AirPods & AirPods Pro accessoires: Hoesjes, MagSafe, etc.

Pagina: 1
Acties:

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:29

AirPods (1/2/3/4) & AirPods Pro (1/2/3) accessoires: Cases, MagSafe, Adapters & Meer

Welkom in het officiële accessoire-topic voor de AirPods en AirPods Pro! Hier bespreken we alles rondom cases, hoesjes, opladers, adapters, straps en andere accessoires die compatibel zijn met: AirPods en Airpods Pro!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0lXgkmhdOKNXQQaGR86YL3zAes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sqIx5fjUVm847bjh3333dos3.png?f=fotoalbum_large
Apple officiële accessoires
  • Silicone Case – zachte afwerking, meerdere kleuren, beschermt tegen krassen en vallen
  • Clear Case – transparant, behoudt originele look van de AirPods-case
  • MagSafe Charging Case – standaard bij nieuwere modellen, apart verkrijgbaar voor upgrades
  • USB-C Power Adapter – handig voor AirPods + iPhone tegelijk opladen
  • MagSafe Charger – draadloos opladen met magnetische uitlijning
  • Apple Watch Charger – werkt ook met bepaalde AirPods-cases
  • Straps & Lanyards – handsfree draagcomfort, gemaakt van gerecyclede materialen
Derde partij accessoires
Heb je ervaringen met merken zoals Spigen, Nomad, ESR, Elago, Catalyst of Pitaka? Deel hier je reviews, foto’s en tips!
  • Welke cases geven de beste bescherming tegen vallen of water?
  • Zijn er alternatieve MagSafe/Qi-opladers die goed werken?
  • Welke straps, karabiners of clips zijn handig voor dagelijks gebruik?
  • Welke adapters zijn écht de moeite waard?
Compatibiliteit & aandachtspunten
  • Let op het verschil tussen Lightning- en USB-C-cases bij AirPods en Pro-modellen
  • Niet alle hoesjes passen goed op de nieuwste cases (check de generatie voor aanschaf)
  • Qi2 en MagSafe zijn de standaard voor draadloos opladen, maar niet elk accessoire ondersteunt beide
Duurzaamheid & materialen (goed om te weten :-))
  • Apple gebruikt gerecyclede metalen en kunststoffen in officiële accessoires
  • Veel third-party cases bestaan uit bioplastic of gerecycled siliconen
Accessoire tips & ervaringen
Deel hier je favoriete combinaties en tips, zoals:
  • Welke case + strap gebruik jij dagelijks?
  • Welke draadloze oplader werkt het best?
  • Zijn er third-party hoesjes die beter passen of duurzamer zijn dan Apple’s eigen?

• nckyvd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-09 19:37
Ik heb de Spigen urban fit voor de Airpods pro 3 aangeschaft. Ik heb zelf nog geen ervaring met dit merk dus ben benieuwd als ie aanstaande zaterdag om de pro 3 gaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2whKka6K5ENrVjXVsmNQbZ6E54=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6L4gaZ8VgOhtBLWzLC8kIoPG.png?f=user_large

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:35
Zou graag wat leuke tips zien van mensen die wat elegantere hoesjes hebben gevonden voor de AirPods Pro 3

Ik werk niet in een commando unit midden in de jungle ergens, dus het hoeft geen UAG Super Ultra Armor X3 te zijn of iets dergelijks.

Heb zelf nog niet echt aesthetically pleasing hoesjes kunnen vinden :(

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:23
AMDLegion schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:33:
Zou graag wat leuke tips zien van mensen die wat elegantere hoesjes hebben gevonden voor de AirPods Pro 3

Ik werk niet in een commando unit midden in de jungle ergens, dus het hoeft geen UAG Super Ultra Armor X3 te zijn of iets dergelijks.

Heb zelf nog niet echt aesthetically pleasing hoesjes kunnen vinden :(
Decoded heeft al verschillende nieuwe nette hoesjes (siliconen en kunststof/leer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:35
Frostb1te1992 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:44:
[...]

Decoded heeft al verschillende nieuwe nette hoesjes (siliconen en kunststof/leer).
Oh je hebt gelijk!

