netwerk wil maar niet werken

Pagina: 1
Acties:

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik snap er echt niets meer van. Ik heb hier een netwerkje met 2 pc's en een @home aansluiting. Ik heb een gewone utp kabel van de kabelmodem naar de uplink poort van de hub en twee kabels naar de pc's. Beide pc's zijn correct ingesteld en draaien win2k.
Na een hoop gekloot (en met dank aan Stokkie) werkte alle eindelijk (in de hierbovengenoemde config).
Maar nu moest de kabel tussen kabelmodem en hub netjes worden weggewerkt. Na deze weer aangesloten te hebben werkt het niet meer. Lampjes op de hub branden correct. Het lijkt alsof de pc's geen pakketjes kunnen ontvangen (en dus ook geen ip adres van @home krijgen).
Ik heb nu 1 pc direct op de kabelmodem aangesloten en dat werkt wel...

Het enige dat ik nu nog kan verzinnen is dat die hub gewoon kut is (hoewel hij nieuw is ('t is een edimax gekocht bij xenon)). Weet iemand een betere?

Heeft iemand een idee??

Verwijderd

Lijkt me dat die netjes weggewerkte kabel nu gewoon stuk is, test je setup eens met een nieuwe kabel als vervanger van deze kabel *D

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het werkt! Het blijkt dat de hub de uplink poort en poort 1 deelt ofzo. Ik heb nu de pc's in poort 2 en 3 gedaan en nu werkt alles :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 17:18 schreef InvalidTarget het volgende:
Het werkt! Het blijkt dat de hub de uplink poort en poort 1 deelt ofzo. Ik heb nu de pc's in poort 2 en 3 gedaan en nu werkt alles :)
Zoe zie je maar dat het lezen van de handleiding die bij je hub zit de moeite waard is ;)