen in de hoek een gat zit in de binnenmuur waardoor de spouw en buitenmuur zichtbaar zijn.

Omdat wij last van huizen hadden heb ik er een muizenval neergezet omdat ik benieuwd was of ze mogelijk hier doorheen kwamen. En ja hoor, enkele dagen later zat er in muis in. Toeval of niet, dat weet ik niet.

Omdat ik moeilijk bij deze plek kan komen, hoe kan ik dit gat het beste dichtmaken?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhGicui0GTWC8knmEZe8VwfqsPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qrS8HEiKgL6x2SMnaGDlLTy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSlVGeapio4Wxp4bozPXAYL-nvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRZ06BmJnp3R13yB50BLMhMv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkddVJvTDs9ktHrOAWvLXqNVwL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdlQvOmrpzsMccRdWeaQc1dm.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Opvullen met RVS schuursponzen (daar knagen ze niet doorheen denk ik) en PUR om het luchtdicht te maken?

[ Voor 64% gewijzigd door ThinkPad op 21-09-2025 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En bedenk ook goed of je niet ergens een plekje wilt hebben waar je makkelijk muizen kunt vangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:18
+1 voor de oplossing van @ThinkPad . Je hebt PUR pistolen met een extra lange lans als je er moeilijk bij kunt. Of met een slangetje de PUR aanbrengen. Nadeel van slangen is dat de PUR uitzet en daardoor uit de slang wordt geduwd. Dus klus dan in 1x afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroesek93
Ik ben een beetje huiverig voor pur. Ik lees dat ze erdoorheen kunnen knagen. Ik heb nog een stuk steenwol met alu scherm liggen. Als ik dat erin druk en rondom af pur dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
kroesek93 schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:46:
Ik ben een beetje huiverig voor pur. Ik lees dat ze erdoorheen kunnen knagen. Ik heb nog een stuk steenwol met alu scherm liggen. Als ik dat erin druk en rondom af pur dan?
Daarom vul je het eerst af met staalwol of schuursponsen. De steenwol met pur gaan ze gewoon doorheen, alu scherm of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroesek93
En als ik nou een stuk fijn kippengaas ter tussen druk en hem dan dicht pur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:48
Kippengaas is veel te grofmazig, dan heb je volieregaas van 0.5x0.5 cm nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroesek93
Ja ook goed, dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 16:22
Knaagdierbestendige pur is wellicht ook een optie.
Pagina: 1