Bestaat dit al voor de consument? (A, V system)

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heej

Ik heb een vraag:

Me pa wil een systeem dat alle zooi van audio en video digitaal is en met 1 basis station. Verdere uitleg volgt:

Hte moet dus een systeem zijn dat je je audio (5.1 / 6.1) speakers + tv, radio, en cd speler in 1 apperaat zitten.

het mag natuurlijk wel (zoals tv) los in de kamer staan/hangen, maar er moet 1 basiss voor de audio en video kaart zijn. zodat je divxe en dvd's en cd's vanaf hetzelfde station krijgt dat je dus niet EN een cd speler, EN een dvd speler, EN een cdrom, EN een video, EN een losse stereo hebt.

Bestaat dit al (mag best wat koste) 10 a 15 mille....(jaja het is voor de paps!) :P

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Een Imac met alle opties :)

Volgens mij bestaat er niks anders waar alles in zit wat jij schrijft. Aangezien je schrijft dat hij/zij ook divxjes moet afspelen. En er ook een tv in moet zitten. Misschien anders B&o die hebben ook tvs met video en alles in een setjes met goed geluid.

Maar ik denk dat iedereen (net als ik) zal zeggen dat losse componenten + een vette breedbeeld gewoon beter zijn.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:35
Je hebt van Dennon een dure DVD speler met tuner, versterker in één. Kijk maar eens bij polectro.
Divx zal je niet lukken. Hier zijn volgens mij nog geen hardware players voor te krijgen laat staan een all-in-one.

Maar het liefts wil je helemaal niet een all-in-one.
Is alleen maar lastig in geval van een defect. Kijk liever voor een mooie DVD-speler (kunnen je CD's ook in) en een goede 5.1 versterker met eventueel tuner erin. (zou zelf aparte tuner nemen al ik het geld had). Mooie 82cm breedbeeld erbij en klaar.

<edit>

Whow ben ik bezig met een reply. Gooit meneer de imac ertussen. Had ik nog niet aan gedacht. Het klopt wel, maar is vast niet wat hij zoekt. Ben er wel mee eens componenten is beter.

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 18 september 2001 16:31 schreef GeJe het volgende:
Een Imac met alle opties :)
au... en dan een mooie roze met bleoetjes erbij, vind mama ook mooi.

Philips heeft zo'n mooi standalone dvd ding waarmee je ook ken opnemen op DVD.. errug cool alleen beetje dure media...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Plague
  • Niet online
Het mag best een PC zijn hoor, maar dan met alles erin als tuner, tvkaart ED, maar zijn er bijvoorbeeld GOEDE pcspeakers (neeeej! Niet die kleine in je kast nee ;) ) die geen 12 volt adaptertje hebben maar gewoon allemaal actief zijn (of een kleine versterker erbij) en dan met een plasma like "beeldscherm" erbij?

• GeJe

GeJe

Je...

Je kan wel voor 15 mille een computer met (grote harddisk voor opnemen van video) Tv-kaart video in en uit sb 5.1 platinum (nog meer In en outputs) een heel groot FP-scherm kopen. En dan die Kef KHT2005 SET kopen (3000,-)...

Maar het slaat eigenlijk helemaal nergens op. Dit is wat je wilt. (tenminste je vader) Maar iedereen weet dat je voor hetzelfde bedrag zonder computer en met een ordinaire breedbeeld een hifi-set van 4000 en boxen van 6000,- of zoiets die andere oplossing finaal naar een andere wereld blaast.

By the way... Wat dacht je van een projector.. (damn ik ben echt creatief vandaag)

• Plague
  • Niet online
Maar er bestaan ook anderen geluidskaartendan die van creatief. PROFFESIONELE!!! van een piekje of 7/800

Maar das dus juist het probleem: hij wil het allemaal in 1. en er mar best 1 recievertje bij zitten hoor, maar wat voor video kaart zou je er bijv. in moeten hangen als je aan een plasma scherm gaat denken? Wat voor geluidinstalatie? MAAR het moet allemaal met zo min mogelijk kabels en recievers en schit.

• GeJe

GeJe

Je...

Dan dus gewoon B&O...

