Mijn huidige PC build loopt tegen het einde van zijn levensduur, maar momenteel geeft mijn videokaart regelmatig problemen met crashes. Onder andere de demo van Anno 117 kan ik al niet meer fatsoenlijk spelen zonder een crash, en ook bij andere activiteiten krijg ik een BSOD. Ik heb al van alles geprobeerd qua software/drivers/mem-checks/CPU reseat/etc maar de problemen blijven. Nu heb ik tijdelijk de videokaart van de pc van mijn vrouw in gebruik, en de problemen lijken verholpen. Anno 117 kan ik nu wel spelen en het systeem lijkt stabiel.
Echter hebben we nu niet het geld om mijn gehele pc te vervangen, dit is mijn huidige systeem:
Mijn vrouw heeft deze kaart in haar systeem zitten:
uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB
In eerste instantie had ik in gedachten om nu een kaart voor ~250 te kopen, zoiets als deze:
uitvoering: ASUS Dual GeForce RTX 3060 V2 OC Edition
en dan in het voorjaar alles te vervangen. Of kan het ook uit om nu dezelfde kaart als mijn vrouw te kopen en dan in het voorjaar de rest te vervangen?
Ik weet dat mijn huidige voeding eigenlijk iets te krap is, echter gaan we het niet voor elkaar krijgen om dit jaar nog alles te vervangen.
Echter hebben we nu niet het geld om mijn gehele pc te vervangen, dit is mijn huidige systeem:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 54,45 | € 54,45 |
1 | Moederborden | ASUS Prime B550M-A (WI-FI) | € 150,65 | € 150,65 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 D6 6G (rev. 2.0) | € 410,49 | € 410,49 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 75,92 | € 75,92 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne SSD's | Kingston A2000 1TB | € 220,22 | € 220,22 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 911,73 |
uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB
In eerste instantie had ik in gedachten om nu een kaart voor ~250 te kopen, zoiets als deze:
uitvoering: ASUS Dual GeForce RTX 3060 V2 OC Edition
en dan in het voorjaar alles te vervangen. Of kan het ook uit om nu dezelfde kaart als mijn vrouw te kopen en dan in het voorjaar de rest te vervangen?
Ik weet dat mijn huidige voeding eigenlijk iets te krap is, echter gaan we het niet voor elkaar krijgen om dit jaar nog alles te vervangen.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube