Kan ik zelf mijn laptop opschonen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Henmii
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20-09 18:45
Beste mensen,

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht (nog bedankt voor de reacties die jullie mij gaven), en vroeg mij af of het mogelijk is om zelf op te schonen met behoudt van bestanden en updates. Ik zou graag mijn oude laptop opschonen en in de toekomst wellicht deze.

In het verleden werd mijn computer altijd opgeschoond door een bedrijf, bijvoorbeeld als er een storing was of een virus. Mijn bestanden bleven behouden, maar alle updates moest ik zelf weer binnenhalen.

Vandaar dat ik vraag of ik dat niet zelf kan, met behoud van bestanden en updates.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Ja hoor, Windows heeft daar gewoon een functie voor :)
Ls je Windows opnieuw installeert vraagt hij of je je bestanden wilt houden of weg wilt gooien.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je kan een kopie maken van je huidige windows partitie van de oude laptop naar de nieuwe SSD. Vervolgens de nieuwe SSD installeren en deze updaten naar Windows 11.

Een mogelijk probleem is dat je nieuwe laptop met een OEM versie van Windows 11 komt. Daarvan kun je dan meestal niet die nieuwe key toepassen.

Windows 11 kun je downloaden vanaf de Microsoft website. Binnenkort verschijnt Windows 11 25H2.

• Henmii
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20-09 18:45
Bedankt voor de antwoorden. Dus als ik Windows opnieuw installeer vraagt het apparaat of ik mijn bestanden wil houden? Dan kan ik dat eerdaags wel regelen. Ik heb geen behoefte om mijn oude bestanden naar mijn nieuwe laptop te brengen, ik ben begonnen met een schone lei. Wel hoop ik mijn Windows 11 (op mijn nieuwe laptop) te kunnen updaten naar de nieuwste versie. Momenteel heb ik versie 24.