2kabelmodems

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ok ppl... ik heb hier thuis chello en werkt prima via me home network.

nou zijn m'n ouders kabel af. alleen dat modem staat er nog wel. die wil ik dus hier thuis ook aansluiten zodat ik 2 kabelmodems heb.

Er schijnt een mogelijkheid te zijn om ze samen te binden zodat ik dus een download van max 380 kb sec krijg (en een upload van 32 :) )

alleen het volgende, gaat die modem werken of moet ie opnieuw worden geactiveerd door chello?

Hoe sluit je zoiets aan? wat moet ik in mijn server erbij pluggen? een 3e netwerkkaart? en hoe sluit je het aan op coax gebied? gewoon het kabel signaal nog een X splitten?

lijkt me namelijk wel cool om ff te proberen of dat werkt..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Future
  • Laatst online: 24-11-2025
Het is inderdaad mogelijk om twee kabelmodems tegelijk aan te sluiten, je hebt daar een programma van Sygate voor nodig. (welke weet ik niet)

Je moet echter wel een 2e kabelmodem hebben die niet is afgesloten voor jou hubgebied. Een tijdje geleden heeft Chello namelijk alle niet geregistreerde aangesloten kabelmodems afgesloten.

Je krijgt in je pc dan 2 netwerkkaarten voor internet en 1 voor je thuis netwerk. Je kabel kan je gewoon nog een keertje splitten.

edit/
Je kan niet met 32 KB/s uploaden, je kan maar over 1 modem tegelijk iets uploaden. Wel kan je bijvoorbeeld over de ene je FTP draaien en over de andere Mirc ofzo.

Blaat

Verwijderd

Ik heb Sonera (Tiscali) en daar zal dat nooit werken...het kabelmodem krijgt namelijk een IP nummer van de ISP en die administreerd dit a.d.h.v. het MAC adres van je kabelmodem.
Kabelmodem krijgt dus geen ip-nummer en zal daardoor zijn routing niet aanzetten :(

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
en hoe gat je dat instellen in winxp ? moet je die 2 verbindingen dan "bridgen" (las ik in de search) geen id wat het is, maar zag wel zo'n optie in XP..

toch maar is testen :)

• Future
Hoe het in XP werkt weet ik niet. Heb het gezien onder win98 samen met dat sygate programma.

Blaat

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 16:17 schreef Seaworthy het volgende:
Ik heb Sonera (Tiscali) en daar zal dat nooit werken...het kabelmodem krijgt namelijk een IP nummer van de ISP en die administreerd dit a.d.h.v. het MAC adres van je kabelmodem.
Kabelmodem krijgt dus geen ip-nummer en zal daardoor zijn routing niet aanzetten :(
dat is hetzelfde (gok ik) voor chello.. echter het kabelmodem wordt wel weer geactiveerd. is alleen nog de vraag of ie het alleen in dat postcode gebied blijft doen of dat ie ook in een andere postcode gaat werken.. ( scheelt alleen het laatste cijfer, en de afstand tussen de 2 huizen is zo'n 1.5 km (hemelsbreed))

we'll see :)

Verwijderd

"en hoe gat je dat instellen in winxp ? moet je die 2 verbindingen dan "bridgen" (las ik in de search) geen id wat het is, maar zag wel zo'n optie in XP.."

Bridging betekend dat tussen die twee netwerkkaartjes dan al het verkeer gekopieerd wordt. Alles wat op ene binnenkomt wordt naast verwerken ook ff op de ander gezet..
Dit is in dit geval dus niet de oplossing. Oplossing is om via je routing programma in te stellen dat hij beide netwerkaartjes voor internet verbinding gebruikt... Maar hoe je die twee dan koppelt :?

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Op dinsdag 18 september 2001 16:17 schreef Seaworthy het volgende:
even voor de duidelijkheid: de kabelmodem krijgt geen ip, die krijgt je pc.

• Future
Op dinsdag 18 september 2001 16:30 schreef megamuch het volgende:

[..]

dat is hetzelfde (gok ik) voor chello.. echter het kabelmodem wordt wel weer geactiveerd. is alleen nog de vraag of ie het alleen in dat postcode gebied blijft doen of dat ie ook in een andere postcode gaat werken.. ( scheelt alleen het laatste cijfer, en de afstand tussen de 2 huizen is zo'n 1.5 km (hemelsbreed))

we'll see :)
Ik geloof dat het bij Chello niet om postcodes, maar om hub-gebieden gaat.

Blaat

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 17:36 schreef Future het volgende:

[..]

Ik geloof dat het bij Chello niet om postcodes, maar om hub-gebieden gaat.
tsja, daar komen we vanzelf wel achter.. iemand die al weet hoe je die 2 inet conxions moet koppelen?

Verwijderd

Ben er ook errug benieuwd naar....

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 16:10 schreef megamuch het volgende:
Er schijnt een mogelijkheid te zijn om ze samen te binden zodat ik dus een download van max 380 kb sec krijg (en een upload van 32 :) )

alleen het volgende, gaat die modem werken of moet ie opnieuw worden geactiveerd door chello?

