van het kastje naar de muur - geen geld terug online webshop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smihop
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18-09 11:47
Beste lezers,

Ik zit al paar weken met mijn handen in mijn haar. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb in juli een aantal online bestellingen gedaan bij twee verschillende webshops. Ik heb voor het eerst met ApplePay betaald, het geld is wel direct van mijn SNS bank afgeschreven. Ik heb een aantal items getourneerd en de webshops gaven aan dat de retour is verwerkt. Alleen heb ik mijn geld na vier weken nog steeds niet ontvangen.

Ik heb navraag gedaan bij beide webshops. Ik heb ARN-nummers gekregen van de webshop (nummers waarmee de transactie te traceren is). Verder nog een screenshot met overzicht van de betaling (payment details) ontvangen. Ik geloof dus wel echt dat het geld ''weg'' is bij de webshops. Alleen nu komt het: mijn bank wilt mij absoluut niet verder helpen. Zij geven aan dat ik contact op moet nemen met Apple. Apple geeft aan dat zij enkel een 'doorgeefluik' zijn en er geen transacties/betalingen bij hun kunnen blijven hangen. Ik lees hetzelfde ook op het internet.

Ik zit dus vast tussen drie partijen die mij niet verder willen helpen. Hebben meerdere mensen dit ooit meegemaakt? Als alle drie de partijen mij niet verder willen helpen, bij wie moet ik dan aankloppen?

Het vervelende is dat beide webshops slecht te bereiken zijn (alleen via Whatsapp chat en online chat) en de medewerkers vaak het probleem niet begrijpen. De bankmedewerker van SNS heeft mij vanochtend afgesnauwd aan de telefoon. Inmiddels wel een klacht ingediend maar goed.. voel me hopeloos. Het gaat ook om een totaal bedrag van ongeveer 400,- euro.

Ik hoor graag of een van jullie dezelfde ervaringen heeft met betalingen die via ApplePay zijn gegaan. Of als jullie een advies voor me hebben.

Bedankt alvast!