Na lang wachten ga ik nu definitief mijn eerste game pc kopen en bouwen. Dit idee had ik een half jaar geleden al, maar moest ik door omstandigheden uitstellen. Inmiddels zijn er nieuwe kaarten en heb ik mijn wensen scherper.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget blijf ik het liefst rond de 1200-1300 euro. Dit is rekbaar tot 1500. Zie ook de lijst hieronder...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een scherm (1440p).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk het niet. Ik heb er geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Advies. Dit systeem komt rechtstreeks uit de 1440p BBG. Kan ik met deze setup betere of goedkopere keuzes maken? De twee grootste twijfelpunten zijn waarschijnlijk de videokaart en behuizing: met name de videokaart is moeilijk duur. Ik wilde graag een next gen AMD-kaart: in de vorige BBG stonden AMD kaarten die niet de nieuwe software-functies hebben gekregen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Primair: gamen in hoge kwaliteit (1440p, 60 fps+). Denk aan: Battlefield 6, Helldivers 2, Switch games emuleren.
- Secundair: gebruiken voor editen, muziekproductie, werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget blijf ik het liefst rond de 1200-1300 euro. Dit is rekbaar tot 1500. Zie ook de lijst hieronder...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een scherm (1440p).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Voorkeur voor een enigszins compactere kast die het liefst ook nog fraai is. Cable management moet geen hell zijn.
- Voorkeur voor een kast die niet te veel lawaai maakt.
- Licht voorkeur voor een niet te fysiek zwaar systeem (ik realseer me dat het zwaar gaat zijn).
- Liefst een beetje future-proof.
- Liever geen LED-circus.
- Lagere energieverbruik is fijn, maar zeker geen eis.
Denk het niet. Ik heb er geen verstand van.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 212,75 | € 212,75 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 163,99 | € 163,99 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9070 XT | € 659,- | € 659,- |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 73,43 | € 73,43 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 32,29 | € 32,29 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 122,- | € 122,- |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 82,90 | € 82,90 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 118,60 | € 118,60 |
Totaal | € 1.464,96 |
Advies. Dit systeem komt rechtstreeks uit de 1440p BBG. Kan ik met deze setup betere of goedkopere keuzes maken? De twee grootste twijfelpunten zijn waarschijnlijk de videokaart en behuizing: met name de videokaart is moeilijk duur. Ik wilde graag een next gen AMD-kaart: in de vorige BBG stonden AMD kaarten die niet de nieuwe software-functies hebben gekregen.