Die hebben zeer mooie hoesjes, met name deze “Clay” leren case vind ik prachtig Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAn9fmUBb_mEoKvpA0lgVHh1Yi0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TJ506dfwtumRvPxPJvOG69rv.webp?f=fotoalbum_large

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcJgGhKSsI4skmQWei34B3BEgYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vboqQ1kPebLrcILlvtRacZvh.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb deze alvast bij Amazon besteld voor de Pro3. De Pro3 ga ik pas in december bestellen. Kon het niet laten :P Heb goede ervaringen met Elago AirPods cases en deze heeft een glow in dark "display" waar het indicator lampje van de AirPods case subtiel doorheen kan schijnen.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:29
Even voor de mensen die Elago bestellen. Als je opzoek bent naar hetzelfde product zonder merk, dan kun je gewoon bij ome Ali kopen. Daar komt elago vandaan!

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-09 21:13
Vandaag mijn decode case binnen gehad!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-jxhCa5wbvWsF7cc3ReoyIKwco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrxy7XMlbYzQ8Wvr4S9c4czB.jpg?f=fotoalbum_large

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

There is no substitute

Heb zelf een beschermhoesje besteld van Alcanside: https://alcanside.com/col...eneration-alcantara-cases

Heb hetzelfde merk ook voor mijn case van de iPhone 15 Pro. De prijs heeft mij lange tijd tegen gestaan. Moet zeggen dat de kwaliteit erg goed is, en het ook mooi verouderd. Daardoor krijgt het hoesje wat leven zonder dat het vies of beschadigd raakt. Daarom ook nu voor de APP3 besteld (en om het onderscheid te houden tussen de APP1 en APP3).

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 17:28
Heel mooi! Hoe bevallen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gebruik AirPod Pro's al jaren. Eerst v1, nu v2 en vanaf morgen v3.

Maar ik heb nog nooit de behoefte gehad aan een case voor de case. Wat is jullie overweging om dit wel te doen? De extra bulk voor in een (broek)zak staat me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nckyvd
sOid schreef op zondag 21 september 2025 @ 13:12:
Ik gebruik AirPod Pro's al jaren. Eerst v1, nu v2 en vanaf morgen v3.

Maar ik heb nog nooit de behoefte gehad aan een case voor de case. Wat is jullie overweging om dit wel te doen? De extra bulk voor in een (broek)zak staat me tegen.
Als ie valt, dat het hoesje eerder kapot gaat dan de case zelf. En wit is ook maar zo wit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:27
nckyvd schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:31:
Ik heb de Spigen urban fit voor de Airpods pro 3 aangeschaft. Ik heb zelf nog geen ervaring met dit merk dus ben benieuwd als ie aanstaande zaterdag om de pro 3 gaat.[Afbeelding]
Ik heb deze en ik stuur hem terug. Het kapje valt er steeds vanaf bij mij, ook al zit er aan de binnenkant een soort plaktape. Ik denk serieus dat het een ontwerpfout is. Ik had hiervoor een Nomad case voor mijn AirPods Pro 1 en deze viel er nooit vanaf.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51
Ah leuk een AirPods (pro) accessoires/cases topic.
Zelf goede ervaring met Etsy. Daar vorig jaar bij een verkoper een eiken houten case besteld. Ziet er extreem stijlvol uit in mijn ogen. Echt hout, binnenzijde voorzien van plakstrips en microvezel stof.

Nadeel is wel; geen extra magneet in, dus magsafe is iets zwakker maar werkt wel nog. Echter zal die niet verticaal aan een magsafe lader blijven hangen.

Persoonlijk een aanrader. Maar smaken kunnen natuurlijk verschillen.

Hier is die te zien naast de recent aangeschafte Air.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PrQHqhm2Jp45nMrcdPdZ_zIPp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgpYqSOD826uc4q0Irpsw1uX.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.etsy.com/nl/l...=share_ios_native_control

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• nckyvd
Knoezelbos schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:14:
[...]

Ik heb deze en ik stuur hem terug. Het kapje valt er steeds vanaf bij mij, ook al zit er aan de binnenkant een soort plaktape. Ik denk serieus dat het een ontwerpfout is. Ik had hiervoor een Nomad case voor mijn AirPods Pro 1 en deze viel er nooit vanaf.
Hier heb ik dus ook last van.. behoorlijk irritant. Ik ga ook maar kijken voor een ander hoesje
Pagina: 1