Vergeet trouwens niet dat als je een computer koopt met een flatpanel die zo groot is als een 32 inch tv (want je kan natuurlijk geen lullig 17" schermpje er aan vastmaken).

En wat dacht je van je zusje van 10 die wil ook op een normale manier telekids openemen, zonder eerst de tv-capture software aan te zetten. En toen kwam ome Joop met een VHS band... Sorry Joop, we hebben geen vcr... Maar als je het ff op DVD kan branden dan is het geen probleem. :D

M.A.W. vergeet het computer idee. En ga nadenken over een wereldset van 15000,- Dan koop je maar zulke mooie onderdelen dat het een aanwinst is. Of je laat ze inbouwen. Of gewoon in een kast zetten.

• Plague
  • Niet online
zat al wat te kijken ja bij b en o, dat lijkt me (en me pa) wel wat. Maar waar ik nog niet uitkom: is dat DTS (ed)?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
We nemen de gemiddelde PC en doen dit erbij:
TV kaart + radio ontvanger en 5*100 GIG in Raid 5 voor HD recording
Matrox G450 voor de tv-out en de DivX. (2048*1536 op je projector)
Terratec DMX Xfire aangesloten op een 5.1 receiver waarbij je de versterker in/op/naast de pc mod.
Je doet er een DVD drive in en een DVD brander.

et voila een mulimedia kast.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat wil je pa nou eigenlijk? Ik snap echt de ballen van je verhaal :?

• jadjong
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 17:13 schreef thefirstikke het volgende:
Wat wil je pa nou eigenlijk? Ik snap echt de ballen van je verhaal :?
Ze vader heeft denk ik een hekel aan losse apps en wil nu alles in 1 hebben (volgens mij heeft ze moeder ff met ze vader zitten praten over "lelijke" draden in huis ;) )

• Plague
  • Niet online
Hij wil een audio, video systeem wat helemaal digitaal is en met zo min mogelijk komponenten. (wel veel speakers natuurlijk) Maar het is dus dan de bedoeling om een mooi digitaal "iets" in mekaar te schoeven wat de kwaliteit en gebruiksgemak van een gewone tv met shit erbij doet vervagen! :P

Verwijderd

Tja, een compuiter komt het meest in de buurt van de wens van je pa. Maar of het echt verstandig is.

Je kunt de beeld en geluidskwaliteit van een set wel evenaren met een computer, maar dit kost je minstens twee keer zoveel. Waardoor je dus met normale componenten een twee keer zo goede set kunt neerzetten.

B&O lijkt me een betere oplossing. CD-speler, tuner, en tegenwoordig vast ook wel dvd in 1 machine, daarbij een TV (geluid natuurlijk via die audioset), en een multifunctionele zapkast...

• Plague
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 17:18 schreef jadjong het volgende:

[..]

Ze vader heeft denk ik een hekel aan losse apps en wil nu alles in 1 hebben (volgens mij heeft ze moeder ff met ze vader zitten praten over "lelijke" draden in huis ;) )
Moeders en paps wonen niet meer samen, maar voor de rest heb je gelijk ja....

• Killkees
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik denk ook inderdaad dat de oplossing hier ligt bij B & O. Ben alleen bang dat je het dan niet gaat rukken met 15000 piekjes. Alleen de tv is dan al meer dan 12000. daar moeten dan nog speakers bij (de goedkoopste speakers; rond de 2000)

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Waarom niet gewoon een 'standaard' allinone Home cinema set? (zoals bv. de Pioneer NS-DV55) Dan heb je voor 2500 een DVD speler + stereo (+ boxen) in een component. Goeie TV erbij en eventueel nog een video of een combinatie van die twee. Lijkt mij de meest simpele oplossing.

Was getekend, enz. | specs

• Plague
  • Niet online
juist! En de meest simpele oplossing is dus niet de goeie! ;)
Het moeten niet allemaal losse compo's zijn! ;)
verder is het wel een optie..... en ik weet het het is absolute luxe! en omdat het toch een hele uitgave is moet het toch een goede zijn! :9

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit gaat vrij moeilijk worden om het in een apparaat te krijgen.

Ik zou zowiezo dat "digital" uit je hoofd zetten. Volgens mij staan "mooi" en "makkelijk" hier boven alle Digital eisen. Geld lijkt me ook niet echt een al te groot probleem. Alles in een gaat waarschijnlijk ook niet helemaal lukken.

