Waarom moet de ruimte(heelal) verkend worden

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 09:03
Kijk, dit onderwerp spreekt voor zich:

Waarom moet de ruimte(heelal) verkend worden?

Post hier ff je mening,

Ik denk zelf dat het heel erg nuttig is om het heelal te verkennen omdat je dan weer leert van misschien eerdere beschavingen, of in ieder geval hoe het heelal in elkaar zit. Of om bijvoorbeeld vervangende leefgebieden te vinden voor het geval, of wanneer de zon dooft, en of explodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35465

Om vrede op aarde te krijgen. Omdat we dan oorlog kunnen voeren met aliens en hoefen we onderelkaar niet meer te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 09:03
Hoezo zou je vrede op aarde krijgen dan?

aliens bevechten, jij gaat er al vanuit dat er aliens dichtbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6921

heel makkelijk, omdat de mens nieuwsgierig is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13700

Op dinsdag 18 september 2001 15:18 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Of om bijvoorbeeld vervangende leefgebieden te vinden voor het geval, of wanneer de zon dooft, en of explodeerd.
Tja, dat geeft toch wat probleempjes. Je kunt weliswaar verre delen van het universum binnen een mensenleven bereiken en verkennen, maar het heeft geen zin terug naar de aarde te gaan. Tegen de tijd dat de verkenners terugkeren naar de aarde, zijn er op aarde miljoenen, zo niet miljarden jaren vergaan. De kans dat onze terugkerende verkenners die geexplodeerde zon tegenkomen is dus groot.

Als je verre delen van de ruimte wilt koloniseren, dan moeten de kolonisten meteen met het verkenningsschip mee, anders is het te laat. De kolonisten zullen ook nooit meer contact kunnen opnemen met "moederplaneet" aarde, dat kost ook miljoenen zo niet miljarden jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8525

Heb je nog nooit star trek gezien. :)

Misschien bestaat er wel een alien vrouw met 3 tieten.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:15

Mx. Alba

hen/die/zij

Om de zelfde reden waarom de oceanen verkend zijn: pure nieuwsgierigheid.

En ook nog een andere reden: eens zal ons zonnestelsel vergaan doordat de zon explodeert. Ja, dat is nog heel ver weg, maar eens gaat het gebeuren. Er kunnen op aarde ook andere rampen gebeuren - kijk maar naar de dino's. Dus ook om het voortbestaan van de mensheid in zulke catastrofale gevallen te waarborgen, moeten we de ruimte verkennen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21134

Uit nieuwsgierigheid, om de grenzen te verkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Om het heelal beter te begrijpen en de kans op het voortbestaan van de mensheid te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Uit nieuwschierigheid natuurlijk.
En ook omdat de men leergierig is. De men wil altijd weer nieuwe weten. En wat er in het heelal allemaal is? Dat weten e niet, en dat illen we dus el weten. Onderandere omdat dit zonnestelsel niet voor eeuwig zal bestaan, en de aarde zelf begind ook leker vol te raken.
En wie weet wat voor nieuwe grondstoffen het heelal ons bied? En wat voor nieuwe technieken daaruit voort kunnen vloeien?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:51

FCA

Om te leren typen.

Maar goed, om dezelfde redenen dat de mens zich met biologie, scheikunde, natuurkunde en wiskunde bezig houdt.

Wie weet wat we vinden?
Zolang niet alles ontdekt is, zal er altijd dat brandende gevoel zijn van: "Misschien ligt er achter deze ster wel iets ontzettends belangrijks".

Mensen hebben een drang tot ontdekken, die heeft ons naar alle werelddelen gebracht, heeft ons de computer gebracht, en brengt ons misschien op plekken die wij ons nu niet eens kunnen voorstellen.

Verandert z'n sig te weinig.

Anoniem: 35708

Laat ik deze discussie eens even tot een echte discussie maken.

Ik zie voornamelijk redenen om NIET de ruimte te gaan verkennen. De praktische problemen van de grote afstanden en dus hoeveelheid tijd die het gaat kosten maken het toch weinig interessant om serieus buiten het zonnestelsel aan het onderzoeken te gaan, lijkt me zo. Je zult maar 200 jaar moeten wachten op je onderzoeksresultaten... Waarbij een ruimtereis van 200 jaar natuurlijk een aanzienlijke kans van mislukken heeft.
En t gaat natuurlijk wel een flinke duit kosten. Ik schat zo dat ruimteonderzoek toch veruit het duurste soort onderzoek is wat je maar kan bedenken. Het lijkt mij nuttiger als wij hier in het rijke westen in plaats van ons geld te verspillen aan ruimtespeeltjes met een veel te laag kennisrendement datzelfde geld veel beter kunnen gebruiken om de rest van de wereld dr een beetje bovenop te helpen - hebben we voorlopig ook eerst andere problemen op te lossen, zoals duurzame energie ed.

zo, loop ik ook mooi even de filantroop uit te hangen :0

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

De toekomst brengt wellicht een andere kijk op deze problemen. En misschien zal ze ze zelfs oplossen.

