QP-mail geen grote attachments

Pagina: 1
Acties:

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Hallo, ik heb op mijn werk een probleem met het versturen van email met grote attachments. Voor externe Maildiensten gebruiken wij QP-server. (voor +/- 50 gebruikers)
Het ligt niet aan de email-client en alle nieuwste updates zijn geïnstalleerd.
Ook is de maximale attachment-grote ingesteld op 10 Mb, dit kan dus ook geen problemen geven. |:(
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

De problemen beginnen bij attachments groter dan ongeveer 1,5 Mb.

Costanza!!

http://www.palmclub.nl

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook eens zoiets gehad, dat bleek aan een semi-defecte internetrouter te liggen die dit soort datastreams niet meer aankon. Dezelfde problemen traden op bij ftp. Downstream werkte wel alles OK. Bij mij ging het alleen wel om mailtjes vanaf 10k. (vraag trouwens niet hoe lang het duurde voor ik hier achter was)

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb op mijn vorige werk ook een tijd met QP-server gewerkt, en bij een klant die nogal grote afbeeldingen (d.w.z. meer als 1 MB) verstuurde, liep de machine soms gewoon vast, of bleven de mails steken. We hebben het nooit goed kunnen krijgen.

Opgelost door de attachement-grootte op 1 MB in te stellen, en de e-mail clients de boel te laten splitsen.

Als het een optie is: zet QP-mail uit, en doe het via Exchange met RTM & CTX (zo heette dat geloof ik). Die software kun je zo aanvragen bij QNT, en soms zit het er al gewoon bij. Dan werkt ook de ISDN notificatie gewoon..