Goedenavond,
Ik heb op dit moment een wat oudere desktop die eigenlijk top functioneert voor wat ik wil doen. Maar... De GPU is sterk verouderd en de CPU is niet compatibel met Windows 11. Dit is het huidige systeem:
Mobo X470 GAMING PLUS (MS-7B79)
Processor AMD Ryzen 5 1600X Six-Core Processor 3.60 GHz
Installed RAM 16,0 GB (7,95 GB usable) Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB
Storage 466 GB SSD CT500MX500SSD1
Graphics Card Radeon (TM) RX 470 Graphics (4 GB)
PSU be quiet! System Power 9 500W CM
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Word/excel/powerpoint, browsen met 30+ tabs, Netflix/YouTube op QHD en heel af en toe nostalgie met Warcraft 3/WoW. Ik moet ook een keer over naar Windows 11 en dat kan niet met de huidige processor
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb slechts een klein budget en wilde niet meer dan €200 uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoveel als mogelijk meenemen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik met alleen een nieuwe CPU met geïntegreerde GPU al erg ver kan komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik begrijp dat AMD op dit moment de beste prijs/kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een CPU die past bij mijn doel/gebruik.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons? Advies wat ik het beste kan doen. Een nieuwe losse CPU voor mijn AM4 socket die wel met Windows 11 compatibel is of toch een geïntegreerde GPU. Eventueel de videokaart upgraden om de kijk ervaring te verbeteren. Als het budget technisch een ramp is kan het eventueel iets opgerekt worden, maar ik hoop dat ik hiermee al ergens kan komen.
Alvast bedankt!
Ik heb op dit moment een wat oudere desktop die eigenlijk top functioneert voor wat ik wil doen. Maar... De GPU is sterk verouderd en de CPU is niet compatibel met Windows 11. Dit is het huidige systeem:
Mobo X470 GAMING PLUS (MS-7B79)
Processor AMD Ryzen 5 1600X Six-Core Processor 3.60 GHz
Installed RAM 16,0 GB (7,95 GB usable) Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB
Storage 466 GB SSD CT500MX500SSD1
Graphics Card Radeon (TM) RX 470 Graphics (4 GB)
PSU be quiet! System Power 9 500W CM
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Word/excel/powerpoint, browsen met 30+ tabs, Netflix/YouTube op QHD en heel af en toe nostalgie met Warcraft 3/WoW. Ik moet ook een keer over naar Windows 11 en dat kan niet met de huidige processor
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb slechts een klein budget en wilde niet meer dan €200 uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoveel als mogelijk meenemen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik met alleen een nieuwe CPU met geïntegreerde GPU al erg ver kan komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik begrijp dat AMD op dit moment de beste prijs/kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een CPU die past bij mijn doel/gebruik.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons? Advies wat ik het beste kan doen. Een nieuwe losse CPU voor mijn AM4 socket die wel met Windows 11 compatibel is of toch een geïntegreerde GPU. Eventueel de videokaart upgraden om de kijk ervaring te verbeteren. Als het budget technisch een ramp is kan het eventueel iets opgerekt worden, maar ik hoop dat ik hiermee al ergens kan komen.
Alvast bedankt!