Goedemiddag tweakers,
Ik ben aan het oriënteren om ons dak te laten renoveren/isoleren. Betreft een twee-onder-eenkapwoning van 1974. Vanuit gaande dat de buren niet mee doen, worden de keuzes voor isolatie iets beperkter.
Wat mij opviel is dat het dak voorzien is van een soort geperst stropakket van circa 5-6cm dik. Pakket is niet voorzien van een folie.:strip_exif()/f/image/4vFm0vO1KHbSlCHou06x9k4A.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierboven een foto van dat stropakket. Dwarsbalk linksboven, dan het stropakket en daarachter de pannen. Glas/steenwol dat je ziet is gebruikt ter opvulling van de dakdoorvoer van de mechanische afzuiging.
:strip_exif()/f/image/lrAtvjb8Iohd85XTOUOsEVpM.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de situatie van de zolder. Wat zijn de opties?
Is het verstandig om aan de binnenzijde te isoleren? Kan dat door dat stropakket?
Graag jullie ideeën hierover 😄
Ik ben aan het oriënteren om ons dak te laten renoveren/isoleren. Betreft een twee-onder-eenkapwoning van 1974. Vanuit gaande dat de buren niet mee doen, worden de keuzes voor isolatie iets beperkter.
Wat mij opviel is dat het dak voorzien is van een soort geperst stropakket van circa 5-6cm dik. Pakket is niet voorzien van een folie.
:strip_exif()/f/image/4vFm0vO1KHbSlCHou06x9k4A.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierboven een foto van dat stropakket. Dwarsbalk linksboven, dan het stropakket en daarachter de pannen. Glas/steenwol dat je ziet is gebruikt ter opvulling van de dakdoorvoer van de mechanische afzuiging.
:strip_exif()/f/image/lrAtvjb8Iohd85XTOUOsEVpM.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de situatie van de zolder. Wat zijn de opties?
Is het verstandig om aan de binnenzijde te isoleren? Kan dat door dat stropakket?
Graag jullie ideeën hierover 😄