Wat ik zou adviseren aan iemand als je vader:

Een Bose Lifestyle 30 systeem:
Dat is een set met daarin de cd-speler en de tuner en de versterker genitegreerd. verder een dolby digtital/DTS achtige decoder (Bose digital soundstage 5.1 oid). Ik zou daarnaast onder de TV gewoon een Goeie videorecorder plaatsen en een Mooie strakke simpele DVD speler.

Dan heb je een goeie (en makkelijk te bedienen!) TV opname mogelijkheid en de mogelijkheid om (makkelijk!) DVD'tjes af te spelen.

B&O zou ik niet aan gaan denken, omdat Dolby digital voor zover ik het weet nog niet kan...

Ik kan wel een leuke set bedenken van B&O die wel surround kan trouwens

Avant 32" (met centerspeaker ingebouwd en Videorecorder en DOlby prologic versterker)
Beolab 8000 2x
Beolab 6000 2x
Setje met tuner en cd speler

Dat kost resp: 16000, 6000, 4000 en 3000 piek. Ga je dus ERG hard naar de 30.000 toe (want is volgens mij nog duurder geworden ook, sinds ik niet meer (oa) B&O verkoop, twee jaar geleden BTW). Het is wel mooi en makkelijk. Mensen die dat kopen stellen uiterlijk en bedieningsgemak en integratie boven geluidskwaliteit voor het geld. Daar is niets mis mee (ik zou het zelf niet doen btw), ook al gaan er waarschijnlijk veel mensen mij tegenspreken.

Bij een Bose systeem is dat ongeveer hetzelfe het geval.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Dan denk ikd at je nog een aantal jaartjes moet wachten.. Met name de stereo en tv in 1 console, dat wordt erg lastig.

Was getekend, enz. | specs

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit is dus echt een enorm loos idee, je kan toch wel bedenken dat dit nix word?
Al helemaal niet als je pa het moet gaan bedienen :Z

Er zijn wel tweakers die een kleine bak hebben gemaakt voor dvd, divx en mp3, maar dat zijn tweakers, die zetten er linux op en hangen em aan een netwerk waar die weer meer mp3tes vanaf haalt enz.

Zoiets ga je toch niet bij je ouders in de huiskamer neer planten |:(

Het lijkt me ook meer een idee van, weet je wat me handig lijkt...
Ik hoop niet dat je dit echt wil gaan doen want dit word 3x nix.

edit:
het idee van Jvs lijkt me het beste voor je pa

• Killkees

Killkees

Op dinsdag 18 september 2001 17:43 schreef Kris2904 het volgende:
Dan denk ikd at je nog een aantal jaartjes moet wachten.. Met name de stereo en tv in 1 console, dat wordt erg lastig.
Valt wel mee: B & O AV5 of B&O Beocenter 1

• Tije
  • Laatst online: 18-08 14:43
Wat is de site van B & O eigenlijk?? :?

• Plague
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 17:43 schreef Hyperbird het volgende:
Dit is dus echt een enorm loos idee, je kan toch wel bedenken dat dit nix word?
Al helemaal niet als je pa het moet gaan bedienen :Z

Er zijn wel tweakers die een kleine bak hebben gemaakt voor dvd, divx en mp3, maar dat zijn tweakers, die zetten er linux op en hangen em aan een netwerk waar die weer meer mp3tes vanaf haalt enz.

Zoiets ga je toch niet bij je ouders in de huiskamer neer planten |:(

Het lijkt me ook meer een idee van, weet je wat me handig lijkt...
Ik hoop niet dat je dit echt wil gaan doen want dit word 3x nix.

edit:
het idee van Jvs lijkt me het beste voor je pa
thx! :(

Voorlopig is me pa wel ietjes hoger in de IT als jij (ooit) zal zijn!! :(

Hij doet de IT bij het GAK en als je geen baan heb moet je het OA aan hem te danken hebben dat je een uikering krijgt dus graag ff niet zo'n lompe taal!

Dus niet gaan zeiken dat hij het niet kan bedienen want hij is dus echt geen mongool hoor! :Z tjeez! ga lekker ergens anders mense afzeiken! :( PFF!

