TV-audio en receiveraudio naar hoorapparaat via Widex TV-Dex

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Ik heb een kastje waarmee ik geluid van de tv op mijn hoortoestel kan ontvangen. Dit werkt goed als ik het tv geluid 'gewoon' via de tv afspeel. De optische verbinding van de tv zorgt ervoor dat het tv-geluid ook op de Widex (TV-Dex) binnenkomt (1).

Maar als ik nu het tv geluid via de versterker laat lopen, zodat de speakers het geluid kunnen afspelen (voor de familie, door Arc in te schakelen), dan komt het geluid niet meer op mijn Widex (TV-Dex) binnen. Ik dacht dit op te lossen door de omvormer aan te sluiten op de versterker (in tekening dus niet via 1 maar via 2). Helaas komt daar ook geen geluid op binnen.

Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Q7YgzNDf/Radio-TV.png

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Piet400 Dit is een zeer specifiek probleem, dat wat mij betreft niet ondergesneeuwd moet raken in een algemene-kleine-vragen-topic, maar zijn eigen topic kan hebben. Daarom heb ik je een eigen topic gegeven, zodat het de juiste aandacht krijgt en andere mensen met een soortgelijke vraag het ook gemakkelijker kunnen terugvinden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:43
De Pioneer versterker heeft een zone2 tulp uitgang.

Je optische audio omvormer kan je er dan tussenuit. Waarbij je dan de tv-dex rechtstreeks op de versterker zone 2 aansluit.

Door op de versterker dan zone2 aan of uit te zetten kan je bepalen of de tv-dex moet meespelen of niet.