Toon posts:

MySQL troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PHP pagina, die vroeger gehost werd op mijn server. Ik heb deze pagina nu overgezet naar mijn backend computer, maar het probleem is, deze pagina maakt veel gebruik van MySQL database. Deze wil ik dus over het netwerk benaderen, zodat ik niet alle tables over moet zetten (met alle risico's vandien). Ik weet dat MySQL in staat is om netwerk connections te accepteren, maar toch werkt het hier niet. De melding die ik krijg (via de commandline mysql client) is:
ERROR 2003: Can't connect to MySQL server on '10.0.0.1' (111)
In PHP krijg ik de PHP-variant van die melding:
Warning: Can't connect to MySQL server on '10.0.0.1' (111) in /var/www/dbtool/dbxs.inc on line 5
Ik heb de volgende zaken al gechekt:

Privileges
Ik heb het commando "GRANT ALL PRIVILEGES ON <dbname>.* TO <remuser>@<remhost> IDENTIFIED BY '<rempasswd>';" uitgevoerd, met succes. De user zou nu genoeg privileges moeten hebben.

Portscan
Klinkt heftig, maar het leek mij de manier om te kijken of MySQL draait op een bepaalde poort (wat mij essentieel lijkt voor remote connections). Het blijkt dat MySQL niet draait op een poort.

De configfile
in /etc/mysql/my.cnf heb ik gecheckt of MySQL wel op de goede poort draait. Dat zat wel goed.

TFS
Een uurtje googlen mocht niet baten, en de doc's van SQL hielpen mij ook niet verder

En nog werkt het niet... iemand enig idee wat ik vergeet/fout doe/over het hoofd zie?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bekijk es of je mysql een logfile aanmaakt en kijk daar dan in, wat er fout kan zijn.

Ook horen mysql perikelen in het HWS-forum ipv in P&W maar ik verplaats het bij deze voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Bekijk es of je mysql een logfile aanmaakt en kijk daar dan in, wat er fout kan zijn.
Al gedaan, zonder succes, behalve dat MySQL zelf vind dat ie op poort 0 draait. In de configfile staat gewoon dat ie op poort 3306 hoort te draaien, dus dat staat goed. Ook /usr/bin/safe_mysql doet niets geks mbt tcp en poorten.
Ook horen mysql perikelen in het HWS-forum ipv in P&W maar ik verplaats het bij deze voor je.
Ik zat al te twijfelen, maar bij P&W stond iets over MySQL bij de description, thanx voor het moven iig.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost, namelijk toen ik de MySQL package installeerde, vroeg dpkg mij of MySQL over het netwerk berijkbaar mocht zijn. Ik heb daar ooit een keer "no" op gezegd, en dat had ik niet moeten doen... Wat er nu veranderd is in mijn configfile, ik heb geen idee, maar het werkt.