Quatt warmtepomp - wat zijn de kosten om mee te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:50
Artikel: .plan: Uniek testpanel: review de nieuwe all-electric warmtepomp van Quatt
Auteur: @Tweakers Partners

Ik doe het even hier want ik weet niet of mijn comment daar opvalt:
Mattie112 in 'Uniek testpanel: review de nieuwe all-electric warmtepomp van Quatt'

Lijkt me belangrijk om dit even te verduidelijken.

Wat zijn nou de kosten om mee te doen?
De deelnemer ontvangt, naast een korting van 25% op de warmtepomp, ook een vergoeding vanuit Quatt voor het schrijven van een review. Deze vergoeding moet de deelnemer bij de Belastingdienst opgeven en is hierover is inkomstenbelasting verschuldigd.

De deelnemer komt in aanmerking voor ISDE subsidie. De hoogte hiervan is afhankelijk van de uiteindelijk gekozen installatie. Quatt verzorgt de subsidieaanvraag. De deelnemer betaalt de subsidie eerst aan Quatt en krijgt het bedrag na installatie van de RVO terug.
De deelnemer is bereid om het warmtepompsysteem af te nemen bij Quatt en hiervoor een betaling te doen die gelijk is aan het te ontvangen subsidiebedrag.
Dus wát moet je nou betalen als je mee mag doen? Ik snap dat je het subsidiebedrag moet betalen en weer terug krijgt dus dat is 0. Vervolgens moet (mag?) je de warmtepomp kopen van Quatt met 25% korting (op welke prijs?). En dan krijg je ook een vergoeding voor je review (hoeveel?) Wat als het niet bevalt / goed werkt heb je dan ook nog kosten?

Als ik op de Quatt website kijk zie ik "vanaf 8k incl installatie". Dus laten we daar even vanuit gaan dan. Je moet dan 6k betalen aan Quatt (excl subsidie) voor dit testpanel?

Wel goed om te weten hoe dit precies zit.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Onderin de reacties staat ook al iemand die dit uitgeschreven heeft, hou rekening met zo'n 10k aan installatiekosten, waarvan je dus 7.5k moet betalen.
Vervolgens zal je een vergoeding krijgen voor het schrijven van een review - maar dat zal geen honderden euro's zijn.

*ik ben geen medewerker van Quatt dus dit is slechts wat ik voorbij zag komen.

[ Voor 13% gewijzigd door 99ruud99 op 17-09-2025 16:43 ]

• Mattie112
99ruud99 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:43:
Onderin de reacties staat ook al iemand die dit uitgeschreven heeft, hou rekening met zo'n 10k aan installatiekosten, waarvan je dus 7.5k moet betalen.
Vervolgens zal je een vergoeding krijgen voor het schrijven van een review - maar dat zal geen honderden euro's zijn.

*ik ben geen medewerker van Quatt dus dit is slechts wat ik voorbij zag komen.
Bedoel je deze post? mjl in 'Uniek testpanel: review de nieuwe all-electric warmtepomp van Quatt'

Zo kan je het opvatten maar dat is juist mijn vraag, ik weet niet of dat nou klopt op die manier. En waarom staat er dan
De deelnemer is bereid om het warmtepompsysteem af te nemen bij Quatt en hiervoor een betaling te doen die gelijk is aan het te ontvangen subsidiebedrag.
Dat impliceert weer dat het enige wat je moet betalen de subsidie is (dus wel gratis WP maar geen gratis geld).

• 99ruud99
  • Nu online
Yups, ik bedoelde die post - je kan je ook gewoon aanmelden en wachten op de aanvullende gegevens. Dan kan je je altijd nog afmelden... als je dat wilt.

Maar je hebt helemaal gelijk dat het er hartstikke onduidelijk staat - en ik baal dat dit enkel in NL mag :(

Misschien dat @Dirk of @Bor hier mee van weten / achteraan kunnen, gezien zij wel vaak reageren op het forum.

[ Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 17-09-2025 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Van acties weet ik helemaal niets. :)

Daar mogen we @LuukaLike en @Blitskikkert op aanspreken. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ahuitema
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:14
Je betaalt aan Quatt dus alleen het subsidiebedrag. Dit krijg je na installatie terug.
De deelnemer ontvangt, naast een korting van 25% op de warmtepomp, ook een vergoeding vanuit Quatt voor het schrijven van een review. Deze vergoeding moet de deelnemer bij de Belastingdienst opgeven en is hierover is inkomstenbelasting verschuldigd.
Het voordeel voor de deelnemer bestaat dus uit een korting en vergoeding. De korting is maximaal 25%, over dit deel is geen inkomstenbelasting verschuldigd. De vergoeding is het deel wat overblijft na aftrek van subsidie en korting van de bruto prijs. Deze vergoeding wordt verrekend op de offerte met de bruto prijs, maar dient wel als inkomen aangegeven te worden bij de Belastingdienst. Hierover betaal je dus nog inkomstenbelasting, tarief afhankelijk van de situatie van de deelnemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blitskikkert
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:16

Blitskikkert

Projectmanager Tweakers Partners

PM Tweakers Partners

Ik ben de projectmanager voor deze actie en kan onderschrijven wat @ahuitema hierboven schrijft:

Naast de korting van 25% krijg je ook een vergoeding die de rest van de kosten dekt. Deze vergoeding moet je opgeven als inkomsten en daar dien je dus ook belasting over te betalen. Je betaalt wel een bedrag aan Quatt dat gelijk staat aan de subsidie die je later van de overheid ontvangt.

Robin

• 99ruud99
  • Nu online
Dus in feite betaal je slechts 28% van de kosten?
(Stel 10k, 25 korting maakt 7.5k, krijg je volledig vergoed als inkomen, dus 37.5% inkomsten belasting 2.8k)

Dan zou ik wel vragen of de subsidiebedrag van vergoeding afgetrokken mag worden, scheelt weer 37% van subsidiebedrag :) (zo'n 1000 euro netto extra overhouden is altijd fijn).

[ Voor 8% gewijzigd door 99ruud99 op 18-09-2025 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:46
@99ruud99
Het is anders. @ahuitema (volgens mij een oud collega van me :w ) geeft het al zonder cijfers aan.

Als het 10k kost in totaal dan krijg je 25procent korting, dat maakt 7500euro.
Dan krijg je nog rond de 2500euro subsidie van de overheid en zit je op 5000euro.
Deze 5000euro krijg je dan van Quatt als dank voor het schrijven van een hele mooie review.
Dan betaal je dus netto: 1875 als je in de middelste belastingschaal zit. En iets minder dan 2500euro als je in de hoogste belastingschaal zit.

Voor mensen met een hele kleine beurs in de laagste belastingschaal is het nog wat minder, maar kan ik me voorstellen dat het best nogal wat geld is waar je wel rekening mee moet houden. Een nieuwe CV-ketel is dan goedkoper (op de hele korte termijn).

• Mattie112
Duidelijk, bedankt voor de aanvulling!

Pagina: 1