Schade tijdens oplossen gebrek - Nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mehmet_078
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-09 22:22
Hoi Tweakers,

In mijn nieuwbouwwoning bleek bij het monteren van de keuken dat een contactdoos niet volgens het aangeleverde leidingschema was geplaatst. Het bouwbedrijf heeft deze binnen de herstelperiode verplaatst, maar daarbij is het renovlies beschadigd. Ze zeggen nu: “wij doen geen behang, dus we herstellen dit niet”.

Vereniging Eigen Huis gaf aan dat zo’n schade niet onder hun verantwoordelijkheid zou vallen, maar ik lees online vaak juist het tegenovergestelde. Wat is jullie ervaring?

Moet het bouwbedrijf deze gevolgschade aan het renovlies wél herstellen, of niet?

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wie is de '(hoofd) aannemer' welke alle afzonderlijke partijen aangestuurd heeft? Daar zit je grootste euvel qua 'planning' en dus ook het achteraf hebben moeten laten herstellen op basis van éérder aangeleverde tekeningen welke niet correct volgens het bestek geïnterpreteerd zijn door......Deze of Genen.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-09-2025 18:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mehmet_078
Will_M schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:08:
Wie is de '(hoofd) aannemer' welke alle afzonderlijke partijen aangestuurd heeft? Daar zit je grootste euvel qua 'planning' en dus ook het achteraf hebben moeten laten herstellen op basis van éérder aangeleverde tekeningen welke niet volgens het bestek geïnterpreteerd zijn door......Deze of Genen.
De bouwer van mijn woning is
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Dit is een van de vele gebreken die zijn opgelost door de bouwer, maar dit is het eerste gebrek waarbij ook schade is ontstaan helaas.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mehmet_078 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:15:
[...]

De bouwer van mijn woning is
***members only***

Dit is een van de vele gebreken die zijn opgelost door de bouwer, maar dit is het eerste gebrek waarbij ook schade is ontstaan helaas.
Laat ik m'n vraag dan anders stellen: Wie is er verantwoordelijk geweest voor het aansturen en inplannen van de partij welke dat 'Renovlies' (behang) heeft aangebracht, nog vóór dat de keuken technisch geplaatst kon worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mehmet_078
Will_M schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:20:
[...]

Laat ik m'n vraag dan anders stellen: Wie is er verantwoordelijk geweest voor het aansturen en inplannen van de partij welke dat 'Renovlies' (behang) heeft aangebracht, nog vóór dat de keuken technisch geplaatst kon worden?
Dat ben ik zelf geweest :) na de oplevering van de woning eigenlijk gelijk aan de slag gegaan.

Vooraf had ik een correct leidingschema aangeleverd aan het bouwbedrijf en er ook extra voor betaald. Ik had dus verwacht dat alles volgens het schema was gemonteerd. Tot bij het plaatsen van de keuken bleek dat het onjuist was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Doe 'ns een foto van de aangebrachte schade, dat (be)oordeelt wat makkelijker en je krijgt misschien ook nog wel wat tips om het (bijna onzichtbaar) te herstellen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• mehmet_078
Yaksa schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:27:
Doe 'ns een foto van de aangebrachte schade, dat (be)oordeelt wat makkelijker en je krijgt misschien ook nog wel wat tips om het (bijna onzichtbaar) te herstellen.
Goed punt, hierbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnMK3ZUeiZV_qSpBw5wbHoXgiZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDD5pCP7Wh6aC74cjZaD7ilV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tr0cJX0qipVw6jn4zXeZe9ePpro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AESnfFWdMYuJ8QF7zuMcYsW0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
en wat gingen ze met die contactdoos doen? omhoog, naar beneden? had je verwacht dat ze een contactdoos kunnen verplaatsen zonder iets met het behang te doen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• mehmet_078
No Hands schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:03:
en wat gingen ze met die contactdoos doen? omhoog, naar beneden? had je verwacht dat ze een contactdoos kunnen verplaatsen zonder iets met het behang te doen?
Contactdoos is omhoog verplaatst, en mijn verwachting was zeker niet dat ze iets kunnen doen zonder het behang aan te tasten. Maar ik had eerder verwacht dat ze het daarna netjes weer oplossen/herstellen. En niet zoals nu dat er een deuk en bobbel zit bijvoorbeeld aan het linkerkant van de contactdoos

[ Voor 10% gewijzigd door mehmet_078 op 18-09-2025 19:16 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16
mehmet_078 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:13:
Contactdoos is omhoog verplaatst, en mijn verwachting was zeker niet dat ze iets kunnen doen zonder het behang aan te tasten. Maar ik had eerder verwacht dat ze het daarna netjes weer oplossen.
imho is dat het risico dat je hebt genomen door de behanger zijn werk te laten doen vóór het herstel van het stopcontact heeft plaatsgevonden.

