Onderhoudsmonteur wil CV ketel niet onderhouden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:29
Begin dit jaar heb ik deze woning gekocht en vanochtend kwam voor het eerst een Eneco onderhoudsmonteur voor de CV ketel. Die gaf bij het zien van de CV ketel meteen aan dat hij deze niet in onderhoud kon nemen, omdat hij niet gebeugeld is, geen meetpunt in het rookgaskanaal heeft en de dakdoorvoer vervangen moet worden voor een kunststof.

Die eerste twee begrijp ik wel, maar nu ik nog wat aandachtiger naar de dakdoorvoer heb gekeken lijkt die gewoon van kunststof te zijn. Heeft iemand op dit forum hier verstand van? En wat zou het ongeveer kosten om dit te laten vervangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZCdo74C2qSugHMf3MBuYHaIxVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cywHuAocXrz61jbLpmLeiln7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05:19
Bel een ander bedrijf, en laat ze anders de boel in orde maken zodat ze wel onderhoud doen.
Tip: Trap niet in abbonementen dat is letterlijk weggegooit geld.
Een 1 malige beurt kost 100 a 150 euro, een abbo per maand minimaal 15 Euro, tel maar uit over 24 maanden...
Gewone beurten vind je bij de kleinere installateurs, niet bij de grote jongens.

[ Voor 13% gewijzigd door Kees85 op 18-09-2025 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09:43
De binnen pijp lijkt van dikwandige buis te zijn. Dan mag dit inderdaad niet meer.

Tevens zou de rookgaspijp niet half in het dakbeschot moeten zitten en een stormbeugel bevatten.

Je bent voor dit aanpassen zo 2 a 300 euro kwijt.

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 300L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45
Je wil ook dat het dakbeschot aan de binnenzijde luchtdicht wordt afgewerkt om niet te veel condens en tocht te hebben langs die buis.

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Krissiejj schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:42:
De binnen pijp lijkt van dikwandige buis te zijn. Dan mag dit inderdaad niet meer.

Tevens zou de rookgaspijp niet half in het dakbeschot moeten zitten en een stormbeugel bevatten.

Je bent voor dit aanpassen zo 2 a 300 euro kwijt.
Ik denk wel het dubbele, zo te zien is de rookgas dakdoorvoer van aluminium.
Die vervangen en nog wat buis en hulpstukken en beugels zit je al gauw aan een € 500,- tot € 600,-.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09

Reptile209

- gers -

Niet echt commercieel ingestoken van de monteur, hij had beter kunnen aanbieden om een offerte te laten maken voor de nodige aanpassingen ;) (tenzij ze dat niet doen natuurlijk). Mijn aan- en afvoerpijp + dakdoorvoer en schoorsteentje zijn afgelopen mei vervangen voor 300 euro, door het bedrijf dat ook het jaarlijkse onderhoud bij me doet. Als je regio Leiden woont, kan ik je via DM wel een bedrijfsnaam geven.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1