Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzaak gamen. Ik speel vooral Anno, Hitman, hopelijk straks ook GTA6. Ik speel op een ultrawide dus 3440x1440.
Verder eigenlijk alleen browser nodig en spotify, lijkt me niet noemenswaardig. Ik doe niks met videobewerken of dat soort zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo te zien kom ik, inclusief Windows en assemblage, rond de 2000 euro uit en dat is prima. Als er ergens wat te besparen valt, altijd prima natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis en speakers. Gaat dus alleen om de kast met inhoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb me gebaseerd op de BBG desktop 1440
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
The usual. Graag stil, ik hou van een ingetogen kast zonder glazen panelen en lichtshows. Ik wil graag een aantal (5 à 6) jaar vooruit kunnen met gamen zonder me zorgen te hoeven maken of mijn pc het wel trekt. Hoef niet per se ultra hoge beeldkwaliteit, maar wil voorlopig wel gewoon mijn games op high kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals gezegd heb ik me gebaseerd op de BBG, en het meeste denkwerk zal daar al gedaan zijn
Ik heb enkele wijzigingen aangebracht:
- andere kast, kwestie van smaak, geen vragen over.
- andere videokaart, de Hellhound uit de BBG is bij Azerty (waar ik wil gaan bestellen) duurder dan de Sapphire, en ik denk dat deze twee kaarten even goed zijn. Zien jullie redenen om toch de Hellhound te verkiezen?
- er staan nu twee moederborden in de lijst. Wat me doet twijfelen is dat de goedkopere versie een PCI-e 4.0 heeft, terwijl de wat duurdere versie beschikt over PCI-e 5.0. Mijn vraag is, ga ik dat verschil in de praktijk merken? Zouden jullie me aanraden toch voor de wat duurdere versie te gaan? Die heeft ook een wat betere audiochip, lees ik, maar ook daarvan vraag ik me wel af wat ik daar in de praktijk van zal merken.
Hoofdzaak gamen. Ik speel vooral Anno, Hitman, hopelijk straks ook GTA6. Ik speel op een ultrawide dus 3440x1440.
Verder eigenlijk alleen browser nodig en spotify, lijkt me niet noemenswaardig. Ik doe niks met videobewerken of dat soort zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo te zien kom ik, inclusief Windows en assemblage, rond de 2000 euro uit en dat is prima. Als er ergens wat te besparen valt, altijd prima natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis en speakers. Gaat dus alleen om de kast met inhoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb me gebaseerd op de BBG desktop 1440
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
The usual. Graag stil, ik hou van een ingetogen kast zonder glazen panelen en lichtshows. Ik wil graag een aantal (5 à 6) jaar vooruit kunnen met gamen zonder me zorgen te hoeven maken of mijn pc het wel trekt. Hoef niet per se ultra hoge beeldkwaliteit, maar wil voorlopig wel gewoon mijn games op high kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals gezegd heb ik me gebaseerd op de BBG, en het meeste denkwerk zal daar al gedaan zijn
Ik heb enkele wijzigingen aangebracht:
- andere kast, kwestie van smaak, geen vragen over.
- andere videokaart, de Hellhound uit de BBG is bij Azerty (waar ik wil gaan bestellen) duurder dan de Sapphire, en ik denk dat deze twee kaarten even goed zijn. Zien jullie redenen om toch de Hellhound te verkiezen?
- er staan nu twee moederborden in de lijst. Wat me doet twijfelen is dat de goedkopere versie een PCI-e 4.0 heeft, terwijl de wat duurdere versie beschikt over PCI-e 5.0. Mijn vraag is, ga ik dat verschil in de praktijk merken? Zouden jullie me aanraden toch voor de wat duurdere versie te gaan? Die heeft ook een wat betere audiochip, lees ik, maar ook daarvan vraag ik me wel af wat ik daar in de praktijk van zal merken.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X3D Boxed | € 273,67 | € 273,67 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 197,- | € 197,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 163,99 | € 163,99 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9070 XT | € 659,- | € 659,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 501 Black | € 76,67 | € 76,67 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 29,22 | € 29,22 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 113,90 | € 113,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 82,90 | € 82,90 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 222,99 | € 222,99 |
Totaal | € 1.819,34 |