Spel en typfouten voorbehouden

• mehmet_078
FredvZ schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:16:
[...]

imho is dat het risico dat je hebt genomen door de behanger zijn werk te laten doen vóór het herstel van het stopcontact heeft plaatsgevonden.
Er was helaas geen andere keus. Ik was in de veronderstelling dat alles was gedaan conform opgegeven aansluitingen, waar ik bovendien nog extra voor heb betaald. Als dan bij het monteren van de keuken blijkt dat het toch niet correct is gedaan, zou de bouwer toch alles weer in de oorspronkelijke staat moeten brengen bij het oplossen van een gebrek?

Anders zou een bouwer dus in principe je halve woonkamer kunnen slopen om een gebrek op te lossen

[ Voor 7% gewijzigd door mehmet_078 op 18-09-2025 19:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:45

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

mehmet_078 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:24:
[...]

Dat ben ik zelf geweest :) na de oplevering van de woning eigenlijk gelijk aan de slag gegaan.

Vooraf had ik een correct leidingschema aangeleverd aan het bouwbedrijf en er ook extra voor betaald. Ik had dus verwacht dat alles volgens het schema was gemonteerd. Tot bij het plaatsen van de keuken bleek dat het onjuist was.
Dan heb je zitten slapen bij de oplevering, dat was het moment om dit soort dingen op te merken en aan te geven.
Je kan de bouwer nu niet aansprakelijk stellen omdat jij er te laat achterkwam en al reno erop gekwakt had

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• mehmet_078
CrankyGamerOG schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:25:
[...]

Dan heb je zitten slapen bij de oplevering, dat was het moment om dit soort dingen op te merken en aan te geven.
Je kan de bouwer nu niet aansprakelijk stellen omdat jij er te laat achterkwam en al reno erop gekwakt had
Volgens mij heeft de bouwer al aansprakelijkheid geaccepteerd omdat ze het gebrek binnen de herstelperiode van 3 maanden hebben geaccepteerd en uitgevoerd neem ik aan?

Dit is zeker een les voor een volgende oplevering, echter was dit mijn eerste woning ooit en was dit punt mij ontschoten tussen alle 25+ andere opleverpunten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mehmet_078 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:30:
[...]

Volgens mij heeft de bouwer al aansprakelijkheid geaccepteerd omdat ze het gebrek binnen de herstelperiode van 3 maanden hebben geaccepteerd en uitgevoerd neem ik aan?

Dit is zeker een les voor een volgende oplevering, echter was dit mijn eerste woning ooit en was dit punt mij ontschoten tussen alle 25+ andere opleverpunten.
Dat is het punt niet, dat jij er al reno op geplakt hebt is niet de bouwer zijn probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Netjes vlak afwerken, uitgesneden stuk renovlies wat groter uitsnijden met behulp van een stalen lineaal en een scalpelmesje, stuk renovlies uitsnijden met de exacte maat van het uitgesneden stuk, dik inlijmen, plakken en de randen met een kleine behangroller naar elkaar brengen, wantcontactdoos vrijleggen, laagje tex erop en afdekraam/contactdoos monteren. Tot slot de weekkalender ophangen over het nieuwe stuk renovlies.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Is dat stopcontact nu een klein stukje hoger geplaats?
En waarom dan?
Komt er iets voor te staan?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 22:50
Ik zou zeggen dat ze het weer in oorspronkelijke staat moeten terug brengen. Zij (bouwer) is zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit (controle). De bouwer heeft het recht om binnen drie maanden het gebrek op te lossen, zonder dat je hiervoor een geldelijke vergoeding krijgt. En jij hebt het recht om gebreken binnen drie maanden bij de bouwer aan te kaarten. De bouwer moet het in redelijkheid weer netjes achterlaten, anders hadden ze niet moeten beginnen met het oplossen van het gebrek.

• mehmet_078
Yaksa schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:52:
Netjes vlak afwerken, uitgesneden stuk renovlies wat groter uitsnijden met behulp van een stalen lineaal en een scalpelmesje, stuk renovlies uitsnijden met de exacte maat van het uitgesneden stuk, dik inlijmen, plakken en de randen met een kleine behangroller naar elkaar brengen, wantcontactdoos vrijleggen, laagje tex erop en afdekraam/contactdoos monteren. Tot slot de weekkalender ophangen over het nieuwe stuk renovlies.
Sorry dit is echt totaal niet mijn ding en vertrouw ook niet op mijn twee linker handen. Vandaar dat ik alles heb laten doen in plaats van zelf aan de slag te gaan

• mehmet_078
Ronald.42 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:58:
Is dat stopcontact nu een klein stukje hoger geplaats?
En waarom dan?
Komt er iets voor te staan?
Het stopcontact is nu 2cm omhoog geplaatst. Er komt een achterwand onder zodat ons werkblad “doorloopt” tot aan de muur. Omdat beide stopcontacten op verschillende hoogtes waren gemonteerd moest er eentje verhoogd worden. Anders zou de achterwand schuin naar beneden toe afgesneden moeten worden.

