Google voegt nieuwe AI-functies toe aan Chrome voor…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Artikel: nieuws: Google voegt nieuwe AI-functies toe aan Chrome voor Amerikaanse gebru...
Auteur: @Imre Himmelbauer Ik heb gisteravond/vanochtend - in Nederland - al een implementatie gemaakt waarbij je spraak wordt herkent omgezet naar text en die text naar een andere taal en die weer wordt uitgesproken.
Van getypte tekst kun je binnen zo'n 10 tekens al met hoge nauwkeurigheid bepalen welke van de taal de tekst gebruikt. Nog meer tekens nog nauwkeuriger.

Draait allemaal lokaal, offline, Nederlands is naast ruim 40 andere talen ondersteunt. Bijna realtime op een normale laptop.

De planning is om voor begin Q2@2026 nog meer standaard in Chrome lokale AI functies te hebben, onder andere een schrijver, een redacteur en een samenvatter en een review functie.

Modellen worden gedownload naar behoefte / gebruik. Totaal gaat het nu om maximaal 22GB.

Werkt echt heel gaaf.
Ben nu bezig een polyfill te maken voor andere browsers.
De app is snel genoeg om sneller voor te kunnen lezen dan ik kan typen. Type ik in het Nederlands of Engels dan wordt het realtime voorgelezen in een taal naar keuze.
Echt gaaf.

[ Voor 7% gewijzigd door djwice op 19-09-2025 18:20 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/