Sinds kort heb ik een TaDo V3+ geinstalleerd. In de app staat nu ook een 'tegeltje' waarin ik hot water (dus het hete water vd kraan/douche) kan aansturen. Als ik daarin de water temperatuur verlaag dan zie ik het ook terug in het display op de ketel, het tegeltje heeft dus een functie.
Mijn ketel staat op de Eco-stand. Oftewel: gaat branden als er warmte vraag komt. Dat werkt al jaren zo, naar tevredenheid.
vraag 1: Nu - met de Tado - kan ik SWW in een schema zetten. Maar waar luistert de ketel naar? Z'n eigen Eco-stand of de Tado?
vraag 2: Hoe kan ik de aansturing van SWW vanuit Tado disablen?
Dank alvast!
Relevante software en hardware die ik gebruik
CV-ketel Nefit Trendline HWC 25 /cw5 uit 2017/2018
Tado V3+ wireless met laatste firmware updates
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Handleiding Nefit: geen vermelding van smart-oplossingen, evenmin van een apart legionella programma.
Tado helpdesk: de AI assistent geeft geen enkel zinnig antwoord. De FAQ evenmin. En ik zie vooralsnog geen ouderwets contactmailadres oid.
edit: de tado helpdesk heeft remote het warmwater uit de app verwijderd, kennelijk op basis van mijn vragen aan de AI-assistent. Opgelost dus.
Mijn ketel staat op de Eco-stand. Oftewel: gaat branden als er warmte vraag komt. Dat werkt al jaren zo, naar tevredenheid.
vraag 1: Nu - met de Tado - kan ik SWW in een schema zetten. Maar waar luistert de ketel naar? Z'n eigen Eco-stand of de Tado?
vraag 2: Hoe kan ik de aansturing van SWW vanuit Tado disablen?
Dank alvast!
Relevante software en hardware die ik gebruik
CV-ketel Nefit Trendline HWC 25 /cw5 uit 2017/2018
Tado V3+ wireless met laatste firmware updates
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Handleiding Nefit: geen vermelding van smart-oplossingen, evenmin van een apart legionella programma.
Tado helpdesk: de AI assistent geeft geen enkel zinnig antwoord. De FAQ evenmin. En ik zie vooralsnog geen ouderwets contactmailadres oid.
edit: de tado helpdesk heeft remote het warmwater uit de app verwijderd, kennelijk op basis van mijn vragen aan de AI-assistent. Opgelost dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Jailhouse op 16-09-2025 10:51 . Reden: @Moderator: zo te zien kan ik dit topic niet zelf verwijderen, daarom een edit, maar topic mag verwijderd worden. ]