• Plague
  • Niet online
B&O is http://www.bangenolufsendesigncenter.nl/
is welliswaar de retailer in Netherlands, The maar dat doet niet ter zake

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 18:01 schreef Plague het volgende:

[..]

Hij doet de IT bij het GAK en als je geen baan heb moet je het OA aan hem te danken hebben dat je een uikering krijgt dus graag ff niet zo'n lompe taal!

Dus niet gaan zeiken dat hij het niet kan bedienen want hij is dus echt geen mongool hoor! :Z tjeez! ga lekker ergens anders mense afzeiken! :( PFF!
hey, sorry hoor, had je wel ff kunnen vertellen, ik dacht dat je het gewoon bij een familie in de huiskamer kwam :Y)

En ik heb geen uitkering en vraag me af wat er zo cool is aan een systeem ontwikkelen voor het Gak, mischien heeft het er iets mee te maken dat ik programeren niet boeijend vind en dus helemaal niet zo hoog wil komen in de it.

Maar ok, ik reageerde vrij bot, maar ookal heeft je vader er verstand van, dan nog lijkt het me nog het beste om een mooie disign set te kopen.

• jadjong
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 18:01 schreef Plague het volgende:

[..]

rustig.. rustig...
hij verw8 alleen niet dat je vader een linux kernel gaat compileren voor ze media station.
En wat betreft die afstands bediening, dat heeft niets met IT te maken: mijn vader maakt ook zelf progs voor AS/400 systemen, maar een vid-recorder op stop zetten is te veel voor hem.

• Plague
  • Niet online
maar hyperbird (sorry als het verkeerd is) had het over mijn computer idee denk ik.... ;)

• Killkees

Killkees

Het adres van de internationale B&O site:
www.bang-olufsen.com

• Plague
  • Niet online
Ik denk dat ik het al weet:

Bose Acoustimass® 15 Home Theater Speaker System
B&O BeoCenter 1 DVD
en nog een receiver (denk ik) :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 11:27
Op dinsdag 18 september 2001 18:15 schreef Plague het volgende:
maar hyperbird (sorry als het verkeerd is) had het over mijn computer idee denk ik.... ;)
Hahah hij heeft een abonnement op Computer Idee! :D
;)

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 19:43 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Hahah hij heeft een abonnement op Computer Idee! :D
;)
Nee, hij las de computer idee en toen kwam ie op z'n computer idee :+

• Plague
  • Niet online
ROFL! :D

• Plague
  • Niet online
Maar heb ik goedkeuring van de tweakers.?

• Killkees

Killkees

Waarom kies je eigenlijk voor die -in mijn ogen- niet zo mooie Bose speakertjes? Is dat een financiele kwestie, of vind je ze gewoon mooi?

Verwijderd

Ik zag geloof ik zondag bij zoiets van "wannahaves" :r ofzo, dat sony binnenkort met zoiets dergelijks op de markt komt, alles ineen, zelfs video, in een zeer compacte verpakking. Die wil ik ook wel hebbuh :9 :9 :9

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 18 september 2001 20:05 schreef Plague het volgende:
Maar heb ik goedkeuring van de tweakers.?
Jah, ik wist niet dat B&O ook een DVD ding hadden :). Ik neem aan dat zo'n ding een digitale uitgang heeft, zodat je ook daadwerkelijk dolbydigital uit die Bose weet te trekken :P (maar dat zal wel ;)).
Op dinsdag 18 september 2001 20:09 schreef Killkees het volgende:
Waarom kies je eigenlijk voor die -in mijn ogen- niet zo mooie Bose speakertjes? Is dat een financiele kwestie, of vind je ze gewoon mooi?
Als je een beetje meegelezen had, had je gezien dat het hier om praktisch gaat. Niet op de eerste plaats om het meest pietluttige audiodetail. Ikzelf zou zo'n Bose set nooit kopen, maar dat komt omdat ik het gewoon niet mooi vind klinken. Dat is voor iedereen anders. Sommige mensen leggen de nadruk op zaken als uiterlijk en praktische dingen als compactheid en dergelijke.

Als je daar uiteindelijk gelukkiger van wordt, moet je dat dus gewoon doen. sim-pel :P.

