Hoi
ik heb voor mijn off grid she shed een trobolo droogtoilet gekocht.
Ik wil de poep gaan composteren om later op het landje de weidebloem stroken te gaan bemesten.
Ik begrijp dat je mensenpoep het beste gesloten kan composteren en zuurstof 'creeert' door draaien.
Ik kwam deze draaibare compostvaten online tegen, heeft iemand ervaring met deze (en wellicht iemand die zelf om poep composteert)?
https://duurzametuinartik...qHGPrgD6LJssaAgzAEALw_wcB
Ik maak niet superveel gebruik van het toilet dus 2 vaten zou voldoende moeten zijn.
In het toilet gebruik ik 100% afbreekbare zakken en zaagsel. En cellulose wc papier.
Ik zou dan de zakjes in het vat mikken met wat extra stro en dan 1 keer per week draaien (is dat voldoende?).
Na een paar maanden zou ik vat 2 op dezelfde manier gaan gebruiken en vat 1 alleen nog draaien.
Als vat 1 dan humus is geworden zou ik dan kunnnen gaan rouleren.
Ik denk dat het 6 maand duurt voordat het humus zou zijn?
Ik slik geen medicijnen dus dat is geen issue.
Dus vele vragen! Iemand ervaring/ideeen/tips??
Dank alvast!
ik heb voor mijn off grid she shed een trobolo droogtoilet gekocht.
Ik wil de poep gaan composteren om later op het landje de weidebloem stroken te gaan bemesten.
Ik begrijp dat je mensenpoep het beste gesloten kan composteren en zuurstof 'creeert' door draaien.
Ik kwam deze draaibare compostvaten online tegen, heeft iemand ervaring met deze (en wellicht iemand die zelf om poep composteert)?
https://duurzametuinartik...qHGPrgD6LJssaAgzAEALw_wcB
Ik maak niet superveel gebruik van het toilet dus 2 vaten zou voldoende moeten zijn.
In het toilet gebruik ik 100% afbreekbare zakken en zaagsel. En cellulose wc papier.
Ik zou dan de zakjes in het vat mikken met wat extra stro en dan 1 keer per week draaien (is dat voldoende?).
Na een paar maanden zou ik vat 2 op dezelfde manier gaan gebruiken en vat 1 alleen nog draaien.
Als vat 1 dan humus is geworden zou ik dan kunnnen gaan rouleren.
Ik denk dat het 6 maand duurt voordat het humus zou zijn?
Ik slik geen medicijnen dus dat is geen issue.
Dus vele vragen! Iemand ervaring/ideeen/tips??
Dank alvast!