• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:25
Volgend jaar gaan wij eindelijk een reis maken door west Amerika. Daar hoort ook een actie/360 camera bij.
En ik kwam er achter dat er wel heel veel keus is qua actie/360 camera. Na veel te hebben gelezen en veel filmpjes op YouTube te hebben bekeken heb ik er nog 2 over.

DJI osmo 360
Insta 360 GO Ultra
Tuurlijk zitten hier prijsverschillen tussen, maar ik vond de GO Ultra lekker klein en makkelijk mee te nemen of vast te klikken op iets.
Ik/wij zullen de camera's waarschijnlijk alleen gebruiken voor op vakanties. Gewoon thuis mee nemen om iets te filmen zullen wij (denk ik) niet gauw doen. Dat is ook een van de reden dat de GO ultra er tussen zit.
Mijn vraag is dus eigenlijk zou de 360 GO Ultra voor mij voldoende zijn? Of kan ik beter voor de iets duurdere gaan omdat je daar op ten duur meer kan uithalen en gewoon mooiere filmpjes maakt ??

Al zal ik voor de DJI osmo 360 wachten tot Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Is het voor reisvlog of ga je een hele actieve vakantie beleven?

Niet dat ik je verder kan adviseren, maar dat lijkt me het enige gebruiksdoel voor dit soort camera's. Heb je wat anders voor ogen, kun je wellicht beter naar een normale camera kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
We gaan veel wandelen in de bergen., paardrijden (rustig). Heb vooralsnog niks anders voor ogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 23:28
Bedenk even goed of je ook uitgebreid daarna wil gaan zitten editen en dergelijke, een 360 graden actioncam levert niet meteen een film af die je kan laten zien aan de familie (tot zover ik weet). Zolang je niet echt gekke action-zaken gaat doen kan je volgens mij ook prima met een reguliere camera of goede telefoon filmen, ik denk dat je daar minder werk in zal hoeven te steken. Ik vraag me af of je met een 360 graden cam echt iets toevoegt.... maar dat is alleen maar mijn mening. Sorry dat ik verder even niets heb toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 11:04
Als het voor wandelen is zou ik dat geld lekker in een smartphone upgrade stoppen.

Instagram

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 14:01
Ik zou, persoonlijk, voor de Insta360 X5 kiezen. Deze heeft een grote upgrade gehad om beter om te gaan in low-light situaties en erg goede foto's levert. Maar dat is zoals hierboven ook genoemd, afhankelijk waar je hem voor gaat gebruiken.

Mijn voornaamste gebruik in 360 graden camera's is heel simpel, foto's. Ik heb inmiddels de X5. Hieronder een voorbeeld van onze vakantie in Canada, maar die is nog genomen met de X4. De X5 maakt nog scherpere foto's. Als je meer vragen hebt, laat het me gerust weten want ik weet zo snel niet of je deze uberhaupt in overweging hebt of wat je specifiek wilt weten.

360 foto

De DJI Osmo 360 is vrij nieuw en zie tussen alle 'vs' filmpje op Youtube lijkt de consensus toch richting de X5 te gaan.

• harley2009
Foutje

[ Voor 96% gewijzigd door harley2009 op 24-09-2025 10:50 ]

• harley2009
mattazing schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:02:
Ik zou, persoonlijk, voor de Insta360 X5 kiezen. Deze heeft een grote upgrade gehad om beter om te gaan in low-light situaties en erg goede foto's levert. Maar dat is zoals hierboven ook genoemd, afhankelijk waar je hem voor gaat gebruiken.

Mijn voornaamste gebruik in 360 graden camera's is heel simpel, foto's. Ik heb inmiddels de X5. Hieronder een voorbeeld van onze vakantie in Canada, maar die is nog genomen met de X4. De X5 maakt nog scherpere foto's. Als je meer vragen hebt, laat het me gerust weten want ik weet zo snel niet of je deze uberhaupt in overweging hebt of wat je specifiek wilt weten.

360 foto

De DJI Osmo 360 is vrij nieuw en zie tussen alle 'vs' filmpje op Youtube lijkt de consensus toch richting de
X5 te gaan.
Bedankt voor de tips.. X5 had ik niet gekozen omdat de osmo360 er in bij stond..
Zijn idd mooie foto's is dit gelijk vanaf de X4 of moet je dan eerst nog wat bewerken in de app?

