Welke versterker bij mijn NHT luidsprekers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partyfart2016
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:20
Ik heb recent een mooi setje 'NHT (Now Hear This) luidsprekers Model Super Two' van 175 watt op de kop kunnen tikken. :)

Dit zijn 2 staande torens.
Ik had voorheen een Teufel Cinebar 52 THX incl. bijbehorende subwoofer. Deze Teufel heeft 4 HDMI ingangen die ik allemaal benut en 1 HDMI uit naar de TV.

Nu wil ik een versterker kopen (2.0 of 5.1) met 4 HDMI Ingangen die recht doet aan mijn nieuwe NHT luidsprekers. Iemand een idee? Mag een mooie 2e handse zijn, zoals een Onkyo of zo. Mijn budget is niet al te hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:13
"Mijn budget is niet al te hoog" Hoe hoog is dat?

Je kunt voor weinig geld wel een goede stereo versterker kopen maar als je HDMI ingang wilt zou het lastig kunnen worden. Je wilt dan ook iets wat niet zeer oud is zodat je nog enigszins moderne HDMI standaarden hebt.

Er zijn ook stereo versterkers met HDMI maar die zijn vrij prijzig. Een surround versterker kun je ook met 2 luidsprekers gebruiken en zijn wel voor een beperkt budget te koop.

Welke regio woon je? En hoe ver zou je willen reizen?

[ Voor 5% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-09-2025 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:39
Ik weet niet welke tv je hebt maar anders zou je er ook voor kunnen kiezen om de HDMI poorten van je TV te gebruiken. Je hebt dan niet meer al die poorten op de versterker nodig en dan zou je bijvoorbeeld met een simpele Fosi Audio V3 afkunnen, eventueel samen met een HDMI extractor bijvoorbeeld een SMSL PS100

• Partyfart2016
Smart thinking, goeie. Help me ff op weg. Stel ik kan al mijn HDMI apparaten rechtstreeks in mijn tv doen. Hoe krijg ik dan mijn geluid zuiver uit de TV naar de 2 speakers? In welke volgorde moet dan bv de Fosi en de SMSL? Beide kende ik niet, dus thx! 🙏🏻

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:41
Daarvoor gebruik je de ARC poort op je tv. Je hebt tegenwoordig legio versterkertjes van merken als SMSL en Fosi. Of iets duurder zoals Wiim, Bluesound, Marantz M1, Sonos AMP, etc. Gezien de speakers zou ik puur kijken naar gebruiksgemak.

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 14:18
Alternatief voor audio uit van je TV is het gebruik van de optical-out. De meeste TV's hebben wel een optische uitgang (TOSLINK heet dat officieel als ik me niet vergis). Er zijn ook legio aan (betaalbare) receivers die een ingang hebben. Dan hoef je niet met extractors o.i.d. te werken en hoef je ook niet op zoek naar een versterker die HDMI-ARC ondersteund.

Enige nadeel is wel dat je altijd met 2 remote's in je handen zit, 1 om de TV te bedienen en 1 voor de receiver om het volume te bedienen.

(Ik gebruik zelf al 10+ jaar deze configuratie omdat mijn receiver geen ARC ondersteund en alle TV's die ik in de afgelopen 10 jaar heb gehad wel een optical out hadden).

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:39
Partyfart2016 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:28:
Smart thinking, goeie. Help me ff op weg. Stel ik kan al mijn HDMI apparaten rechtstreeks in mijn tv doen. Hoe krijg ik dan mijn geluid zuiver uit de TV naar de 2 speakers? In welke volgorde moet dan bv de Fosi en de SMSL? Beide kende ik niet, dus thx! 🙏🏻
Inderdaad zoals boven besproken, je hdmi arc poort van je tv kan de digitale output voor het geluid zijn. Af als als je tv andere geluids output geeft zoals spdif dan zou je dat ook kunnen gebruiken.

Je tv hdmi arc sluit je dan aan op de SMSL. Vervolgens sluit je de SMSL aan op de versterker bv de fosi. Op de fosi sluit je de speakers aan.

Met exact dezelfde inrichting stuur ik mijn warfdale lintons aan.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit betreft aankoopadvies, dus ik verplaats je topic. Daarnaast is je bij je vorige zoektocht naar een receiver ook al een keer vertelt wat we verwachten van een topicstart.

Neem onderstaande format over in je topicstart en vul het zo uitgebreid mogelijk in. Hoe beter jij je wensen en wat je reeds onderzocht of overweegt omschrijft, hoe beter de antwoorden en hulp zullen zijn.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Kijk ook alvast eens hier:
Jorgen in "Keuze tussen receivers"

[ Voor 81% gewijzigd door Jorgen op 18-09-2025 01:55 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Partyfart2016
Thx Jorgen voor de tips en excuses voor het niet gebruiken van het Format.
Pagina: 1