CarPlay/Android Auto aftermarket radio geluid instabiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craimasjien
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:40
Hi Tweakers! Ik heb recent een Hyundai IX35 gekocht uit 2011. Deze werd geleverd met een fabrieksradio en navigatiesysteem, achteruitrijcamera en een versterker met subwoofer. Vooral dat laatste is, hoe gek het ook klinkt, een doorn in mijn oog.

Ik heb bij de fantastische mannen van Audiovolt.nl een 9" CarPlay/Android Auto radio gekocht en ik ben onwijs te spreken over het product. Het scherm is mooi, de pasvorm van het frame is perfect en de ondersteuning van de mannen aldaar is echt een 10 uit 10. Daar kan nog menig bedrijf/klantenservice wat van leren.

Mijn probleem is dat soms het geluid in volume lijkt te halveren. En net zo willekeurig als dat het halveert komt het ook weer 2 keer zo hard terug. Wat voor redelijk gevaarlijke situaties zou kunnen leiden als dit in het verkeer gebeurd.
Nu is het zo dat ik een kabel heb gekregen die zou werken voor mijn radio i.v.m. de versterker. Aangezien ik geluid uit het systeem krijg ga ik er gemakshalve vanuit dat dat dus prima is. Deze kabels zijn o.a. verloopstekkers van de fabrieks ISO stekkers naar iets passends op de radio. Daarnaast heb ik er een SimpleSoft CAN bus adapter/decoder bij gehad voor de communicatie.

Hetgeen ik heb aangepast aan deze kabels was dat ik de losse roze draad (CAR BACK) voor de achteruitrijstand heb doorgelust aan de juiste draad op de radio voor het triggeren van de achteruitrijcamera.

Mijn vraag is dan ook; hebben jullie ervaring met dit fenomeen? En hebben jullie advies voor mij om dit te kunnen testen? Ik ben nog met de beste mannen van Audiovolt.nl in gesprek, maar ik dacht het kan geen kwaad om hier ook even om advies te vragen. Ik kan niet uitsluiten dat het aan de unit zelf of aan de software ligt. Ik heb alle dynamische vormen van volume aanpassing uitgeschakelt (e.g. op snelheid gebasseerde aanpassing, achteruitrijvolume aanpassing, etc).

Alvast bedankt!