• mehmet_078
Epep schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:01:
Ik zou zeggen dat ze het weer in oorspronkelijke staat moeten terug brengen. Zij (bouwer) is zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit (controle). De bouwer heeft het recht om binnen drie maanden het gebrek op te lossen, zonder dat je hiervoor een geldelijke vergoeding krijgt. En jij hebt het recht om gebreken binnen drie maanden bij de bouwer aan te kaarten. De bouwer moet het in redelijkheid weer netjes achterlaten, anders hadden ze niet moeten beginnen met het oplossen van het gebrek.
Dit was dus ook mijn gedachte, echter lopen de meningen zo te lezen uiteen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
mehmet_078 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:08:
[...]

Het stopcontact is nu 2cm omhoog geplaatst. Er komt een achterwand onder zodat ons werkblad “doorloopt” tot aan de muur. Omdat beide stopcontacten op verschillende hoogtes waren gemonteerd moest er eentje verhoogd worden. Anders zou de achterwand schuin naar beneden toe afgesneden moeten worden.
Als ik het goed begrijp is de vloer die we zien je aanrechtblad?
En komt er een smetplaat tegen de muur?

In dat geval zijn de verschillende hoogtes van de stopcontacten wel slordig.
Maar foutjes gebeuren nu eenmaal.
Het mooi strak krijgen in bestaand behang wordt wel lastig vrees ik.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ronald.42 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:15:
[...]

Zoals ik het inmiddels uit de tekst én de achteraf geplaatste foto's op denk te kunnen maken komt er initieel géén afzonderlijke smeltplaat / spatwand en moet het 'renovlies' behang die functies gaan vervullen?

Misschien dat er nu achteraf alsnog voor een 'echte' spatwand gekozen kan worden, zelfs een glazen versie in zogenaamd 'wit melkglas' is mogelijk. Dat maakt het schoon houden in de toekomst ook een stukje gemakkelijker, maar..... Het moet wel passen in het 'design' van de gehele keuken.

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 18-09-2025 20:33 ]

• mehmet_078
Ronald.42 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:15:
[...]

De vloer die te zien is op de afbeelding is een kartonnen plaat die we hebben neergelegd om ons werkblad te beschermen. Onder de stopcontacten gaat onze spatwand komen :)

• mehmet_078
Will_M schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:23:
[...]

Zoals ik het inmiddels uit de tekst én de achteraf geplaatste foto's op denk te kunnen maken komt er initieel géén afzonderlijke smeltplaat / spatwand en moet het 'renovlies' behang die functies gaan vervullen?

Misschien dat er nu achteraf alsnog voor een 'echte' spatwand gekozen kan worden, zelfs een glazen versie in zogenaamd 'wit melkglas' is mogelijk... Maakt het schoon houden in de toekomst ook een stukje gemakkelijker, maar..... Het moet wel passen in het 'design' van de gehele keuken.
We zullen onder de stopcontacten een spatwand plaatsen. Vandaar dat we ook de stopcontacten op een specifieke hoogte wilden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mehmet_078 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:34:
[...]

We zullen onder de stopcontacten een spatwand plaatsen. Vandaar dat we ook de stopcontacten op een specifieke hoogte wilden :)
Meestal worden WCD's zo dicht mogelijk (een slordige 10 á 15 Cm.) boven het werkblad ín de spatwand gemonteerd....

Maar een ieder maakt zo z'n eigen keuze(s) (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 18-09-2025 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mehmet_078
Will_M schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:35:
[...]

Meestal worden WCD's zo dicht mogelijk (een 10 á 15 Cm.) boven het werkblad ín de spatwand gemonteerd....

Maar ieder z'n eigen keuze(s) (y)
Dat is inderdaad een kwestie van smaak denk ik :)

Wij hebben ervoor gekozen om de WCD boven de spatwand te monteren.

Echter denk ik dat we een beetje van de vraag afwijken, namelijk is de bouwer verantwoordelijk om de schade die ze hebben veroorzaakt om hun gebrek op te lossen te herstellen?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mehmet_078 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:43:
[...]

