Hi iedereen,
Ik zit met een bijzondere situatie waar ik wel wat inzicht/hulp bij kan gebruiken. De situatie is als volgt:
Sinds 2 jaar werk ik bij een MSP als Teamlead Support. In mijn arbeidscontract voor onbepaalde tijd staat het volgende concurrentiebeding:
Belangrijk:
Ik heb advies gevraagd bij een advocaat, maar nog geen inhoudelijke reactie ontvangen. Zijn er meer mensen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt?
Ik zit met een bijzondere situatie waar ik wel wat inzicht/hulp bij kan gebruiken. De situatie is als volgt:
Sinds 2 jaar werk ik bij een MSP als Teamlead Support. In mijn arbeidscontract voor onbepaalde tijd staat het volgende concurrentiebeding:
Members only:
Per 1 oktober wil ik overstappen naar een andere IT-partij (ook MSP) voor een Projectmanager-functie binnen de straal van 35 kilometer. Mijn werkgever wil mij aan het concurrentiebeding houden, terwijl ik van mening ben dat deze overstap niet onder het concurrentiebeding valt.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Belangrijk:
- Functies verschillen duidelijk: nu 50% technisch klantcontact + 50% aansturing supportteam, straks volledig projectmanagement (in het MT (geen supportwerk, geen lijnverantwoordelijkheid)).
- Financiële & professionele stap: +€1.300 bruto p/m en meer verantwoordelijkheid.
- Standpunt huidige werkgever: wil het concurrentiebeding handhaven, maar geeft als reden voornamelijk “precedentwerking” (bang dat andere collega’s het ook gaan doen).
Ik heb advies gevraagd bij een advocaat, maar nog geen inhoudelijke reactie ontvangen. Zijn er meer mensen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt?