Chello delen

Pagina: 1
Acties:

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Om het gezeik in de categorie "ja maar dat mag niet" even te ontlopen gaan we er maar even vanuit dat het hier om een chello account gaat waar je wel meerdere pjuters mag aansluiten.

Ik zit met het volgende:
Thuis heb ik chello gedeelt dmv een pc met 2 netwerkkaarten als router te gebruiken.. dus 1 netwerkkaart voor intern netwerk en 1 voor extern..

nu vraag ik me het volgende af: kan het ook gewoon met 1 netwerkkaart en een hub?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Ik gebruik gewoon 1 NIC en een interne hub... :)

Verwijderd

Heb er wel is iets over gelezen. Probeer de search is :)

• nicknicknick
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08-2022
nu vraag ik me het volgende af: kan het ook gewoon met 1 netwerkkaart en een hub?
Wat ik heb begrepen is dat dit niet erg verstandig is, omdat alle clients die dan in de hub zitten, een nieuw IP vragen aan chello.
En aangezien je er maar 1tje hebt (standaard, is naar mijn weten niet mogelijk er meer te krijgen bij chello) gaat dit niet.
Tevens is dat erg link omdat op die manier Chello heel makkelijk kan zien dat je meerdere systemen erop wil aansluiten aangezien je eerdere ip-adressen aanvraagt.

Verwijderd

Yepp

Thuis heb ik onze kabel gedeeld met een switch (=hub).
Gewoon een crosskabel van de kabelmodem naar de hub.(tenzij je een apparte uplink hebt)En dan vanuit de hub 2 straight kabels naar de pc's.
Je snelheid wordt wel verdeeld over de pc's.

Verwijderd

Neem hier eens kijkje

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Zodra ik die chello kabel op de hub douw kan ik geen verbindning meer krijgen tussen de 2 pc's.. vandaar..

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Pagina: 1