Echter denk ik dat we een beetje van de vraag afwijken, namelijk is de bouwer verantwoordelijk om de schade die ze hebben veroorzaakt om hun gebrek op te lossen te herstellen?
Die 'schade' was nooit ontstaan als de persoon welke dat behang op de muur liet aanbrengen gewacht had totdat de keuken technisch gezien correct geplaatst kon worden :*)

P.S: Je mag IMHO blij zijn dat het nu (No-Offense!!) 'maar behang' is...... Als je een stucadoor terug moet laten komen om een wand volledig opnieuw uit te laten vlakken (vanwege (strijk-) licht werking bijvoorbeeld) dan ben je verder van huis.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 18-09-2025 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 22:34
Nee, daarvoor is hij niet verantwoordelijk.

Dit was een gebrek dat bij oplevering eenvoudig vast was te stellen. Als je bij oplevering niet controleert of werkzaamheden volgens de overeenkomst uitgevoerd zijn, dan accepteer je bij die oplevering in ieder geval alle afwijkingen die zichtbaar of eenvoudig vast te stellen zijn, ongeacht of je je wel of niet door een deskundige hebt laten bijstaan bij de oplevering.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
[...]

Ik heb hier de stopcontacten ook net boven de spatplaat.
Wel makkelijk met schoonmaken één gladde strook om met je doekje langs te gaan.

Wat betreft de afwerking en wie verantwoordelijkheid heeft denk ik dat het herstel van het behang voor eigen rekening gaat zijn.
Je hebt immers de muur in de reno gezet nadat je gecontroleerd had of alles conform de afspraak gemonteerd was... toch?
Althans dat zal de opvatting van de herstellende partij zijn.
Ik denk dat de enige reële eis kan zijn dat het behangklaar dus vlak en glad opgeleverd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mehmet_078
Will_M schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:46:
[...]

Die 'schade' was nooit ontstaan als de persoon welke dat behang op de muur liet aanbrengen gewacht had totdat de keuken technisch gezien geplaatst kon worden :*)

P.S: Je mag IMHO blij zijn dat het 'maar behang' is...... Als je een stucadoor terug moet laten komen om een wand volledig opnieuw uit te laten vlakken (vanwege (strijk-) licht werking bijvoorbeeld) dan ben je verder van huis.
Je kan het natuurlijk ook omdraaien door te zeggen dat de schade nooit was ontstaan als de persoon die verantwoordelijk is voor het werk correct uitvoeren, z’n werk ook correct had uitgevoerd ;)

Met je laatste punt ben ik het sowieso eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Will_M schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:46:
[...]

Die 'schade' was nooit ontstaan als de persoon welke dat behang op de muur liet aanbrengen gewacht had totdat de keuken technisch gezien geplaatst kon worden :*)

P.S: Je mag IMHO blij zijn dat het 'maar behang' is...... Als je een stucadoor terug moet laten komen om een wand volledig opnieuw uit te laten vlakken (vanwege (strijk-) licht werking bijvoorbeeld) dan ben je verder van huis.
Aan de andere kant, had je dit zonder behang weer glad kunnen afwerken.
WCD verplaatsen met snelgips, randen even schuin afschrapen met een plamuurmes, laagje vuller/finisher er over, even naschuren en klaar.

Nee, ik ben zelf geen fan van renovlies inderdaad. Leuk voor de renovatie, maar schade aan stucwerk herstel je makkelijker/mooier dan aan behang, zo blijkt maar weer.

• mehmet_078
StevenK schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:48:
[...]

Nee, daarvoor is hij niet verantwoordelijk.

Dit was een gebrek dat bij oplevering eenvoudig vast was te stellen. Als je bij oplevering niet controleert of werkzaamheden volgens de overeenkomst uitgevoerd zijn, dan accepteer je bij die oplevering in ieder geval alle afwijkingen die zichtbaar of eenvoudig vast te stellen zijn, ongeacht of je je wel of niet door een deskundige hebt laten bijstaan bij de oplevering.
Zijn daar de 3 maanden na oplevering ook niet voor? Dat dingen die niet zijn opgevallen/geconstateerd tijdens de oplevering toch aangegeven kunnen worden ter herstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mehmet_078 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:06:
[...]

Zijn daar de 3 maanden na oplevering ook niet voor? Dat dingen die niet zijn opgevallen/geconstateerd tijdens de oplevering toch aangegeven kunnen worden ter herstel.
Normaliter wel echter is die periode helaas onderbroken door het vroegtijdig (willen) plaatsen van.... Daarmee werd de herstelperiode zonder vervolgschade voor de leidingfrezer / elektricien direct naar '0' gereduceerd.