• Plague
  • Niet online
Allebij: Ik wil eenerzijds niet nog een muziek instalatie van 10000 piek erbij, en ik vind dit een hele mooie, compacte en mooi klinkende set. :)

• Plague
  • Niet online
Connections:
VTAPE-AV-Decoder: 2 x 21-pin for V.TAPE, A/V or Decoder. RGB and S-Video in.
Camcorder / Auxiliary: 3 x phono sockets (video in/audio L-R in)
Stereo headphones: Mini jack

neem aan dat dat digital is

• Flotter
  • Laatst online: 18-08 09:23

Flotter

Pelipper!

Op dinsdag 18 september 2001 20:22 schreef Plague het volgende:
Connections:
VTAPE-AV-Decoder: 2 x 21-pin for V.TAPE, A/V or Decoder. RGB and S-Video in.
Camcorder / Auxiliary: 3 x phono sockets (video in/audio L-R in)
Stereo headphones: Mini jack

neem aan dat dat digital is
21-pin? Ik denk dat dat scart is (analoog dus).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Killkees

Killkees

Op dinsdag 18 september 2001 20:18 schreef JvS het volgende:

[..]

Blah, blah

[..]

Als je een beetje meegelezen had, had je gezien dat het hier om praktisch gaat. Niet op de eerste plaats om het meest pietluttige audiodetail. Ikzelf zou zo'n Bose set nooit kopen, maar dat komt omdat ik het gewoon niet mooi vind klinken. Dat is voor iedereen anders. Sommige mensen leggen de nadruk op zaken als uiterlijk en praktische dingen als compactheid en dergelijke.

Als je daar uiteindelijk gelukkiger van wordt, moet je dat dus gewoon doen. sim-pel :P.
Wat is dit nu voor een rare, overtrokken reactie?? Als jij goed had meegelezen had je gezien dat ik ook in het begin al heb gepost. (en dat je er gevoeglijk wel vanuit kan gaan dat ik eerst lees voordat ik iets post) Bovendien heb ik het ook niet gehad over "het meest pietluttige audiodetail". Ik heb gewoon een normale vraag gesteld, die gaat over het onderwerp (oa. uiterlijk van dat ding, wat blijkbaar belangrijk is).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 19 september 2001 11:47 schreef Killkees iets
Was niet aanvallend bedoeld hoor. Maar als je het niet mooi vindt, kom dan met een alternatief *D.

• Plague
  • Niet online
Jongus! Hou het rustig op mijn topic ;) :P

• Killkees

Killkees

Op woensdag 19 september 2001 12:10 schreef JvS het volgende:

[..]

Was niet aanvallend bedoeld hoor. Maar als je het niet mooi vindt, kom dan met een alternatief *D.
ok sorry, maar ik vond het een beetje een schrale reactie. maar goed, ik vind het best wanneer Plague die Bose speakers gaat aanschaffen. Maar daar ging het mij niet om, ik was gewoon nieuwsgierig naar de reden waarom hij juist die gekozen had. die reden weet ik nu.

Alternatieven kan ik niet geven, ik weet er te weinig vanaf. Ik ben geen audiofiel maar weet wel wat ik mooi vind: B&O. Nu ik er zo over nadenk kan ik misschien toch nog wel een alternatief geven: nog ff doorsparen voor B &O en dan vervolgens alles in Duitsland kopen. (scheelde bij mij 25%)

• Plague
  • Niet online
Alleen die B&Otjes zijn 2700 (!!!!) per stuk man!!! Dan moet je er 4/5 van hebben en nog een subwoofer!! DAS TE GEK VOOR WOORDEN!!! Maar tuurlijk het zal zeker goed klinke! Maarja.... das dus weer het dubbele van de tv.... das wel veel....

Verwijderd

Als je een B&O set met sub gaat bebruiken, zou ik eens kijken of B&O een systeem bout met sub :P.
Het is wat overdreven om 5 fullrange speakers te kopen, en daarnaast nog een subwoofer aan te sluiten...

• Plague
  • Niet online
laat maar.... ik open wel ff een nieuw topic.....:)

• Plague
  • Niet online
nog mensen tips voor dts/dolby digital sets?
Pagina: 1