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Op woensdag 19 september 2001 18:12 schreef Poeiersmurf het volgende:
Laat ik deze discussie eens even tot een echte discussie maken.

Ik zie voornamelijk redenen om NIET de ruimte te gaan verkennen. De praktische problemen van de grote afstanden en dus hoeveelheid tijd die het gaat kosten maken het toch weinig interessant om serieus buiten het zonnestelsel aan het onderzoeken te gaan, lijkt me zo. Je zult maar 200 jaar moeten wachten op je onderzoeksresultaten... Waarbij een ruimtereis van 200 jaar natuurlijk een aanzienlijke kans van mislukken heeft.
En t gaat natuurlijk wel een flinke duit kosten. Ik schat zo dat ruimteonderzoek toch veruit het duurste soort onderzoek is wat je maar kan bedenken. Het lijkt mij nuttiger als wij hier in het rijke westen in plaats van ons geld te verspillen aan ruimtespeeltjes met een veel te laag kennisrendement datzelfde geld veel beter kunnen gebruiken om de rest van de wereld dr een beetje bovenop te helpen - hebben we voorlopig ook eerst andere problemen op te lossen, zoals duurzame energie ed.

Ok klinkt redelijk, maar misschien vinden we in het heelal wel een een grondstof die veel geld waard is. Of een grondstof waar we heel makkelijk en/of goedkoop energie kunnen maken.

En over zoveel aantal jaar is er misschien de techniek wel zover gevorderd dat we ver kunnen reizen binnen enkele dagen.

Signature

• drz
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

drz

Waarom wij het heelal willen verkennen?

Nou, over een paar jaartjes, zo'n 5 miljard ofzo, dan is het hier over met de pret en is de Aarde onleefbaar.
Nog sterker, er is dan geen Aarde meer.
Dus moeten we als de gesmeerde bliksen opschieten en zo snel mogelijk verkassen!
5 miljard jaar lijkt veel ,maar we hebben nog een boel te doen en we moeten nog een hoop bereiken.

Overigens, de Aarde is voor een hoop mensen al onleefbaar...........

"al het goede in het leven is illegaal, immoreel of dikmakend"

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

tja, de mens is altijd opzoek geweest naar het nieuwe. altijd maar kolonies stichten. kijk maar naar columbus, coock, enz enz. denk dat de drang op verder te kolloniseren gewoon een beetje (sommige mensen daargelaten) in het bloed gegoten is. in principe ontkomen we er denk ik niet aan om het helal te vekennen. er zijn zoveel vragen aangaande het helal dat we ons bijna verplicht voelen om er een antwoord op te krijgen. en misschien vinden we er wel zer nuttige dingen, misschien wel vrouwen die geen hoofdpijn hebben of zo....
ikzelf ben ervoor op PLANET GoT te stichten :)
ben al een katapult aan het bouwen, kan alen m'n adem niet lang genoeg in houden :(

did not reach the following recipient(s):

Anoniem: 13700

Je zult maar 200 jaar moeten wachten op je onderzoeksresultaten... Waarbij een ruimtereis van 200 jaar natuurlijk een aanzienlijke kans van mislukken heeft.
Relativiteit blijft toch moeilijk :) Als we buiten ons zonnestelsel willen reizen zullen we met relativistische snelheden moeten werken, anders duurt het nog wel langer dan 200 jaar. Dat betekent dat de aarde wel 200 jaar (of nog veel langer) op resultaten moet wachten, maar de ruimtereizigers kunnen in principe elk gewenst doel binnen een mensenleven bereiken. De ruimtereis zal dus eerder misgaan doordat de stralingsschilden van het schip het niet houden bij hoge snelheden, of doordat er ergens een stofje ter grootte van een korreltje zand in de baan van het schip zweeft...

