[SyGate] oa MSN file transfer werkt niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik hoor hier allemaal dat sygate zo geweldig zou zijn.

Heb het geinstalleerd omdat winroute het niet doet.

Wat is in hemelsnaam het verschil met sygate en ICS?!

alles wat met ICS niet werkte werkt nu nog steeds niet

zoals MSN file transfer bijvoorbeeld
kan niks versturen/ontvangen
chatten op ICQ zit er ook niet in

AARGH, ik wil gewoon kunnen internetten ZONDER beperkingen via netwerk

is dat teveel gevraagd ofzo :(

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Tja als je dat echt wil zal je toch allemaal apart een connectie moeten hebben. Sommige dingen werken nou eenmaal niet over een router heen (hoewel dat niet de dingen zijn waar je het nu over hebt... MSN file transfer weet ik niet zeker, maar ICQ kan zeker.. hoewel.. chatten zeg je.. tja met een nieuwe ICQ kan je wel berichtjes in 1 window sturen, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt).

Als programma's er zowel aan hun serverkant een vaste poort willen hebben, kan je die poort natuurlijk niet delen over verschillende computers achter je router. Evt. kan je em wel doorlussen, maar dan werkt het nog maar op 1 specifieke computer (en niet meer op de server).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Wouter
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 16:14 schreef VlasBaard het volgende:
Sommige dingen werken nou eenmaal niet over een router heen
waarom niet

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Kijk anders even op de Sygate app's pagina.
Daar kan je voor een hoop programmas een .cfg filetje downloaden en importeren in Sygate (importeren kan vanaf versie4).
Die voor MSN schijnt alleen niet goed te werken voor filetransfers (werkt alleen voor de connectie zelf), dus je kan deze proberen (zelf gemaakt, gebasseerd op het origineel).

Verder kan ik ook de search aanraden voor dit soort dingen...

Wees consequent, maar niet altijd

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
MSN gebruikt geloof ik een range van een aantal ports, daar kan je nog wel wat mee doen. ICQ chat zou ik echt niet weten.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Wouter
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 16:18 schreef Ook het volgende:
Kijk anders even op de Sygate app's pagina.
Daar kan je voor een hoop programmas een .cfg filetje downloaden en importeren in Sygate (importeren kan vanaf versie4).
Die voor MSN schijnt alleen niet goed te werken voor filetransfers (werkt alleen voor de connectie zelf), dus je kan deze proberen (zelf gemaakt, gebasseerd op het origineel).

Verder kan ik ook de search aanraden voor dit soort dingen...
die 2e werkt niet :( , en die 1e...tja, connecten deed ie sowieso al wel...

moet ik er zelf nog wat aan veranderen?

ik heb geprobeerd bij client IP de IP van een werkstation in te vullen > geen resultaat

0.0.0.0 laten staan > geen resultaat

Dit bestand kan niet worden verzonden omdat de verbinding is geblokkeerd. Neem contact op met de systeembeheerder of Internet-provider, omdat zij bestandsoverdracht kunnen inschakelen.

AARGH

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Wat bedoel je precies met 'chatten op ICQ'?

Voor ICQ moet je een extra regeltje improteren en het IP adres daarvan veranderen naar de client die wil ICQen. Dan werkt het verder vrij goed.

Filetransfers zijn altijd lastig. Dit komt meestal omdat er voor de datatransfer dynamisch een poort wordt gekozen en ja, die poort moet maar net doorgesluisd worden naar het juiste station. Daarnaast werkt bv. videoconferencing of voice chatting niet omdat het H.323 protocol conflicteert met NAT.

Ik vind Sygate voornamelijk beter omdat het redelijk simpel werkt en je er een redelijk overzicht op hebt, itt tot ICS (kijk dan maar eens in de eigenschappen van je netwerkomgeving).

Was getekend, enz. | specs

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit had je best met de search kunnen vinden.
  • [topic=184484]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.