Ik heb een PHP pagina, die vroeger gehost werd op mijn server. Ik heb deze pagina nu overgezet naar mijn backend computer, maar het probleem is, deze pagina maakt veel gebruik van MySQL database. Deze wil ik dus over het netwerk benaderen, zodat ik niet alle tables over moet zetten (met alle risico's vandien). Ik weet dat MySQL in staat is om netwerk connections te accepteren, maar toch werkt het hier niet. De melding die ik krijg (via de commandline mysql client) is:
Privileges
Ik heb het commando "GRANT ALL PRIVILEGES ON <dbname>.* TO <remuser>@<remhost> IDENTIFIED BY '<rempasswd>';" uitgevoerd, met succes. De user zou nu genoeg privileges moeten hebben.
Portscan
Klinkt heftig, maar het leek mij de manier om te kijken of MySQL draait op een bepaalde poort (wat mij essentieel lijkt voor remote connections). Het blijkt dat MySQL niet draait op een poort.
De configfile
in /etc/mysql/my.cnf heb ik gecheckt of MySQL wel op de goede poort draait. Dat zat wel goed.
TFS
Een uurtje googlen mocht niet baten, en de doc's van SQL hielpen mij ook niet verder
En nog werkt het niet... iemand enig idee wat ik vergeet/fout doe/over het hoofd zie?
In PHP krijg ik de PHP-variant van die melding:ERROR 2003: Can't connect to MySQL server on '10.0.0.1' (111)
Ik heb de volgende zaken al gechekt:Warning: Can't connect to MySQL server on '10.0.0.1' (111) in /var/www/dbtool/dbxs.inc on line 5
Privileges
Ik heb het commando "GRANT ALL PRIVILEGES ON <dbname>.* TO <remuser>@<remhost> IDENTIFIED BY '<rempasswd>';" uitgevoerd, met succes. De user zou nu genoeg privileges moeten hebben.
Portscan
Klinkt heftig, maar het leek mij de manier om te kijken of MySQL draait op een bepaalde poort (wat mij essentieel lijkt voor remote connections). Het blijkt dat MySQL niet draait op een poort.
De configfile
in /etc/mysql/my.cnf heb ik gecheckt of MySQL wel op de goede poort draait. Dat zat wel goed.
TFS
Een uurtje googlen mocht niet baten, en de doc's van SQL hielpen mij ook niet verder
En nog werkt het niet... iemand enig idee wat ik vergeet/fout doe/over het hoofd zie?