Voor wetenschappelijk onderzoek heeft het dus inderdaad vrij weinig zin om verre interstellaire of zelfs intergalactische reizen te maken. Het gaat eeuwen, zo niet milennia duren voor de onderzoeksresultaten terug zijn op aarde. Als de groei van de mensheid echter in dit tempo doorgaat, dan barsten we binnen duizend jaar letterlijk uit ons zonnestelsel. Dan kan er een keiharde politiek van geboortebeperking opgelegd worden, of avonturiers kan de kans geven worden tegen een risico een nieuw bestaan op te bouwen (kijk bv. naar de geschiedenis van de ierse emigratie naar amerika).
Het lijkt mij nuttiger als wij hier in het rijke westen in plaats van ons geld te verspillen aan ruimtespeeltjes met een veel te laag kennisrendement datzelfde geld veel beter kunnen gebruiken om de rest van de wereld dr een beetje bovenop te helpen - hebben we voorlopig ook eerst andere problemen op te lossen, zoals duurzame energie ed.
Ruimtevaart geeft een enorme technologische spin-off naar andere industrie. Duurzame energie is zo'n probleem dat opgelost moet worden, wil men ooit interstellaire ruimtevaart realiseren. Een interstellair ruimteschip tot relativistische snelheid versnellen vereist werkelijk enorme hoeveelheden energie (in de orde van grootte van de totale energieopbrengst van de zon). Als de mensheid zo'n energiebron bedenken/vrijleggen kan, dan zijn alle energieproblemen in een klap opgelost.
Op woensdag 19 september 2001 19:26 schreef drz het volgende:
Waarom wij het heelal willen verkennen?

Nou, over een paar jaartjes, zo'n 5 miljard ofzo, dan is het hier over met de pret en is de Aarde onleefbaar.
Nog sterker, er is dan geen Aarde meer.
Nog sterker, dan is er geen mensheid op aarde meer :) Iig. geen mensheid zoals wij haar tegenwoordig definieeren. De mens is binnen een paar miljoen jaar van een door de savanne trekkende halfaap geworden tot wat hij nu is. Vijf miljard jaar is een meer dan duizend maal zo lange tijd. Geen enkele species heeft het zo lang overleefd, want zo lang bestaat het leven op aarde niet eens. De oudste hogere species worden enkele tientallen miljoenen jaren oud, met zeldzame uitschieters naar de honderd miljoen, voor ze weggevolueerd zijn.

Anoniem: 19806

Weggevolueerd? Door wie zou dat kunnen hier op aard? Waarop, heb ik me laten vertellen, geen evolutie meer plaats vindt?

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Ehm, de evolutie gaat wel door, alleen je merkt er weinig van omdat het zo ontzettend langzaam gaat. Waaraan je het wel kan merken is dat de mensen steeds langer worden, dat is gewoon door de evolutie. We zijn eigenlijk allemaal al een beetje andere mensen dan de mensen vroeger, dat "weggeevolueerd" worden gebeurt gewoon door de mensen zelf. :7

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Op donderdag 20 september 2001 09:53 schreef Gnoom het volgende:
Ehm, de evolutie gaat wel door, alleen je merkt er weinig van omdat het zo ontzettend langzaam gaat. Waaraan je het wel kan merken is dat de mensen steeds langer worden, dat is gewoon door de evolutie. We zijn eigenlijk allemaal al een beetje andere mensen dan de mensen vroeger, dat "weggeevolueerd" worden gebeurt gewoon door de mensen zelf. :7
daarom vin ik die films ed over the next evolution zo dom, omdat dat zomaar ineens plotseling komt, terwijl dat volgens mij gewoon doorgaat en vanzelf evalueert. Tegenwoordig bv worden de mensen ouder dan vroeger, maar de mensen van tegenwoordig zijn ook langer dan in 1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Op dinsdag 18 september 2001 16:15 schreef conan the librarian het volgende:
.....Misschien bestaat er wel een alien vrouw met 3 tieten...
:)
Was dat niet TOTAL RECALL :?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27176

Ruimtevaart gerelateerde activiteiten zijn inderdaad niet goedkoop. Maar vergeet niet dat een hoop nieuw ontwikkelde technologie voor de ruimtevaart ook zijn weg terug vind naar het 'gewone leven'.
Er worden bijvoorbeeld veel exotische materialen en vezels ontwikkeld die ook weer gebruikt kunnen worden in kleding, autos en vliegtuigen om de boel lichter, sterker en veiliger te maken.

Het kost veel geld, maar het is geen verspild geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 september 2001 13:26 schreef PlainStupid het volgende:

[..]

Was dat niet TOTAL RECALL :?
Yep maar was geen alien. Doordat de lucht in het begin op mars niet goed is werden er allerlei gebreken/mutaties aangeboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 september 2001 14:17 schreef Coopah het volgende:

[..]

Ruimtevaart gerelateerde activiteiten zijn inderdaad niet goedkoop. Maar vergeet niet dat een hoop nieuw ontwikkelde technologie voor de ruimtevaart ook zijn weg terug vind naar het 'gewone leven'.
Er worden bijvoorbeeld veel exotische materialen en vezels ontwikkeld die ook weer gebruikt kunnen worden in kleding, autos en vliegtuigen om de boel lichter, sterker en veiliger te maken.

Het kost veel geld, maar het is geen verspild geld.
Idd het kost nu nog heel veel geld maar over een paar jaar niet meer.

Kijk maar in de gouden eeuw. In het begin was het heel duur om naar indie te varen. En nu hebben we er nog steeds de winst van.
Pagina: 1