Youfone icm Unifi Ultra Cloud Gateway

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:12
stap volgende week over van Odido Glasvezel naar Youfone. Heeft iemand toevallig een Ultra Cloud Gateway draaien zonder de youfone modem ertussen? En zo ja zou je misschien een schermafbeelding kunnen posten met de instellingen?
Instructies op youfone zijn nogal uitgebreid, bij odido hoefde ik alleen maar een Vlan aan te maken (zie schermafbeelding)
โ€œInternet
PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).
Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.
Lokaal netwerk (thuisnetwerk)
IPv4 adressen (private reeks rfc1918) + DNS server(s) uitdelen middels DHCP server.
IPv6 adressen en DNS server(s) uitdelen (reeks van verkregen prefix) via SLAAC en/of DHCPv6.
Voor netwerk poorten in apparatuur activeer IGMP snooping functie (voorkomt TV signaal op alle poorten).โ€

Bedankt ๐Ÿ˜€Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRLkTqnliibw6YpaUZkjZsuaGKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w4YZ9AaSXTloirycQ5fP9J5o.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen_1976 op 19-09-2025 20:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zet dus gewoon vlan id op 6 en ipv4 op pppoe met de genoemde inloggegevens, dan ben je er al.

Als je ook TV hebt en het is nog een ouderwets multicast ding dan moet je je wel gaan verdiepen in een stukje IGMP proxy (en moeten je switches igmp snooping ondersteunen) of met kant en klare scripts werken.

De betr. materie vind je hiero:
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

I reject your reality and substitute my own

• Jeroen_1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:12
nelizmastr schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:22:
Je zet dus gewoon vlan id op 6 en ipv4 op pppoe met de genoemde inloggegevens, dan ben je er al.

Als je ook TV hebt en het is nog een ouderwets multicast ding dan moet je je wel gaan verdiepen in een stukje IGMP proxy (en moeten je switches igmp snooping ondersteunen) of met kant en klare scripts werken.

De betr. materie vind je hiero:
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
Bedankt! Dan is het inderdaad eenvoudig ๐Ÿ˜€ mbt tv gebruikt youfone volgens mij gewoon iptv net zoals odido. Mijn huidige tv kastje werkt ook gewoon out of the box, verwacht bij youfone hetzelfde eigenlijk.
Youfone is aanzienlijk goedkoper dan Odido dus ben benieuwd of het bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Jeroen_1976 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:42:
[...]

Bedankt! Dan is het inderdaad eenvoudig ๐Ÿ˜€ mbt tv gebruikt youfone volgens mij gewoon iptv net zoals odido. Mijn huidige tv kastje werkt ook gewoon out of the box, verwacht bij youfone hetzelfde eigenlijk.
Youfone is aanzienlijk goedkoper dan Odido dus ben benieuwd of het bevalt.
Als youfone nog het oudere kpn tv platform met de arris vip boxjes gebruikt moet je mogelijk wel met igmp aan de slag, dus kijk even wat je krijgt ;)

Bij mij is alles behalve Odido goedkoper, maar ik snap je keuze in jouw geval :)

I reject your reality and substitute my own