Laptop met scherm met goede kleurweergave gezocht (sRGB)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zestje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 08:28
Wat ga je met je laptop doen?
Films kijken (vandaar goed scherm nodig). Office. Surfen en mailen.

Wat is je budget?
Ca. €1000,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wordt niet vaak meegenomen. Gewicht is niet belangrijk. Liever groter/zwaarder en stiller door betere koeling.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Laat ik nog open.

Wensen/Eisen?
Goed scherm, niet glanzend. Min. 16 GB RAM. Aparte GPU niet noodzakelijk. Verlicht toetsenbord. 15,6-17 inch. Minimaal i7 of Ryzen 7. Qwerty toetsenbord met een -normale- indeling, d.w.z. geen misvormd numeriek toetsenblok met de rechter kolom toetsen naar boven verplaatst zoals bij veel MSI modellen.

Info: Ik zoek al een paar weken maar word er knettergek van dat vrijwel nergens duidelijke info over de kwaliteit van de kleuren van het scherm te vinden is. Misschien kan iemand een laptop aanraden met gegarandeerd en goed scherm?
Alvast bedankt voor elke reactie en tip!

Alle reacties

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:24
Lenovo is vrij consequent met het vermelden van het kleurbereik in de specs op hun site (te bereiken door onderaan het "kenmerken" tabblad van een Pricewatch Artikel naar de artikelinformatie van de fabrikant te gaan).
Maar als ik zo even blader, kom ik er momenteel bar weinig tegen met een behoorlijk scherm.

Laptops die getest zijn door Tweakers, kan je ook in de testresultaten het kleurbereik van het scherm zien.
Ook Asus geeft meestal wel ergens aan wat het kleurbereik van hun schermen is.

Doorgaans hebben OLED schermen een beter beeld, maar die vind je dan weer niet zonder glanzend oppervlak...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zestje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 08:28
Dankjewel voor de reactie! Via de directe link naar de productinformatie is bij Lenovo het kleurbereik te vinden. Die hebben gelukkig een aantal geschikte (LOQ 15xxxx, tussen €900,- en €1100,-) Modellen. Bij Asus vond ik ook informatie, maar die was te slecht.

Modellen waarbij niets is aangegeven vallen af. Dan moeten de fabrikanten maar open zijn over de specificaties. Weglaten van belangrijke informatie wekt bepaald geen vertrouwen.

Het wordt dus waarschijnlijk een Lenovo, maar ik ben nog niet helemaal klaar met zoeken.