Trage internetverbinding tenzij zeer vaak router reboot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Ik heb een nighthawk R8500 van Netgear. Met bij Ziggo abonnement moet ik >700 Mbps moeten halen en dat lukt ook als de router net is opgestart. Vrijwel iedere keer als ik later check is de snelheid naar beneden <100 Mbps. Als ik de router reboot is de snelheid weer ok. De routerfunctie van het ziggo modem staat uit. Ik heb de firmware vd router al geupdate naar de laatste versie. In feite heeft mijn snelle internetverbinding zo totaal geen zin aangezien ik vrijwel bij iedere keer controleren de lagere snelheid aantreft. Iemand enig idee waar dit in kan zitten?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Zit er nog meer apparatuur op de router aangesloten behalve de PC zelf?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:45

Sharky

Skamn Dippy!

Heb je (per ongeluk) iets als IPS aangezet en kan hij dit tot een maximale snelheid? Dan zou je het eigenlijk meteen moeten merken dus dat klinkt ook niet logisch. Heb je hem al eens een factory reset gegeven?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@HanslH Hoe test je, hoe is wat aangesloten ?
Kan je een pc bedraad aansluiten op het modem, in plaats van je router. Om dan de snelheid te testen, wellicht over verschillende kabels (<100 Mbit suggereert een kabel die Gigabit niet aan kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 14:52
Je gaat het ongetwijfeld niet geloven maar het kan gewoon de netwerkkabel tussen modem en router zijn. Als er een slecht contact zit op het blauwe of bruine aderpaar kan het zijn dat je de kabel lichtjes verschuift als je de router reboot waardoor het contact er wel even is en je een hogere snelheid haalt. Zonder blauw of bruin aderpaar in de kabel val je terug naar 100mbit/s.

Zoals @W1ck1e zegt, test even rechtstreeks op de modem met verschillende kabels en sluit dan de router aan met een werkende kabel. Grote kans dat het daar ergens gaat zitten.

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
De lage snelheid is ook via wifi op mijn iphone. De kabel tussen modem en router is een goede suggestie aangezien dat een lange kabel is met zelf er aan gefröbelde stekkertjes. Ik ga die eens tijdelijk vervangen door een lange prefab kabel buiten alles om. Thanks voor de suggesties!!

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
HanslH schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:07:
De lage snelheid is ook via wifi op mijn iphone. De kabel tussen modem en router is een goede suggestie aangezien dat een lange kabel is met zelf er aan gefröbelde stekkertjes. Ik ga die eens tijdelijk vervangen door een lange prefab kabel buiten alles om. Thanks voor de suggesties!!
Ik zou nog niks vervangen, maar alleen even testen door je router tijdelijk te verplaatsen naar de ruimte met het modem en met een gekochte korte kabel aan te sluiten. Of een ander bedraad apparaat (op het modem aansluiten).
Pagina: 1