Vraag

• Zalarius
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:37
ik wil een galaxy tab A6 2016 opnieuw installeren.Ik krijg na de factory reset en het aanmelden telkens de melding 'Google assistant niet beschikbaar voor dit account' Ook met ander account dezelfde foutmelding.
Als ik zoek op oplossingen krijg ik allerlei oplossingen voor als ik al in het account ben. Maar ik kom niet verder in dit installatiescherm.

...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
om een ander google account welke ik dagelijks gebruik erbij te zetten, maar dit geeft dezelfde fout en ook hiermee kom ik niet verder.
Ik heb een goede WiFi verbinding, maar de tablet ziet ook geen backup van mijn google account.
Daarna gaat hij verder en geeft dan de melding 'Google assistant niet beschikbaar voor dit account' en blijft hier op hangen, ongeacht welk account ik kies.
...
Weet iemand Hoe ik verder kan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wil je graag een backup restoren? Zo niet, probeer de tablet eens te installeren zonder internetverbinding (en dus zonder account).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Je hebt een grote kans dat de software verouderd is en er in de achtergrond iets niet lukt met synchroniseren.

Probeer de setup eens helemaal af te maken zonder accounts te registreren (en zonder backups terug te zetten), en ga dan alle software updaten voor zo ver mogelijk (bijvoorbeeld ook via de Samsung Galaxy Store die ook erop staat). Pak dan ook de Play Store, en log eventueel alleen in op de Play Store om ook die updates bij te werken (dus alleen account daarvoor, niet de rest van het apparaat).

Als dat allemaal gelukt is, probeer nogmaals accounts aan het apparaat toe te voegen. Hopelijk heb je dan geen foutmeldingen meer.

• Zalarius
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:37
Bedankt voor de suggesties. Ik ga er in het weekend mee aan de slag en laat het dan nog wel weten.