Siliciumanode (LeydenJar) en NMC kathode voor extra Wh/kg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:02
Mijn vraag
Hier heeft een redacteur de voordelen van de siliciumanode van LeydenJar toegelicht.

review: Silicium geeft accu's een boost - Hoge energiedichtheid, minder grond....

Silicium-anodes kunnen veel meer lithium-ionen opnemen dan de momenteel gebruikte grafiet-anodes. Maar silicium-anodes zullen niet leiden tot minder lithiumverbruik want 'de hoeveelheid lithium-ionen blijven de capaciteit bepalen'.
Inmiddels bouwt LeydenJar een grotere fabriek maar waar hun siliciumanodes alleen nog maar gebruikt zullen gaan worden voor kleine apparatuur waar gewicht belangrijk is zoals oordopjes. Maar de techniek om toe te passen in accu's voor elektrische auto's schijnt er dus te zijn.
Mijn vraag is ofdat deze siliciumanodes niet vooral interessant zullen zijn voor gebruik in Nikkel Mangaan Cobalt batterijen.
1. NMC batterijen hebben een hogere energiedichtheid dan Lithium IJzer Fosfaat batterijen.
2. Voor de levensduur van NMC batterijen wordt extra lithium toegevoegd. Een silicium anode zal minder verslijten dan de momenteel gebruikte grafiet anodes en lijkt mij dat extra lithium niet nodig.

...