Hoe sluit je zoiets aan? wat moet ik in mijn server erbij pluggen? een 3e netwerkkaart? en hoe sluit je het aan op coax gebied? gewoon het kabel signaal nog een X splitten?
Het kan nIEt... kabelsignaal nogmaals splitten kan niet, bundelen kan niet en je krijgt maar 1 IP adres van Chello...
Overigens gaat dat modem sowieso niet werken in jouw huis..

Verwijderd

Ik ken iemand die heeft ook 2 kabelmodems thuis, van chello. Hij had eerst kabel internet thuis, is afgesloten en je raadt het al de modem is niet opgehaald :) Maar nu weer opnieuw aangevraagd, dit maal kreeg hij zo'n terrayon modem. De andere is een com21, en die heeft een statisch IP-adres. Nou hebben we ze alle twee al wel tegelijk aan het werk gehad (de gegevens van de oude kabel modem hebben we terug gevonden, de chello monteur bevestigde ons dat eenmaal uitgegeven ip adressen niet weer aan een ander gegeven konden worden vandaar ook die dynamische adressen tegenwoordig)Maar beide tegelijk op 1 pc dat wil nog niet. Heeft iemand een tip? De kabelmodems werken allebei, beide met hun eigen specifieke gegevens, dus dat is het probleem niet.

Groet, HWP

Verwijderd

Oh ja, de monteur vertelde ons ook dat de snelheid in je modem geknepen werd, dus 2 modems is 2x zo snel *D

Verwijderd

volgens mij kun je 2 kabelmodums dmv een router met elkaar verbinden. of heb ik dat mis??

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26
Elk modem heeft een uniek nummer, als dat nummer niet in de database bij chello staat krijg je 4 rooie lampjes en doet ie niks. Dit gaat dus niet werken.

Dit probleem heb ik gehad toen mijn modem is vervangen en de monteur het nummer niet doorgegeven had.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik denk niet dat ze bij Chello zo achtelijk zijn om dit toe te laten, oke je hebt misschien dan wel illegaal een 'dubbele' bandbreedte (zo noem ik het maar even). Maar vroeg of laat komen ze er achter en heb je zelfs kan op boete of andere maatregelen. Bij chello betaald iedereen evenveel voor dezelfde service (die niet helemaal goed werkt! Volgens mij had bij ons het halve 'dorp' een storing vanochtend)

Maar het is het proberen waard!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20

dop

Windows needs to reboot now

ik heb de belangerijkste vragen gemist geloof ik

waar woon je ?
wat voor modem heb je ?
en wat voor OS gebruik je ?
en doet het modem het als je hem bij pa en ma aansluit ?

dop

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 13:06 schreef Pc123 het volgende:
Elk modem heeft een uniek nummer, als dat nummer niet in de database bij chello staat krijg je 4 rooie lampjes en doet ie niks. Dit gaat dus niet werken.

Dit probleem heb ik gehad toen mijn modem is vervangen en de monteur het nummer niet doorgegeven had.
Die nummers staan wel in de database bij chello, want beide modems werken met hun eigen ip adressen en gateways etc. Ook alle twee tegelijk op 2 verschillende pcs, nou alleen nog op 1 pc alle twee gebruiken!

Groet HWP

Verwijderd

nee , gewoon nee ...dat lukt echt nie

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Hiero ook twee kabelmodems..

Eerste gewone cHello aansluiting nu gekozen voor een TU/e aansluiting. Ze zijn het nieuwe (com21) modem komen brengen en hebben het terrayon modem niet opgehaald.. beide werken nog:
Com21 modem heeft dan een 131.155.xxx.xxx adres
Terrayon heeft een 212.187.xxx.xxx aders

we hebben altijd gebruik gamaakt van sygate als router om
het hele lan van internet te voorzien.

Als je een andere netwerkkaart wilt gebruiken kan dat door het IP de releasen (winipcfg in win95/98/me) (voor nt versies kom ik ff niet op) en dan weer in andere pc te verversen.. ook al getest werkt prima. Dus het maakt niet zo veel uit welk netwerkkaartje aan modem wordt gehangen. (kwa mac adres dan)

De krachten bundelen werkt helaas nog niet helemaal goed.. welk tooltje van sygate kun je gebruiken om de up/down stream te bundelen???

Als DAP een download in stukken hakt en vervolgens de stukken parralel gaat downloaden om snelheidswinst te pakken zou dat toch ook met twee modems kunnen..!!

but HOW???

• Obruut
  • Laatst online: 20-08 07:44
Volgens mij moet dat lukken met Sygate Office Network, daar kun je tot 4 internet connectie's aangeven, alleen het configgen lukt me nog niet helemaal..

Iemand al wel succes?

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Op zondag 03 maart 2002 21:37 schreef Tuurbo_Online het volgende:
Volgens mij moet dat lukken met Sygate Office Network, daar kun je tot 4 internet connectie's aangeven, alleen het configgen lukt me nog niet helemaal..

Iemand al wel succes?
Dit topic is een half jaar oud. Ik heb een nieuw topic hierover geopend... misschien wel interessant voor je:

MAART 2002:
[topic=425521/1/25]

• Obruut
  • Laatst online: 20-08 07:44
Thanx, gaan we daar gewoon even verder :-)

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

en kan deze dus dicht

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.