Display out op smartphones?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:07
Goedendag Tweakers,

Ik zou graag een telefoon willen die DP alt mode (of een dergelijke techniek om het beeldscherm via USB-C / een usb hub met hdmi/dp aan te sturen) ondersteunt, maar ik kan niet zo goed de juiste filters vinden in de pricewatch. Kijk ik er overheen, of mist een dergelijke filteroptie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Majora Het is inderdaad een beetje verstopt, maar onder Aansluitingen -> GSM-connector -> USB type-C (video uit) kan je een vinkje zetten en dan krijg je dit resultaat: categorie: Smartphones

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Majora moet het specifiek via USB naar DP/HDMI of accepteer je ook een andere manier dat een smartphone kan verbinden met een televisie?

Onder andere Samsung heeft bijvoorbeeld SmartView en dat vind ik, in een aantal gevallen, veel sneller en vlekkelozer verbinden met mijn LG televisies dan dat ik elke keer met een (redelijk) lange of stugge kabel en verloopstukjes moet werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Overigens als er geen DP-Alt mode op zit heb je ook nog dingen als displaylink wat vrijwel altijd werkt met Android.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:07
MAX3400 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:33:
@Majora moet het specifiek via USB naar DP/HDMI of accepteer je ook een andere manier dat een smartphone kan verbinden met een televisie?

Onder andere Samsung heeft bijvoorbeeld SmartView en dat vind ik, in een aantal gevallen, veel sneller en vlekkelozer verbinden met mijn LG televisies dan dat ik elke keer met een (redelijk) lange of stugge kabel en verloopstukjes moet werken.
Nee, het gaat er echt om dat ik een scherm per kabel kan aansluiten! Dank voor de suggestie.
Glaanie schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:30:
@Majora Het is inderdaad een beetje verstopt, maar onder Aansluitingen -> GSM-connector -> USB type-C (video uit) kan je een vinkje zetten en dan krijg je dit resultaat: categorie: Smartphones
Kan het zijn dat het niet volledig is? Bijvoorbeeld de pixel 9 en 10 ondersteunen het iirc wel, maar staan er niet tussen.

[ Voor 32% gewijzigd door Majora op 20-09-2025 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@Majora Zelf heb ik altijd een Galaxy S serie gehad, vanaf de S7 (toen ook nog met DeX) gebruik ik al een extern scherm, direct op USB-C. Het scherm kan dus ook worden gevoed vanuit de telefoon, dat werkt perfect.
Meestal gebruik ik het met een kleine dock die PD passthrough ondersteund zodat de accu niet snel leegloopt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1