Welke monitor voor nieuwe game PC?

Pagina: 1
Acties:

• BoSmit
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09 19:57
Beste Tweakersgebruikers,

Ik ben voornemens een nieuwe Game PC samen te stellen en hier direct twee nieuwe schermen bij te kopen.

Qua games zal het primair gaan om shooters en survival games. Denk aan Battlefield, Call of Duty, Rust, Anno en natuurlijk GTA zodra die uit is.

Wat betreft de nog samen te stellen computer verwacht ik onderstaande producten hierin op te nemen:
- AMD Ryzen 7 9800X3D.
- Radeon RX 9070 XT.

Ik game momenteel op een AOC 34inch curved game monitor (circa 5 jaar oud). Bevalt heel goed! Enkel ondersteunen dergelijke monitoren naar mijn weten geen 4K. Hier wordt het dus moeilijk.

Vragen:
- Welke specificaties zijn nu echt relevant?
- Wat zijn de voor- en nadelen van curved t.o.v. plat? (Ik moet zeggen dat curved mij qua geleving erg aanstaat).
- Welke monitor adviseren jullie?

Op dit moment ben ik voornemens 2x AOC CU34G2XP/BK te kopen. Het feit dat deze monitoren geen 4K ondersteunen maakt mij aan het twijfelen of dit wel de juiste keus is.

Hoor graag van jullie! Alle feitelijke informatie, en natuurlijk persoonlijke ervaringen zijn zeer werlkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:09
Het gaat om het aantal pixels wat nodig is voor 4k,heeft de monitor dat niet,kan die ook nooit 4k weergeven in games,in ieder geval niet 4k native

Je zal dus echt een 4 monitor moeten kiezen

Een 9070xt is niet krachtig genoeg voor 4k gaming,indien op hoge settings dan en hoge fps

Op 4k heeft de porcessor ook minder invloed,dan zou ik een lagere cpu kiezen en een hogere gpu,bv een 5080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:27

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zou lekker op 1440p gaan gamen, 4k is zeker mogelijk maar maakt de boel wel een stuk duurder als je constant 60+ fps wil hebben. Jouw build kan zeker goed op 1440p mee, sterker nog de best build guide van Tweakers heeft ook een 9070XT maar dan met een AMD 7 7700.

Zie:
Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• BoSmit
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09 19:57
TTLCrazy schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:45:
Ik zou lekker op 1440p gaan gamen, 4k is zeker mogelijk maar maakt de boel wel een stuk duurder als je constant 60+ fps wil hebben. Jouw build kan zeker goed op 1440p mee, sterker nog de best build guide van Tweakers heeft ook een 9070XT maar dan met een AMD 7 7700.

Zie:
Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc
En dan is 4K het beste. Met als voorloper, 2K? Of te wel Quad HD, QHD met een resolutie van 2.560 x 1.440 pixels?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

uitvoering: AOC Gaming CU34G4 Zwart wel goede specs voor zo'n lage prijs. d:)b

d:)b

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:41

br00ky

Moderator Harde Waren