Outllook mappen niet zichtbaar in Gmail ( SMTP)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pilske63
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-09 08:56
Op een oude laptop Windows 10 heb ik Outlook (Office 2013 voor thuisgebruik en zelfstandige) gebruikt. Daaraan mijn Gmail account gekoppeld. (SMTP)
Nu i.v.m. niet meer compatible Windows 10 binnenkort, een nieuwe laptop aangeschaft met Windows 11 en Outlook geïnstalleerd ( Office 2024 Professional). En ook hier weer Gmail account gekoppeld (SMTP).
Nu valt me op dat ik op de nieuwe Windows 11 laptop bepaalde email mappen niet zie.
Als ik op oude Windows 10 laptop kijk zie ik meer mappen.
Log ik in onder GMAIL dan zie ik alleen de mappen welke ik op Windows 11 laptop zie. Dus ik mis hier ook de mappen welke ik wel op Windows 10 heb staan.
Wat ik ook probeer. Ik krijg de mappen van Windows 10 laptop niet zichtbaar binnen gmail en op windows 11 laptop.
Iemand tips?
Standaard dingen heb ik al geprobeerd:
- Gmail instellingen goed gezet: in de Gmail-instellingen via een browser het vakje 'Weergeven in IMAP' voor de gewenste mappen (of 'labels' in Gmail-termen) in te schakelen,
Ik hoop dat me iemand kan helpen

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

SMTP is het protocol voor de uitgaande mail, en doet dus helemaal niets met de look & feel van je inbox. Dat wordt bepaalt door het gebruik van POP3 of IMAP.

POP3 zal zich over het algemeen alleen bezighouden met de berichten in je inbox (en daarbij alle mappen (en hun inhoud)) negeren. IMAP kijkt breder en synchroniseert je inbox (inclusief daarin aangemaakte mappen), je verzonden items en je prullenbak.
Geen van beiden zal in staat zijn om mappen die je buiten je inbox hebt aangemaakt te synchroniseren. Dat zijn namelijk mappen die alleen bestaan binnen je mailprogramma, maar niet binnen je mailbox.

Wat je zult moeten doen is: de mappen in je Outlook 2013 verplaatsen naar BINNEN je inbox. Daarmee zal Outlook ze met Gmail synchroniseren en zul je ze (na wat wachten) ook zien binnenkomen op je Win11/Outlook 2024.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je mappen synchronisatie wilt, koppel je jouw GMail het beste middels het IMAP protocol binnen beide Outlook installaties. Anders zul je nooit de synchronisatie lekker werkend krijgen. Sterker nog, waarschijnlijk staat alles nu in Outlook 2013. Zet het om naar IMAP, upload dan de inhoud van Outlook 2013 naar GMail, zodat Outlook 2024 het kan downloaden (nadat je die ook via IMAP gekoppeld hebt).

En zoals gezegd, SMTP is alleen voor het verzenden van e-mail.