Maar: Wat ik je serieus wél mee moet en daarbij ook echt wil geven is een héle dikke d:)b voor je eerlijke antwoorden en reacties, op alle reacties, en op je eigen OP en je verdere post's in dit topique.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mehmet_078
Will_M schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:22:
[...]

Normaliter wel, echter is die periode helaas onderbroken door het vroegtijdig (willen) plaatsen van.... Daarmee werd de herstelperiode zonder vervolgschade voor de leidingfrezer / elektricien direct naar '0' gereduceerd.

Maar: Wat ik je serieus wél mee moet en daarbij ook echt wil geven is een héle dikke d:)b voor je eerlijke antwoorden en reacties, op alle reacties, op de OP en je verdere post's in dit topique.
Duidelijk. Thanks voor je verduidelijking. Heb het toch ook neergelegd bij de uitvoerder. Andere bewoners hadden daar toch geluk bij m.b.t. herstel van “schade” door werkzaamheden.

Dank voor de duim ;) probeer zoveel mogelijk info te geven/verduidelijken zodat er genoeg info beschikbaar is. Voor jullie om mij te adviseren alsmede voor andere mensen die later ooit op dit topic stuiten bij hun zoektocht naar een soortgelijke vraag.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:20
2cm afwijking valt sowieso binnen de marge. De aannemer had het ook niet hoeven te verplaatsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Draakje5 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 22:50:
2cm afwijking valt sowieso binnen de marge. De aannemer had het ook niet hoeven te verplaatsen.
Ja dag, dat valt dus echt niet binnen een marge. Helemaal niet als er een spatwand onder moet.

Ik heb mijn bouw overeenkomst nagekeken, enige wat marge heeft is perceel oppervlakte. Hoe kom je hierbij joh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:10
Tja...
Is het een optie iets (te laten) maken in een materiaal dat in je keuken past (kurk, hout, RVS, ...) ?
Ik denk dan vb. aan een plaatje met voorzieningen om je BBQ tang oid aan te hangen.
Daarin voorzie je dan een uitsparing (geheel of gedeeltelijk, maakt niet uit) waarmee je de vervelende zaken afdekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
mehmet_078 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:07:
[...]

Sorry dit is echt totaal niet mijn ding en vertrouw ook niet op mijn twee linker handen. Vandaar dat ik alles heb laten doen in plaats van zelf aan de slag te gaan
Ik heb ook anderhalve linkerhand, maar dit zou ik nog wel kunnen/doen. Wanneer je het echt niet aandurft, vraag je behanger om even langs te komen. Zal de hoofdprijs niet kosten en schrijf de kosten af onder je post 'overig' van al je klus werkzaamheden aan je huis. En verder genieten van je eerste nieuwe woning!
Het is gebeurd, balen... maar het is niet het einde van de wereld. Als dit de enige tegenvaller is die je krijgt mag je in je handen knijpen!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:20
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:25:
[...]

Ja dag, dat valt dus echt niet binnen een marge. Helemaal niet als er een spatwand onder moet.

Ik heb mijn bouw overeenkomst nagekeken, enige wat marge heeft is perceel oppervlakte. Hoe kom je hierbij joh?
Waar haal jij de wijsheid vandaan dan dat het enige wat marge heeft een perceel is?
Alles heeft marges.

Tegelwerk, dekvloeren, etc etc.
Staat in de desbetreffende NEN normen.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 19-09-2025 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mehmet_078
Draakje5 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:24:
[...]

Waar haal jij de wijsheid vandaan dan dat het enige wat marge heeft een perceel is?
Alles heeft marges.

Zou je dat kunnen laten zien? In de NEN1010 staat namelijk niks over een toegestane installatiemarge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Voor een losse WCD op een gewone muur kan ik me daarbij iets voorstellen. Maar verschillende afstand van WCD's tot het aanrecht of het spatscherm op dezelfde muur zal ik ook niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Draakje5 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:24:
[...]

Alles heeft marges.

*knip* AI dump

[ Voor 24% gewijzigd door twain4me op 19-09-2025 13:30 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

mehmet_078 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:50:
[...]

Zou je dat kunnen laten zien? In de NEN1010 staat namelijk niks over een toegestane installatiemarge.
*knip* AI dump

[ Voor 120% gewijzigd door twain4me op 19-09-2025 13:27 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Voor de volgende keer: controleer alle contactpunten voordat je aan de verdere afbouw begint ;)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Los van het renovlies had het wel wat strakker afgewerkt kunnen worden. Dit ziet er toch niet uit? Zo moeilijk is het niet dat even netjes strak te trekken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1