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 14:01
harley2009 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:50:
Bedankt voor de tips.. X5 had ik niet gekozen omdat de osmo360 er in bij stond..
Zijn idd mooie foto's is dit gelijk vanaf de X4 of moet je dan eerst nog wat bewerken in de app?
Ik heb alleen mezelf en gezin uit de foto gehaald met Photoshop. Verder komt ie vrijwel zo uit de camera.

Uit oprechte interesse en puur ter verduidelijking: ik ben benieuwd waarom je wel naar de DJI Osmo 360 hebt gekeken, maar niet overwogen hebt voor de Insta360 X5? Ik merk wel dat DJI qua naamsbekendheid een voordeel heeft en mensen eerder geneigd zijn naar de nieuwe DJI Osmo 360. Ik kan alleen de Insta aanbevelen omdat ik daar ervaring mee heb. Succes met je keuze!

• harley2009
mattazing schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:07:
[...]

Ik heb alleen mezelf en gezin uit de foto gehaald met Photoshop. Verder komt ie vrijwel zo uit de camera.

Uit oprechte interesse en puur ter verduidelijking: ik ben benieuwd waarom je wel naar de DJI Osmo 360 hebt gekeken, maar niet overwogen hebt voor de Insta360 X5? Ik merk wel dat DJI qua naamsbekendheid een voordeel heeft en mensen eerder geneigd zijn naar de nieuwe DJI Osmo 360. Ik kan alleen de Insta aanbevelen omdat ik daar ervaring mee heb. Succes met je keuze!
Naar het kijken van filmpjes leek mij de Osmo 360 beter. Waarom allereerst door naam, en deze was wat goedkoper.
Maar zien nu ook dat de Gopro Max 2 er is goedkoper en van wat ik zie (leek) ziet het er goed uit .. Er is veel keus, en heb er zelf niet zoveel verstand van. Nu we naar Amerika gaan ( en waarschijnlijk vaker) wil ik dat op een mooie manier vast kunnen leggen.. Uiteraard wachten we tot de BF deals er zijn. Voor het handig meenemen zit ik nu te denken aan de: DJI Osmo Nano of de Insta360 Go Ultra klein makkelijk mee te nemen alleen geen verwisselbare accu en geen 360.
De andere zijn Dji osmo 360, (erbij gezet) insta360 X5 en de nieuwe GoPro Max 2.. Heb nog tijd om alles te bekijken, de reis is pas volgend jaar.

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-10 17:14
Je gaat bewust niet kijken naar een (compacte) systeemcamera? Dan kan je hele mooie plaatjes maken van landschappen bijvoorbeeld, ook als je ze later wilt uitprinten. Disclaimer: ik ben niet bekend met 360 camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18-10 18:43
Als je de camera alleen voor vakantie gaat gebruiken dan zou ik voor een standaard action cam gaan. Een 360 cam is leuk maar door de vele mogelijkheden van zo'n camera is het bewerken en editen van de filmpjes veel tijdrovender.
Persoonlijk zou ik voor een Osmo of Gopro gaan. Beide merken komen binnenkort weer met nieuwe modellen en dan zullen die vrijwel meteen op Youtube met elkaar vergeleken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
vogelmans schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:21:
Als je de camera alleen voor vakantie gaat gebruiken dan zou ik voor een standaard action cam gaan. Een 360 cam is leuk maar door de vele mogelijkheden van zo'n camera is het bewerken en editen van de filmpjes veel tijdrovender.
Persoonlijk zou ik voor een Osmo of Gopro gaan. Beide merken komen binnenkort weer met nieuwe modellen en dan zullen die vrijwel meteen op Youtube met elkaar vergeleken worden.
Wij hebben gisteren ook besloten om geen 360 camera te kopen. We willen gewoon simpel wat mooie wandelingen en auto routes (Scenic Drive) vastleggen. Ook willen wij het makkelijk is mee te nemen. Voor nu kijken we naar de insta360 Go Ultra en de DJI osmo nano. . Deze zijn makkelijk ergens op vast te zetten. Maar noet nog kijken welke het beste bij ons past.
Pagina: 1