Goede avond allemaal.
Wellicht zal dit onderwerp al besproken zijn.
Maar ik gooi m'n verhaal toch maar in de groep.
Momenteel heb ik een oud systeem.
Intel i5 4460 met een msi 1060 gaming videokaart. Tijd voor vernieuwing dus! 😁
Eigenlijk zou ik graag bij intel blijven, met dit in gedachten.
Ultra 5 245k, Msi z890 gaming plus wifi, Msi rtx 5070ti 16g gaming trio oc, Corsair icue link titan 360 rgb koeler, Samsung 990 evo plus 2tb m.2, Msi Mag A850GL pcie5 II psu.
De pc wordt alleen voor gamen gebruikt.
Maar nu zit ik met het volgende.
De 15de generatie intel is zover ik lees, niet sneller dan de vorige generatie. Dus heeft deze upgrade dan wel nut? De 14de generatie is goedkoper in aanschaf, maar de 1700 socket is dan wel een "dood" platform.
Ik wil minstens 5 jaar (liever langer) vooruit kunnen zonder in die tijd te moeten upgraden.
Nu voer ik met mezelf deze discussie;
Koop ik een 14de of 15de generatie intel of ga ik toch de overstap maken naar amd?
Wat mij er van weerhoudt om naar amd te gaan is dat ik berichten lees over stuttering (9800x3d)
en de 1% low fps. Intel zou dit blijkbaar beter doen?
Het budget zal tussen de 2500 tot 3000 liggen en wil deze zo goed mogelijk besteden om 4k te kunnen gamen zonder gestotter of andere ongein. En ik twijfel tussen een 850w of toch een 1000w voeding?
Wellicht zal dit onderwerp al besproken zijn.
Maar ik gooi m'n verhaal toch maar in de groep.
Momenteel heb ik een oud systeem.
Intel i5 4460 met een msi 1060 gaming videokaart. Tijd voor vernieuwing dus! 😁
Eigenlijk zou ik graag bij intel blijven, met dit in gedachten.
Ultra 5 245k, Msi z890 gaming plus wifi, Msi rtx 5070ti 16g gaming trio oc, Corsair icue link titan 360 rgb koeler, Samsung 990 evo plus 2tb m.2, Msi Mag A850GL pcie5 II psu.
De pc wordt alleen voor gamen gebruikt.
Maar nu zit ik met het volgende.
De 15de generatie intel is zover ik lees, niet sneller dan de vorige generatie. Dus heeft deze upgrade dan wel nut? De 14de generatie is goedkoper in aanschaf, maar de 1700 socket is dan wel een "dood" platform.
Ik wil minstens 5 jaar (liever langer) vooruit kunnen zonder in die tijd te moeten upgraden.
Nu voer ik met mezelf deze discussie;
Koop ik een 14de of 15de generatie intel of ga ik toch de overstap maken naar amd?
Wat mij er van weerhoudt om naar amd te gaan is dat ik berichten lees over stuttering (9800x3d)
en de 1% low fps. Intel zou dit blijkbaar beter doen?
Het budget zal tussen de 2500 tot 3000 liggen en wil deze zo goed mogelijk besteden om 4k te kunnen gamen zonder gestotter of andere ongein. En ik twijfel tussen een 850w of toch een 1000w voeding?