Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is in de eerste plaats name bedoeld om te gamen, voor mij en m'n kinderen. Browsen en officegebruik moet sowieso wel lukken met zo'n systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten van het systeem dat ik heb samengesteld is ook zo'n beetje het maximale budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur gebruik ik van m'n oude desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb voor twee SSD's gekozen, een als boot disk en opslag van documenten en mogelijk foto's en de 2TB voor games en en andere media.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, hoewel liever geen ASRock of ASUS moederborden, ik zie te veel mensen met problemen met die merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook liever niet te luid of te energiehongerig, maar ik denk dat dit systeem daar aardig aan voldoet. De voeding is overkill, maar niet veel duurder dan een kwalitatyief goede 650W voeding, zover ik kan zien.
Ga je overklokken?
Ik hoop het RAM met EXPO op DDR5-6000 te laten draaien. Verder misschien de CPU en GPU wat undervolten als het systeem eenmaal goed draait.
Wat verwacht je van ons?
Ik zit nog met een aantal vragen en overwegingen. Ik heb voor een 7800X3D met 9060XT gekozen, met het idee om over een aantal jaar m'n videokaart te upgraden. Eventueel upgrade ik m'n CPU ook, maar dat is afhankelijk van hoeveel ik er daadwerkelijk op vooruit ga op dat gebied. Ik verwacht daar minder te winnen, zeker als ik bij AM5 blijf.
Ik kon op de site van Gigabyte bij de QVL list niet zoveel RAM met EXPO-ondersteuning vinden, maar deze staat er wel op. Ook ben ik er niet helemaal zeker van de RAM clearance mbt de CPU-koeler. Misschien zie ik het op de Scythe site over het hoofd bij de specs, maar volgens deze site zou het 59mm zijn, dus voldoende:
https://www.wootware.co.z...w-profile-cpu-cooler.html
Klopt dit?
Zie ik nog wat over het hoofd? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Het systeem is in de eerste plaats name bedoeld om te gamen, voor mij en m'n kinderen. Browsen en officegebruik moet sowieso wel lukken met zo'n systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten van het systeem dat ik heb samengesteld is ook zo'n beetje het maximale budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur gebruik ik van m'n oude desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb voor twee SSD's gekozen, een als boot disk en opslag van documenten en mogelijk foto's en de 2TB voor games en en andere media.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, hoewel liever geen ASRock of ASUS moederborden, ik zie te veel mensen met problemen met die merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook liever niet te luid of te energiehongerig, maar ik denk dat dit systeem daar aardig aan voldoet. De voeding is overkill, maar niet veel duurder dan een kwalitatyief goede 650W voeding, zover ik kan zien.
Ga je overklokken?
Ik hoop het RAM met EXPO op DDR5-6000 te laten draaien. Verder misschien de CPU en GPU wat undervolten als het systeem eenmaal goed draait.
Wat verwacht je van ons?
Ik zit nog met een aantal vragen en overwegingen. Ik heb voor een 7800X3D met 9060XT gekozen, met het idee om over een aantal jaar m'n videokaart te upgraden. Eventueel upgrade ik m'n CPU ook, maar dat is afhankelijk van hoeveel ik er daadwerkelijk op vooruit ga op dat gebied. Ik verwacht daar minder te winnen, zeker als ik bij AM5 blijf.
Ik kon op de site van Gigabyte bij de QVL list niet zoveel RAM met EXPO-ondersteuning vinden, maar deze staat er wel op. Ook ben ik er niet helemaal zeker van de RAM clearance mbt de CPU-koeler. Misschien zie ik het op de Scythe site over het hoofd bij de specs, maar volgens deze site zou het 59mm zijn, dus voldoende:
https://www.wootware.co.z...w-profile-cpu-cooler.html
Klopt dit?
Zie ik nog wat over het hoofd? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 349,90 | € 349,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B850M DS3H | € 137,99 | € 137,99 |
1 | Videokaarten | Powercolor Reaper Radeon RX 9060 XT 16GB | € 369,- | € 369,- |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 74,58 | € 74,58 |
1 | Processorkoeling | Scythe Big Shuriken 4 | € 34,15 | € 34,15 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 123,90 | € 123,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 750W | € 111,99 | € 111,99 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 69,99 | € 69,99 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 118,60 | € 118,60 |
1 | Overclocking | Thermal Grizzly KryoSheet 33 x 33mm | € 18,35 | € 18,35 |
Totaal | € 1.408,45 |