Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSRkey
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-09 13:22
Mijn vraag
Ik heb een Polk Adio Magnifi Mini en deze beschikt over de volgende aansluitingen: 1x 3.5mm analoog, 1x HDMI in, 1x Optisch digitaal (S/PDIF), 1x USB 2.0 type-A. De usb aansluiting kan voor updates worden gebruikt voor zover ik weet. Nu wilde ik deze soundbar gaan aansluiten op mijn SoundBlasterX AE-5 Plus en deze beschikt over de volgende uitgangen: 1x Digitaal Optisch (S/PDIF), 4x Jackplug 3.5mm. Ik wil liever geen gebruik maken van S/PDIF omdat dan de equalizer en acoustic engine niet zouden werken. Maar hoe kan ik dit met elkaar samen laten werken of is een andere set speakers een aanrader?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tot dusver niet veel kunnen vinden over dit onderwerp wat daadwerkelijk een oplossing zou kunnen bieden.

Alle reacties

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 20:37
Je kan toch vanuit je soundblaster audio nr1 output 3,5mm naar je polk audio aux ingang?
dat zou prima moeten werken, wel ff de source op aux zetten bij je polk.

[ Voor 4% gewijzigd door Eskimoo op 17-09-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSRkey
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-09 13:22
Bedankt Eskimo voor het meedenken.

Ik heb het als volgt opgelost.

Omdat ik de pc heb aangesloten op mijn 4k tv en ik niet anders wist dan dat de sound blasterx de extra functionaliteiten zoals equilizer etc zou uitschakelen, heb ik de Polk toch eens verbonden via de toslink met de sound blasterx. In eerste instantie werkte dit niet wat ik verwachtte maar nadat ik encoding op dolby had gezet, had ik toegang tot alle functionaliteiten. Audio kwaliteit is wel beperkt tot 24bit, 48khz in plaats van de 32bit, 48khz maar dat neem ik voor lief. En denk dat op de Polk het verschil nauwelijks te horen zal zijn.

De tv heb ik via hdmi arc rechtstreeks op de Polk aangesloten en het geluid kan ik vanuit de tv instellen.

Tot dusver werkt deze setup prima. Ik ben tevreden en nogmaals bedankt voor het mee denken.