Cookie melding telkens herbevestigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:55
Een kritisch vraagje, waarom moet ik zo nu en dan mijn keuze voor alle cookies te weigeren herbevestigen (dit terwijl mijn login wel nog prima is bijgehouden)? Corrigeer mij als ik verkeerd ben, dit zullen jullie niet doen voor mensen die alles cookies wel aanvaarden, dus waarom moeten zij die alle cookies weigeren op regelmatige tijdstippen dit wel herbevestigen?

Wordt er gehoopt dat je op een "zwak moment" wel eens zal verleidt worden om de koekjes te nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk dat er wat mis is met de cookie instellingen. Ik krijg nu ook meerdere keren de cookievraag terwijl ik ze wel geaccepteerd heb.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kreeg eerder deze week een andere cookie melding dan de gebruikelijke. Maar dat was het wel. Heb die versie ook niet meer gezien, terwijl ik op werk nog wel eens via een private venster even het forum check.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik krijg ook op andere DPG sites als nu.nl opeens cookie vragen. Er is iemand wat overenthousiast bij DPG media...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:57

crisp

Devver

Pixelated

Als er wijzigingen plaatsvinden met betrekking tot partijen waarvoor consent benodigd is dan zal de consentvraag opnieuw gesteld worden. Doordat de consentkeuzetool door meerdere DPG websites gebruikt worden, en de instellingen ook niet site-specifiek zijn ingericht, zal dat vaker voorkomen omdat ook wijzigingen die niet per se relevant zijn voor bijvoorbeeld Tweakers toch zorgen voor een nieuwe consentvraag. Leuker kunnen we het helaas niet maken...

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@crisp, maar ik had vd week een consent die er heel anders uit zag dan de gebruikelijke. Als er iets van een update zou zijn mbt partners, zou ik hetzelfde uiterlijk verwachten. Nu had ik het idee alsof er twee cookiebanners zijn.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 00:15:
@crisp, maar ik had vd week een consent die er heel anders uit zag dan de gebruikelijke. Als er iets van een update zou zijn mbt partners, zou ik hetzelfde uiterlijk verwachten. Nu had ik het idee alsof er twee cookiebanners zijn.
Hier op Tweakers? Ik weet van niets iig, maar kan het volgende week eens navragen..

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 00:39:
[...]

Hier op Tweakers? Ik weet van niets iig, maar kan het volgende week eens navragen..
Ja, hier. Wekte m'n systeem, zag dat ik nieuwe notificaties had, ververste de pagina en kreeg een andere banner. Eentje die netjes met dark mode werkte en de achtergrond werd niet geblurd meen ik, het was iig nog het forum met de custom css geladen. Misschien dat dat laatste wat met de banner deed, maar normaal gesproken wordt je juist naar de dpgmedia site gestuurd daarvoor waar custom css niet wordt toegepast (want ander domein en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 13:41

DaFeliX

Tnet Devver
Hero of Time schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 00:48:
[...]

Ja, hier. Wekte m'n systeem, zag dat ik nieuwe notificaties had, ververste de pagina en kreeg een andere banner. Eentje die netjes met dark mode werkte en de achtergrond werd niet geblurd meen ik, het was iig nog het forum met de custom css geladen. Misschien dat dat laatste wat met de banner deed, maar normaal gesproken wordt je juist naar de dpgmedia site gestuurd daarvoor waar custom css niet wordt toegepast (want ander domein en zo).
Er zijn twee 'versies' van de privacy gate. De "redirect" versie met de achtergrond die geblurred is (en vanaf een dpgmedia.nl domein word geserveerd); en een "overlay" versie die over de website valt (die op tweakers.net wordt geserveerd). Je kunt zei beide opvragen door in een incognitovenster Tweakers te openen. Als allereerst krijg je dan die geblurrede versie; als je daar geen keuze maakt en opnieuw naar Tweakers gaat, krijg je de modal versie.

Bij een nieuwe sessie zien we dat je nog geen enkele cookie hebt, dus sturen we je naar de privacy gate. We krijgen van de Privacy Gate een hash, die we opslaan. De tweede keer zien we dat jij die hash in een cookie hebt staan, en laden dan het JavaScript in. Deze 'leest' de cookie uit, en komt er dan achter dat je nog geen keuze hebt gemaakt en toont dan de consent in een modal.

Bij die zgn 'herconsent' (zoals @crisp hierboven noemde) krijg je normaliter de modalversie van de Privacy Gate.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Inderdaad, en de 'modal' versie - die je ook kan oproepen via de "cookievoorkeuren wijzigen"-link in de footer heeft wel darkmode support:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opmgrj4n7tQCHtkY_i5QcmIDbGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VAyHsRJjcAXwBsT6a4wxNSAL.png?f=fotoalbum_large

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:39:
Inderdaad, en de 'modal' versie - die je ook kan oproepen via de "cookievoorkeuren wijzigen"-link in de footer heeft wel darkmode support:

[Afbeelding]
Dat was idd de versie die ik kreeg! En ververste de pagina alleen. Dat was de enige keer dat ik weer een cookiemelding kreeg op dit systeem sinds de dpgmedia cookiemuur geïntroduceerd werd.

Als je alles al weigert, wat zou dan een reden kunnen zijn om opnieuw voor toestemming te vragen? Met 'weiger alles' geef je eigenlijk al aan helemaal niks te willen, nu niet en in de toekomst niet. In andere gevallen kan ik het nog wel begrijpen als er een partner/functie bij komt om apart toestemming voor te krijgen. Overigens zou dan wel fijn zijn om überhaupt aan te geven wat er nieuw is en waarom men opnieuw de vraag krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb geen idee wat precies de reden is geweest dat je opnieuw consent moest geven. Ik kan me voorstellen dat de tokens daarvoor simpelweg geen eeuwige geldigheidsduur hebben. Of een nieuwe vendor ook bij "weiger alles" een herconsent vraagt weet ik ook niet; voor ons is dit systeem ook een beetje een zwarte doos...

Intentionally left blank

Pagina: 1