Fritz achter (andere) router Home functies/app

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvidur
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 13:16
Hallo,

Ik wil een fritz gebruiken (mn voor (DECT) bellen en de home functies, oa mijn DECT thermostaten) achter een (andere) router op mijn internet verbinding. Dit kan allemaal, maar ik ben benieuwd naar de configuratie van de router die eea moet forwarden naar de fritz. Voor VoIP is dat wel redelijk duidelijk, maar om remote (met de fritz app) de home functies vanuit het internet te (kunnen) bedienen (bijv. om de verwarming aan te kunnen zetten voordat ik thuis kom) tast ik in het duister.

Welke poort(en) moet ik forwarden vanuit het internet naar de Fritz ? Is poort 41642 /TCP voldoende ?

Ik wil de configuratie eerst duidelijk hebben voordat ik mijn setup ga omconfigureren.

Rudi

[ Voor 15% gewijzigd door dvidur op 19-09-2025 10:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou vanaf internet gebruik maken van een VPN verbinding naar de Fritz dit in verband met veiligheid. Daarna kan je dan alles bedienen alsof je thuis bent.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvidur
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 13:16
Slim, dat was ook mijn eerste idee, maar aan de client kant is dat even een "dingetje". (installeren, configureren, en starten als je het wil gebruiken) deze optie zie ik als een soort "last resort".

Thanks in ieder geval.
R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Is er een reden dat je je Fritz niet als primaire router gebruikt maar per se die van je internetprovider?

Je hebt immers het recht om een eigen modem/router te gebruiken dus je maakt het jezelf een stuk makkelijker als je dat ook benut.

Welke provider heb je en welk type internetlijn? (DSL, glasvezel, DOCSIS/kabel (coax))

P.S.
De Quick and Dirty methode is in je provider router de DMZ functie opzoeken en daar het IP van je Fritz in kloppen.

[ Voor 15% gewijzigd door nelizmastr op 19-09-2025 13:21 ]

I reject your reality and substitute my own