USB A Keystone in badkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Carlo2007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 21:49
Mijn vraag
Ik wil achter mijn spiegel in huis een mmwave sensor plaatsen. Nu zit er al een inbouwdoos met stroom achter de spiegel alleen wil ik het liefst de gehele sensor in de doos stoppen.

Ik heb thuis nog wat Keystones liggen van "USB A naar 2‑pins aansluitblok". Kan ik de stroomkabels hierop aansluiten en vervolgens de mmwave sensor aansluiten op deze usb A connector?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De sensor lijkt het prima te doen achter de spiegel na wat tweaken. Ik ben vooral voorzichtig i.v.m. vocht en hitte vandaar de vraag.

Alle reacties

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ligt beetje aan het "blok" maar klikt gewoon als 1 op 1 doorzetten. Ofwel, daar dien je 5V op te gooien en niet 230V...

Dus heb je een type / foto?

• Carlo2007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BO40pgob6G6oVCsDTTp59OSx-Cw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VolMj55EN6A3z2za36GbSMLA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lwZX3AeE5Y1Ylxd4zgJZ5_X_Yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAONqchfDz5U2vKWI4XDTVmJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Carlo2007
Het zit hem voor mij dus meer in de gevaren wat betreft hitte en vocht en dus kortsluiting.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Carlo2007 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:09:
Het zit hem voor mij dus meer in de gevaren wat betreft hitte en vocht en dus kortsluiting.
Qua hitte:
Gewoon testen in een handdoek oid, elke paar minuten testen of het (te) warm wordt.

Qua vocht:
Valt mee, doordat het altijd net iets warmer is heb je weinig last van condens e.d.
Maar in een badkamer gaat alles gewoon minder lang mee.

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:09
Als je je sensor ook gebruikt om de ventilatie aan of hoger te zetten, zal t met vocht wel meevallen.

Waarom haal je geen mmwave sensor die direct op 220v werkt? Scheelt weer wat kostbare ruimte

• Carlo2007
Dat zou ik wel willen, alleen kan ik er geen een vinden die gekoppeld kan worden aan Home Assistant.

• Ben(V)
  • Laatst online: 19:27

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet niet of je dat soort spul van Ali wel écht direct aan je ~230V huisinstallatie moet willen gaan 'knopen'?

Ik heb hier thuis al sinds een jaar of 12 een Philips Hue motionsensor in m'n badkamer in gebruik en dat ding werkt nog steeds perfect (heb er geloof ik nu onlangs pas voor de derde keer een nieuw setje AAA batterijtjes in moeten steken).

Middels bijv. Home Assistant of Apple Homekit kun je op basis van de triggers welke er door zo'n Hue sensor afgegeven worden (beweging, hoeveelheid Lux en temperatuur) ook gewoon andere apparaten laten schakelen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlo2007
AliExpress gaat mij ook net te ver, motion sensor werkt op zich goed wat betreft het aan doen, het uit doen helaas niet. Daardoor zitten we thuis in het donker in bad bijvoorbeeld, vandaar mmwave.

Alternatief van vocht meten of aantal liters meten werkte toch niet zo effectief, vandaar mmwave.

• Ben(V)
Alles wat je koop wordt nu eenmaal in China gemaakt, wordt alleen een merk op gestempeld en veel duurder verkocht.
Dus je houd alleen jezelf voor de gek.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Carlo2007
Check, maar als ik het zo hoor is kortsluiting of brandgevaar niet per se een ding. Ik zal het eens proberen zonder spiegel en de temperatuur in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ben(V) schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:01:
Alles wat je koop wordt nu eenmaal in China gemaakt, wordt alleen een merk op gestempeld en veel duurder verkocht.
Het gaat niet erom dat het in China gemaakt wordt, maar hoe. Ik zou zelf ook niet iets van €3 aan 230V hangen. En al helemaal niet in een badkamer.

• Ben(V)
Dus als een bedrijf datzelfde ding uit China haalt en er 50 euro voor vraagt wordt het ineens wel betrouwbaar?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ben(V) schreef op donderdag 18 september 2025 @ 23:39:
Dus als een bedrijf datzelfde ding uit China haalt en er 50 euro voor vraagt wordt het ineens wel betrouwbaar?
Als dat bedrijf zo'n ding door de oude 'KEMA' (of tegenwoordig DEKRA) keuringen kan laten loodsen...... Maar dat lukt met die 'Ali' spullen meestal écht niet (en da's ook vaak de rede dat die spullen niet aangeboden worden op andere sites onder een gelijk én tevens te controleren EAN).

JIj, en een ieder ander, mogen uiteraard ten alle tijden (helaas?) zélf weten wat er in je eigen omgeving als zijnde 'veilig' gemonteerd gaat worden (in hopelijk ook alléén je eigen vrijstaande woning ).....

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 19-09-2025 00:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:02
(jarig!)
Ben(V) schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:01:
Een sensor van Philips zal betere kwaliteitseisen hebben dan een sensor van een reseller die chinese meuk verkoopt.

Beiden worden in China gemaakt. Qua Kwaliteit zit er een groot verschil op.

Laat je dat echt niet wijsmaken. Het is niet omdat er Made in China opstaat dat het daarom allemaal dezelfde kwaliteit heeft.
Pagina: 1