Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Focus is vooral op moderne games spelen. Denk Cyberpunk, GTA6 e.a.
Mogelijk wat robotica sims en optimisations draaien, maar dat zal vooral op de compute server van werk worden gedraaid, en lokaal geprogrammeerd. Verwacht geen extra eisen daardoor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €2500 to max €3000 is mijn doel. Doe assemblage zelf, en tot ~€100 en verzendkosten mag. Ga het liefst via de wat grotere webwinkels (geen marketplaces zoals amazon/bol). Ook al wordt het daardoor wat duurder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet verplicht mee nemen, maar heb een oude NVME, een oude Sata SSD en een 2TB HDD die ik mogelijk in het nieuwe systeem zou mee willen nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb op basis van wat eigen preferenties een lijst samengesteld afgeleid van de BBG:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb in mijn vorige setup goede ervargingen met Corsair PSU RAM, Scythe koeler, en Samsung SSD's. MSI is ok maar soms frustrerend in hoe antiek de software voelt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
GPU mag een late spin up hebben zoals de MSI Zero Frozr.
RGB mag, hoeft niet. Beetje kleur in de kast is wel leuk.
Niet al te brede kast, diepte maakt weer minder uit.
WIFI op MB is geen noodzaak, heb kabels en speel niet zo veel online dat het als backup boeit.
Stabiel en stil is preferentie
Ga je overklokken?
Buiten RAM profiles en mogelijke gaming mode, geen verder pushing.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies en feedback. Ben alweer een tijdje uit de running qua onderdelen.
Focus is vooral op moderne games spelen. Denk Cyberpunk, GTA6 e.a.
Mogelijk wat robotica sims en optimisations draaien, maar dat zal vooral op de compute server van werk worden gedraaid, en lokaal geprogrammeerd. Verwacht geen extra eisen daardoor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €2500 to max €3000 is mijn doel. Doe assemblage zelf, en tot ~€100 en verzendkosten mag. Ga het liefst via de wat grotere webwinkels (geen marketplaces zoals amazon/bol). Ook al wordt het daardoor wat duurder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet verplicht mee nemen, maar heb een oude NVME, een oude Sata SSD en een 2TB HDD die ik mogelijk in het nieuwe systeem zou mee willen nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb op basis van wat eigen preferenties een lijst samengesteld afgeleid van de BBG:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 279,90 | € 279,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B850 AORUS ELITE WIFI7 | € 211,99 | € 211,99 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC | € 1.249,- | € 1.249,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Exos 7E10 SATA (512e/4KN, Standard), 8TB | € 164,66 | € 164,66 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition | € 50,10 | € 50,10 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000C30 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 153,20 | € 153,20 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 222,99 | € 222,99 |
Totaal | € 2.611,64 |
Heb in mijn vorige setup goede ervargingen met Corsair PSU RAM, Scythe koeler, en Samsung SSD's. MSI is ok maar soms frustrerend in hoe antiek de software voelt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
GPU mag een late spin up hebben zoals de MSI Zero Frozr.
RGB mag, hoeft niet. Beetje kleur in de kast is wel leuk.
Niet al te brede kast, diepte maakt weer minder uit.
WIFI op MB is geen noodzaak, heb kabels en speel niet zo veel online dat het als backup boeit.
Stabiel en stil is preferentie
Ga je overklokken?
Buiten RAM profiles en mogelijke gaming mode, geen verder pushing.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies en feedback. Ben alweer een tijdje uit de running qua onderdelen.
[ Voor 8% gewijzigd door luuklsl op 20-09-2025 20:38 ]